Loading...

Какви са предимствата на присъствената форма на обучение?

avatar Георги Кацаров 5 минути 111
Какви са предимствата на присъствената форма на обучение?

Обикновено, когато става дума за безплатния курс „Programming Basics“, в блог-статиите акцентираме върху това какво е програмиране, какво представлява, какви умения изисква да развиете и т.н. Има обаче и други важни неща, които не трябва да пренебрегваме и едно от тях е

Присъствената форма на обучение

Наистина онлайн можете да се научите да програмирате, така е, както може и без учител, така може и по книги, и по статии, и по самоучители, и по видео курсове и материали или пък по всякакви онлайн уроци. А защо не и с "проба-грешка"? Но трябва да си зададем съществения въпрос - това ли е най-добрият, най-бързият и най-ефективният път? Дали да учим без преподаватели, без колеги около нас, без учебни групички, без жив контакт, без всекидневна среда от мотивирани като нас съмишленици и приятели, или пък да опитаме да влезем в общността и да си изградим група за учене (study group), да се обградим с мотивирани колеги, да си споделяме и обсъждаме задачи и проекти непрекъснато, да си помагаме (на момента, веднага, при всеки проблем), да си споделяме проблемите и решенията и техниките за писане и да движим заедно напред към търсените знания и умения?

Ето това е голямото предимство на присъствената форма на обучение

Наистина онлайн образованието и някои онлайн обучения по програмиране са страхотни, но за да съм честен ще ви кажа, че когато някой приятел или познат ме попита за Programming Basics и/или цялостната програма, им казвам твърдо и убедено "учете присъствено, на място, по график, с преподавател (лектор), с ментори, запознайте се с колеги, събирайте се, обсъждайте, помагайте си, споделяйте си, учете заедно, събирайте се на живо"! Да, присъствената форма не винаги е възможна, тъй като много от вас вече са навлезли в живота и нямат свободното време, което са имали на по-ранни етапи.

Какви са предимствата на присъствената форма

Освен гореизброените предимства, трябва да се имат в предвид и други фактори, като например:

• Повече дисциплина
Ученето в клас, по фиксирано разписание, налага по-добра дисциплина. Отбелязвате си в календара, че всеки четвъртък сте на занятия от 18 до 22 часа и това е вашето време, което е изключително за учене. Стараете се да не отменяте учебните ангажименти в разписанието си и така си заделяте планирано време, в което учите и си гарантирате напредък непрестанно.

Ако сте онлайн, налагането на дисциплина е много по-трудно. Нямате фиксиран час, в който да гледате уроците от всяко учебно занятие, и ги гледате когато дойде. Нямате фиксиран час за упражненията и понякога не ги правите или ги започвате точно преди крайния срок. Понякога отлагате твърде много и прескачате някоя и друга тема, после още една и накрая резултатите ви се влошават, губите мотивация и т.н. Този сценарий е напълно възможен и е много по-вероятен, ако сте онлайн.

Разбира се, има и сценарий, при който се обучавате онлайн, и си налагате стабилна самодисциплина, дори по-стабилна от на присъствените обучаеми, учите сериозно всеки ден, с висока концентрация. Да, това е възможно, но е много по-трудно отколкото да посещавате лекциите присъствено, особено ако не живеете сами и нямате спокойствие и тишина вкъщи.

• Общност, колеги и учебни групи
Невероятно предимство при ученето, е да сте обградени с мотивирани колеги, които учат същото и да движите заедно през учебните занимания, да си помагате, да си обсъждате, да се подкрепяте, да споделяте проблеми и решения, техники и инструменти.

Ако обаче сте онлайн и срещнете проблем с кода или друг аспект, трябва да споделите кода или проблема във форум, социална мрежа или друга онлайн общност, да опишете задачата, да обясните какво искате да направите и да чакате докато (евентуално) някой ви отговори. Става бавно, не на момента, а и съществува риска от „развален телефон“.

Ако сте присъствено, например на упражненията на живо в учебната зала в СофтУни, или в учебна групичка или на менторска сбирка с колеги на живо, когато имате проблем, питате на момента колегата до вас и той почти винаги може да ви помогне моментално. Ако той не знае решението, питате някой друг. Ако си в клас, питате асистентите и трейнърите. На живо винаги има към кого да се обърнеш и много бързо получавате отговор, защото колегата до вас решава същите задачи в същия момент, като вас. Той се сблъсква със същите проблеми и вероятно е намерил решение на повечето от тях. Важи и обратното: вие също помагате на колегите си, когато имат трудности и те помолят да погледнете кода им. Да имате колега до вас, на живо, с директна комуникация, е огромно предимство!

• Помощ на живо от асистенти и преподаватели
Който учи присъствено, на живо, има директна комуникация с преподавателите и асистентите. В СофтУни сме се постарали в основната учебна програма да наложим правилото 75% практика - писане на код на живо в клас под надзора на инструкторите за курса и в колаборация с колеги.

В онлайн форма на обучение няма асистенти. Ако решавате задачите сами в къщи, няма кой да ви помага. Трябва сами да се борите с проблемите, или пък да търсите помощ онлайн. Пак може да се справите, но трябва да положите повече усилия.

Изводът: присъствено > онлайн!

В крайна сметка студентите, които са присъствена форма на обучение имат повече възможности и привилегии от онлайн студентите и могат да си осигурят по-ефективен учебен процес. Те могат да се обучават и в смесен вариант: да идват на живо само на упражненията или само на избрани занятия, а останалите да си ги карат отдалечено както онлайн студентите. Предимствата на присъствената форма обаче не се изчерпват с казаното до тук. Ето още няколко предимства:

• Възможност за получаване на своевременна информация във връзка със спецификите при обучението, техническа помощ със задачите, упражненията, домашните и проектите;

• Възможност за комуникация на място с екипа на СофтУни, за административни и организационни въпроси;

• Възможност за по-качествена работа по на упражненията - обсъждане с колеги, обсъждане със асистенти, помощ при въпроси;

• Възможност за директна комуникация на момента при проблем с домашни или подготовка за изпит;

• Възможност за директна комуникация с трейнъри и асистенти;

• Възможност за консултация с курсисти, които са по-напреднали и обмяна на опит с други курсисти;

• Възможност за приобщаване към СофтУни общността – събирания след учебни занятия, организиране и участие в социални събития, игри и събирания;

• Възможност за нови запознанства с колеги, притежаващи същите интереси като теб;

• Възможност за учене в приятна и приятелска атмосфера, различна от домашната;

• Разсейващ фактор на домашната обстановка срещу мотивиращ фактор на среда, изпълнена с хора, споделящи твоите интереси;

• Възможност да „почувстваш студентството“ или да „се почувстваш отново като студент“, чрез интегриране в социална студентска среда;

• Онлайн обучението работи по-добре за напреднали;

Затова смело мога да препоръчам: Ако сте начинаещи, запишете се да учите присъствено! Кандидатствайте още днес за безплатния курс “Programming Basics” и изберете присъствената форма! Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.