Loading...

5 начина да промотирате софтуерния си продукт

avatar Георги Дуранкиев 2 минути
5 начина да промотирате софтуерния си продукт

Проблемът при разработката на софтуерен продукт е, че самия процес на създаване, тестване и подобряване е само част от предизвикателството. По-трудната част за много независими разработчици е достигането до крайния потребител. Дори и софтуерния продукт да е отличен, липсата на уменията, нужни за неговото успешно разпространяване и монетизиране, са критични за крайния успех на проекта. Тук целим да ви представим няколко начина да привлечете повече клиенти.

5. Новини и прессъобщения

Най-простия начин да представите продукта си е чрез писмени съобщения – новини за нова функционалност, постижения, прессъобщения към различни дигитални медии, които биха имали интерес и др. Трудното тук е да достигнете до възможно най-голям брой хора, за което е нужно да имате вече развита потребителска база, влиятелни партньори или много интересен продукт.

4. Pay-per-Click реклами

Платформи като Google AdWords ви позволяват да печелите от самия процес на реклама. За този вид рекламиране трябва да заложите на даден набор от ключови думи, чрез които целите да постигнете трайни резултати като ги обвържете с добре разположена реклама. Методът носи големи печалби на много хора, но има и своите врагове.

3. Маркетингови съдружници

В днешни дни лесно може да се намери човек или фирма, чиято дейност е да разпространява реклами и рекламни материали за вас. Уловката е, че трябва да плащате известна сума, базирана на резултатите от рекламирането – спрямо кликове, водещи към вашия сайт или спрямо продажби.

2. Споделянето на безплатна/пробна версия

Просто наличието на такава версия на вашия софтуерен продукт е огромен плюс, но споделянето и във всички релевантни сайтове, които се занимават с разпространяването на софтуер или сайтове, които биха имали интерес да го направят е би било много по-ползотворно. Този метод е особено ефективен, поради това, че ако е използван добре води до сигурно увеличение в директните продажби.

1. Постоянна SEO оптимизация

Колкото и добра реклама да имате, добрата оптимизация за търсачките ще ви помогне неимоверно много, поради това, че ще доведе потребители, които вече имат интерес към услугите ви и не цели да го създаде. Ако не искате да потърсите професионална помощ, то вие ще трябва да базирате маркетинговата си стратегия изцяло върху SEO и по възможност да комбинирате с горепосочените методи.

Изготвянето на маркетингова стратегия поначало е предизвикателство, което може да ви се струва по-трудно за преодоляване отколкото е. Ние можем да ви помогнем да го преодолеете безпроблемно с изцяло новия ни безплатен курс „Business Skills for Developers – май 2016“, който стартира на 30 май и ще се провежда всеки понеделник от 19:00 в продължение на 9 седмици. Обучението ще бъде водено от Маргарита Антонова, която има 7 годишен опит в развитието на софтуерни продукти и пазари за тях.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.