Loading...

Дългият път на дигиталното видео

avatar Георги Дуранкиев 2 минути
Дългият път на дигиталното видео

Въпреки, че е силно възможно някой от четящите тази статия да е роден и отраснал в един 16:9 FullHD свят, то нещата никак не стояха така до доста скоро. Видеото премина от социално събитие, което събира хората около тежки и шумни машини до способ за комуникация, който консумираме ежедневно и без да се замисляме.

Какво точно му позволи да направи това?

Замислете се – как достъпвате видеа? Можете да го направите чрез устройството в джоба си, можете да го направите чрез огромния си телевизор вкъщи, а някои от нас могат дори да погледнат към умния си часовник. Какво обединява всички тези платформи?

Дигиталното видео!

Видеото материалите стават преносими едва през 1956 с изобретяването на Ampex Quadruplex видео касетите. Въпреки това, дигиталният му път започва едва през 1986, когато D1 форматът за дигитални видеокасети на Sony става реалност и поставя началото на лесното пренасяне и пускане на реклами. Но по това време телевизията все още е основния метод за доставяне на мултимедийно съдържание, а дигиталното видео, достъпно до крайния потребител е с максимална резолюция 176х144 пиксела (според H.120 стандарта).

Отнема поне десетилетие преди да бъде разработен MPEG-4 (.mp4) стандарта, заедно с H.264, които ползваме днес, дори и на 4K мониторите си. 1998 г. маркира и създаването на първата платформа за онлайн видео споделяне – shareyourworld.com. По това време интернет изглежда много по-различно, а социалните мрежи не са никак социални. Идването на второто хилядолетие, обаче, бележи няколко огромни скока:

  • Разработката на Flash Video (.flv, .swf) формата
  • Създаването на YouTube, Facebook, Twitter и по-стари платформи като MySpace

Комбинацията от готови платформи и подходящ носител прави налагането на видеото като един от основните методи за реклама, комуникация, забавление и ежедневен източник на информация и развлечение възможно.

Въпреки че днес вече залагаме на по-добри формати и по-добри носители, консумирането и търсенето на видео материали продължава да нараства.

Всеки средностатистически човек може да заснема видео – смартфоните ни го позволяват, а все по-мощните ни компютри ни позволяват да обработваме заснетия материал и да го правим по-атрактивен.

Светкавичния достъп до интернет прави възможно споделянето му със стотици хиляди, а социалните платформи ни позволяват да оставим потребителите да разпространяват видеата ни.

Всичко, което ви спира да се впуснете в една от най-добре отплащащите се креативни насоки – било то за рекламата на вашия бизнес или лични цели – е липсата на така нужните умения да заснемате и записвате добре. Това, обаче, няма как да ви попречи в новия ни курс „Видеозаснемане и обработка – март 2017”!

Обучението ще ви запознае с всичко нужно, за да произведете едно пълноценно и качествено видео а целите на интернет – от заснемането му и записването на аудио до монтаж и постпродукция! В курса ще имате възможност да работите с професионална техника, предоставена за целите му!

Курсът започва на 10-ти март, а записването за него е отворено до 8-ми март – побързайте и запазете своето място още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.