Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Smeshan avatar Smeshan 89 Точки

My very first game - Battleships v1.0

Здравейте, вместо да уча за изпит исках да направя някаква конзолна игричка и ето резултата: Battleship v1.0

Предварително се извинявам, че не всичко е изнесено във функции или наименувано като хората, но със знанията (без да знам структури и как да сложа кода в повече файлове) това беше максималното, което успях да направя. Проблема беше, че функциите се получаваха с прекалено много параметри и затова някои от нещата ги оставях там където са. Или пък ползвах фунцкията да връща нещо, за да намаля параметрите ѝ. Отделно пренаписах играта на два пъти, тъй като срещнах проблеми, които не бях предвидил и все пак накрая стана доста хаотичен код и предполагам ще е труден за четене :Х

Играта все още има няколко бъга като това, че може да стреляш по вече оцелено място и това ти се брои за ход, но мисля, че като цяло работи достатъчно добре. Също дава грешка при по-дълги имена на играчите в комбинация с по-малка карта.

Звука не знам дали ще върви под Linux или като цяло друга операционна система различна от windows, но иначе беше много суха без него.

Не успях да измисля как всеки играч сам да избира къде да си сложи корабите (тъй като другия ще види), но и random разпределянето не беше лесно да се направи, но се получи горе-долу добре.

Ще я пренапиша като понауча още неща :)

Приятна игра и поздрави,
Илиян Павлов

Тагове:
2
C++ Fundamentals
j.petrov_90 avatar j.petrov_90 373 Точки

Привет, Илиян,

Играта се е получила много добре!
Първото чувство, което изпитах след като я видях беше гордост.
Само напред и нагоре!

Щом човек започне да си "играе" с позванията си значи определено се чувства комфортно и иска да експериментира.
Правилно си пренаписал играта 2 пъти.
След всеки нови научени знанея ще искаш да я пренаписваш отново и отново..и отново.

Настина, това което ти липсва са нещата, които си споменал.
- разбивката на логиката по много файлове
- използването на структури от данни
- използването на класове/обекти (ООП)
- използването на графика

Това обаче са неща, които тепърва предстои да научим и тепърва да приложиш като знания в твоята игра.
Поздрави

0
Smeshan avatar Smeshan 89 Точки

:))
Нямам търпение!

Поздрави,
Илиян Павлов

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.