Loading...

Основни принципи на DevOps

avatar Мария Вълчева 2 минути
Основни принципи на DevOps

DevOps е термин, който отдавна внася объркване в по-неопитните програмисти. Технология, практика или философия е това? По повод предстоящия курс DevOps - Containerization, CI/CD & Monitoring, в следващите редове ще ти представя основните принципи, залегнали във философията DevOps.


Истината е, че това е много повече от срещата на development и operations екипите за целите на по-ефективната, бърза и качествена работа. Това е подход, стъпка в нова посока в културата на много ИТ компании, която води до възприемане на нови методи на работа. DevOps културата е много силно ангажирана с крайния клиент, който ще използва продукта ти, по-доброто разбиране на потребителя, неговите изисквания и нужди. А ето кои са и основните принципи, залегнали в създаването на DevOps течението.

Колаборация между екипите

DevOps не е просто намеса на оперативните специалисти в работата на разработчиците. Независимо от коя страна се намираш, този принцип на работа помага на екипите да се сработят, да комуникират по-добре, да обменят обратна връзка през целия цикъл на разработка и внедряване. DevOps екипът работи по всеки етап от жизнения цикъл на приложението.


Целта е да се осигури високо качество на работата по всеки аспект на продукта. Залага се на full-stack подход в разработката, в който един екип си присвоява и backend, и frontend дейностите. Един екип се грижи за цялостната разработка и „доставяне“ на приложението или функционалността, върху която работи.

Максимална автоматизация

Автоматизацията е фундаментална за работата на DevOps екипите. Ако си част от такъв, ще забележиш, че стремежът е към автоматизиране на колкото се може повече от процесите по разработка. Това ти дава повече време да се фокусираш върху създаване на нови функционалности и писане на код.


В допълнение, автоматизацията намалява възможността за човешка грешка и увеличава продуктивността на екип, и е ключов елемент за непрекъсната интеграция и непрекъсната доставка (CI/CD). Автоматизацията прави итерирането по-бързо и намалява времето за реакция на потребителската обратна връзка.

Непрекъснато подобряване

Постоянното подобряване на продукта, който предлагаш, е практика от Agile методологиите. Тя насърчава да експериментираш и да търсиш по-ефикасни методи за работа, така че да си по-продуктивен, да може процесите да са по-евтини, а резултатите да се доставят по-бързо.


Подобренията са обвързани със CD процеса, което позволява на един DevOps екип да доставя подобрения и ъпдейти много по-бързо и ефикасно, без да губи време и допълнителни ресурси. Именно по този начин се постига и по-голяма удовлетвореност на потребителите.

Поставя акцент върху крайния клиент

DevOps практиките и философията се фокусират върху потребителя, който ще ползва разработката ти. Дивелъпърите не работят в ограничено балонче според своите виждания и представи, или на база на допускания за това какво искат клиентите. Работата разчита на много обратна връзка от потребителите, непрекъснатото мониториране как се представя продуктът, от какви подобрения има нужда и т.н.


Може да се каже, че потребителят стои в центъра на работата на DevOps екипите. Като част от такъв, ще трябва да разбираш какво искат клиентите от продукта, може ли той изобщо да им го достави. С помощта на различни инструменти, които ще разгледаме в курса DevOps - Containerization, CI/CD & Monitoring, ще можеш ефективно да пристъпиш към тази философия на работа и да подобриш и себе си, и екипа, в който работиш.


Курсът е чудесен избор, ако ти предстои да работиш като DevOps инженер или просто искаш да си избистриш темата. Стартираме на 2 февруари, а ти можеш да се запишеш до 31 януари ето ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.