Loading...

Моушън Софтуер: Дистанционната работа повишава качеството на живота на служителите, а това спомага за по-добри резултати на работното място

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Моушън Софтуер: Дистанционната работа повишава качеството на живота на служителите, а това спомага за по-добри резултати на работното място

Стратегическо партньорство между Моушън Софтуер и СофтУни датира от 2019 година и цели да допринесе за симбиозата между бизнеса и образованието, изграждайки мост, по който подготвените кадри да се вливат в индустрията успешно, ефективно и бързо. Двете компании обединяват усилия в посока развитие на софтуерната индустрия, като сливането разкрива много перспективи както за Моушън Софтуер и СофтУни, така и за всички успешни курсисти.

Моушън Софтуер е глобален доставчик на екипи и услуги за разработка на софтуер в областта на финтек, здравеопазване, образование, блокчейн и иновативните технологии. От създаването си през 2015 досега, Моушън Софтуер съдейства на водещи световни компании да се разрастват, като ги свързва с някои от най-добрите дигитални специалисти от Централна и Източна Европа.

Днес разговаряме с Любомира Стойнова /Мениджър на общността/ и Теодора Господинова /Директор маркетинг/ от Моушън Софтуер.

Какви са визията, мисията и целите Ви, фирмената култура и отличителното за Вашия екип?

Теодора: Вярваме, че работата е неизменна част от личностното развитие на всеки един от нас. Нашата мисия е да насърчаваме всеки член на екипа да развива своите лични и професионални таланти, за да се превърне в най-добрата версия на себе си. Ценностите, които Моушън Софтуер проповядва, са автономност, прозрачност, самоусъвършенстване.

От самото създаване на компанията, всички служители имат възможността да работят където и когато поискат, без това да се отразява негативно на работния процес, а даже напротив. Практиката ни е научила, че дистанционната работа повишава качеството на живота като предоставя повече време за семейството и хобита, намалява стреса и подобрява менталното и емоционално здраве на служителите, което пък спомага за повишена продуктивност и по-добри резултати на работното място.

Любомира: Компанията има хоризонтална организационна структура и всеки човек се самоуправлява. Залагаме на идеите, таланта, енергията и благополучието на всеки служител, за да движим компанията напред. Ръководителите (Leadership team) в Моушън Софтуер действат като лидери и точка за обмен на информация. Те оглавяват екипа, но не прилагат неефективни и демотивиращи практики като микромениджмънт, а постоянно работят за намиране на нови възможности, от които организацията да се възползва.

По какви проекти и продукти работите в момента?

Теодора: Моушън Софтуер работи активно в две основни бизнес направления – развитието на вътрешни продукти и консултантски бизнес. В портфолиото ни попадат както корпорации, така и финансирани стартъпи, а през последната година работим успешно с компании от САЩ, Англия, Израел, Холандия, Германия, Латвия и България. Проектите ни са разнообразни по отношение на размер и индустрия.

Междувременно продължаваме работата по нашия вътрешен продукт - WhoIsAvailable (WIA). Това е уеб платформа за подбор на кадри и дистанционно управление на специалисти, съчетаваща възможности за проследяване на кандидатури, изпълнение на административни задачи, както и управление на взаимоотношенията с клиентите. Към настоящия момент, целият процес по подбор на персонал, онбординг на нови служители, както и всички административни процеси в Моушън Софтуер (платен отпуск, служебна техника, изплащане на заплати), се менажират в WIA. Целта ни е в бъдеще платформата да се наложи в маркетплейс, където повече международни компании да се срещат с отдалечени дигитални специалисти.

Любомира: Паралелно с всичко, Комюнити мениджърския екип финализира календара с тийм събития за годината, като за тази година сме заложили малко над двойно повече от тези през 2021, заради облекчената COVID-19 ситуация. Това е част от нашата политика да “стопим” дистанцията в отдалечения модел на работа.

Какви са възможностите за развитие и растеж?

Любомира: През последната година разработваме дългосрочна стратегия за обучение и развитие на таланти - още едно доказателство, че сме ориентирани към хората. За нас е важно да създаваме възможности за талантите да се чувстват ценени, уверени в настоящите си роли, но и да не спират да развиват нови умения. Вярваме, че финансовите стимули са ключови, но отдавна не са единственият фактор при избора на работно място.  В този ред на мисли, Моушън Софтуер поема курсове, такси за висше образование, достъп до международни събития в digital сферата, професионален коучинг, организира вътрешни уебинари всеки месец и други.

В началото на 2022 официално стартирахме нова инициатива в насока развитие - доброволен менторинг. Накратко, старшите служители изхождат от опита си и помагат на по-неопитните по технически или организационни въпроси и ги вдъхновяват личностно да надскочат себе си.

Какви качества трябва да притежава идеалният кандидат за работа при Вас?

Любомира: На първо място, идеалният кандидат трябва разбира и резонира с философията на компанията. Отличната комуникация на английски език (във всичките ѝ форми), умението да се адаптира лесно към всякаква ситуация и да работи самостоятелно, поемайки отговорност за постигане на поставените цели, са ключовите меки умения, които търсим във всеки кандидат.

Теодора: Бих добавила още едно качество към казаното от Любомира - ориентация към решаване на проблеми. В отдалечената работна среда е от ключово значение всеки от екипа да умее да идентифицира и анализира съществуващ или потенциален проблем, както и да предложи подходящи изходи за решаването му.

По какъв начин партньорството между СофтУни и Моушън Софтуер помага на младите хора за тяхното развитие и на индустрията за нейния растеж?

Теодора: За трите години, през които стратегическото партньорство между Моушън Софтуер и СофтУни е факт, успешно си партнираме по редица образователни инициативи (бууткемп, мини-конференции на технологични теми и стажове), както и участваме в такива, организирани от СофтУни (СофтУниада, IT Journey Workshops). С тях подаваме ръка на млади хора без практически опит да стартират своята кариерна реализация в индустрията. Партньорството позволява на българския талант в сферата на бизнес софтуера да докаже, че е сред най-висококачествения в света.

По какъв начин сътрудничеството със СофтУни Ви помага да постигате целите си и да следвате своята визия и мисия?

Любомира: Осъзнавайки, че колективът е най-силният актив на компанията, ние създаваме работна среда, предлагаща възможности за развитие и самоусъвършенстване, за да мотивираме служителите по естествен начин да дават най-доброто от себе си в работата. Сътрудничеството със СофтУни фасилитира възможностите за повишаване на квалификацията и преквалификацията, чрез онлайн достъп до обучителните програми на СофтУни.

Вижте повече за отворените позиции и работната култура на Motion Software тук!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.