Loading...

Способността да вдъхновяваш и защо е нужна на всички

avatar Георги Дуранкиев 2 минути
Способността да вдъхновяваш и защо е нужна на всички

Няма смисъл да говорим за това колко монотонни и ненужно дълги могат да са презентациите в днешни дни. Било то пред десетки слайдове с десетки редове текст или просто тесте листове, изпълнени с редове безсмислени обяснения, неспособността да предадете информация по ефективен и запленяващ начин не е нещо, което трябва да подминавате.

Дори и да не се занимавате с обучение, умението да презентирате е незаменимо в бизнес среда. Това, което много биха нарекли изкуство, не се изчерпва само с изразително ръкомахане и широка усмивка, а обхваща всеки един аспект на вашето излъчване, енергия, а дори и външния ви вид. Точно това ни показва и независимо проучване на Science of People, което използва известната платформа TED за да сравни редица интелигентни, харизматични лектори и това защо един е по-успешен от друг.

Според проучването, има няколко направления, които са универсално приложими при всички случаи на TED лекции с еднаква тематика, но различни резултати. Представено накратко, дори и да имате желязна подготовка в теоретичната част на презентацията си, това не ви дава особено голямо предимство, тъй като всички можем да се съгласим, че при представянето на дадена информация няма значение толкова това какво точно казва човек, а как го казва.

Как трябва да го казва, обаче, е отделен въпрос – според по-голямата част от публиката, участниците, които използват жестикулиране, изражението на лицето си и промени в тембъра на гласа си спрямо интонацията на казаното са доста по-успешни. Много по-добри оценки им биват давани и във видимо нерелевантни насоки – това доколко e правдоподобна информацията според запитаните е оценено на базата на представянето, а не професионалния и образователен фон на лектора.

Въпреки че всичко изброено до тук може да ви даде представата, че хората искат да се забавляват повече, отколкото да учат, това не е напълно вярно. От друга страна, обаче, практиката показва, че балансът между двете е ключът към ефективната презентация. По един или друг начин двете са обвързани, главно поради еволюционно заложените на мозъка ни черти. Основно доказателство за това е общоприетия факт, че всеки непознат за публиката човек има едва около 7 секунди, за да направи първото си впечатление. В по-голямата част от презентациите можете спокойно да заложите на харизматичността си, но първоначално е нужно да установите как точно да я изразите. Нито добрия външен вид, нито богатата информация ще ви помогнат ако не знаете как успешно да ги съчетаете и направите част от цялостното си излъчване.

След всичко описано може да заключим, че контролът над всеки един малък елемент от представянето ви и добре структурираната информация не са важни ако нямате страстта към презентирането – единственото на което не можете да се научите. За всичко останало можете да посетите новия ни курс – Обучение за трейнъри – юни 2016. Там ще имате шанса да покажете какво умеете и да получите препоръки и шанса да се усъвършенствате напълно безплатно. Най-добрите кандидати ще имат и шанса да станат част от обучаващия екип на СофтУни и да помогнат на стотици ентусиазирани хора да постигнат мечтите си! Кандидатстването за обучението е отворено до 9-ти юни, а как можете да се възползвате от него можете да научите от тук.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.