Основни принципи на DevOps
DevOps е термин, който отдавна внася объркване в по-неопитните програмисти. Технология, практика или философия е това? По повод предстоящия курс DevOps - Containerization, CI/CD & Monitoring, в следващите редове ще ти представя основните принципи, залегнали във философията DevOps.
Истината е, че това е много повече от срещата на development и operations екипите за целите на по-ефективната, бърза и качествена работа. Това е подход, стъпка в нова посока в културата на много ИТ компании, която води до възприемане на нови методи на работа. DevOps културата е много силно ангажирана с крайния клиент, който ще използва продукта ти, по-доброто разбиране на потребителя, неговите изисквания и нужди. А ето кои са и основните принципи, залегнали в създаването на DevOps течението.
Колаборация между екипите
DevOps не е просто намеса на оперативните специалисти в работата на разработчиците. Независимо от коя страна се намираш, този принцип на работа помага на екипите да се сработят, да комуникират по-добре, да обменят обратна връзка през целия цикъл на разработка и внедряване. DevOps екипът работи по всеки етап от жизнения цикъл на приложението.
Целта е да се осигури високо качество на работата по всеки аспект на продукта. Залага се на full-stack подход в разработката, в който един екип си присвоява и backend, и frontend дейностите. Един екип се грижи за цялостната разработка и „доставяне“ на приложението или функционалността, върху която работи.
Максимална автоматизация
Автоматизацията е фундаментална за работата на DevOps екипите. Ако си част от такъв, ще забележиш, че стремежът е към автоматизиране на колкото се може повече от процесите по разработка. Това ти дава повече време да се фокусираш върху създаване на нови функционалности и писане на код.
В допълнение, автоматизацията намалява възможността за човешка грешка и увеличава продуктивността на екип, и е ключов елемент за непрекъсната интеграция и непрекъсната доставка (CI/CD). Автоматизацията прави итерирането по-бързо и намалява времето за реакция на потребителската обратна връзка.
Непрекъснато подобряване
Постоянното подобряване на продукта, който предлагаш, е практика от Agile методологиите. Тя насърчава да експериментираш и да търсиш по-ефикасни методи за работа, така че да си по-продуктивен, да може процесите да са по-евтини, а резултатите да се доставят по-бързо.
Подобренията са обвързани със CD процеса, което позволява на един DevOps екип да доставя подобрения и ъпдейти много по-бързо и ефикасно, без да губи време и допълнителни ресурси. Именно по този начин се постига и по-голяма удовлетвореност на потребителите.
Поставя акцент върху крайния клиент
DevOps практиките и философията се фокусират върху потребителя, който ще ползва разработката ти. Дивелъпърите не работят в ограничено балонче според своите виждания и представи, или на база на допускания за това какво искат клиентите. Работата разчита на много обратна връзка от потребителите, непрекъснатото мониториране как се представя продуктът, от какви подобрения има нужда и т.н.
Може да се каже, че потребителят стои в центъра на работата на DevOps екипите. Като част от такъв, ще трябва да разбираш какво искат клиентите от продукта, може ли той изобщо да им го достави. С помощта на различни инструменти, които ще разгледаме в курса DevOps - Containerization, CI/CD & Monitoring, ще можеш ефективно да пристъпиш към тази философия на работа и да подобриш и себе си, и екипа, в който работиш.
Курсът е чудесен избор, ако ти предстои да работиш като DevOps инженер или просто искаш да си избистриш темата. Стартираме на 2 февруари, а ти можеш да се запишеш до 31 януари ето ТУК. Очакваме те!