Относно задачата за пресмятане на лице на правоъгълник
Здравейте, във Visual Studio, кода сработи, но като го изпратя в системата на СофтУни, излиза, че е грешно. Може ли малко помощ как да го направя и къде бъркам? Благодаря предварително.
Ето го моя код:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace Rectanglesssss
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Enter Length Of A Rectangle:");
var a = decimal.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Enter Width Of A Rectangle:");
var b = decimal.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Rectangle Area is");
var area = (a * b);
Console.WriteLine(area);
}
}
}
Здравейте,
В петък беше първата лекция от Basic програмата. Тъй като започвам от а и б в програмирането, задачките с откриването лице на правоъгълник и квадрата от звездички са ми непосилни. Знам, че пише да допишем кода, но в момента се чувствам като идиот.. :/
Здравей колега brsv86 :) И на мен в петък ми беше първата лецкия и вероятно и аз се чувствам като теб :) Не си сам..
Я сподели кое те затруднява да видим с дали и с какво мога да помогна. Моите знания също са твърде базови и скромни на този етап , но това не пречи да се опитам да ти помогна :)
Горе главата - подобни затруднения трябва само да те мотивират да ги преодолееш. Нормално е в началото да не схващаш всичко - затова са менторите, форумът, книгата "Въведение в програмирането със C#" и безкрайният интернет. Питай, търси информация и не се страхувай да грешиш. За нула време ще започнеш да пишеш работещ код. Като карането на колело е - в началото като се учиш може и да загубиш баланс и да паднеш, но в крайна сметка неусетно се научаваш.
Благодаря за бързия отговор, колеги:) Ами.. след като се прибрах вкъщи седнах да си решавам упражненията и всичко ок докато беше описано как да се направят. И в един момент "допишете кода" и аз ... :D Мога да вляза и да го препиша от някъде, но мислех, че е редно аз да го измисля. Така го чувствам като чийтване:) Иначе, остана ми само задачката SquaresOfStars. До никъде съм.. :/
Да и аз като теб имам чувството , че мамя, когато трябва да гледам чужд код и се затруднявам с моя. Точно и затова мразя да правя това, но понякога за да напреднеш малко
се иска това за съжаление. Имам предвид моментите , когато тотално зацикля и то не с 1-2 часа , а примерно с 1,2 или дори 3 дни. Затова когато ми се наложи да правя това
аз се старая да разбера самата логика и къде е грешката в моята логика и след това да вкарам имплементирам чуждата логика след като съм я разбрал по мой си начин. За щастие в програмирането нямам 1 път до решението. В смисъл , когато чрез чуждото решение виждаш къде сгрешиш, можеш да намериш подобен дори понякога и различен начин за решение. Другият вариант, за който се сещам за избягване на това чувство, че мамиш е да се питат менторите. Това също не мисля , че е лош вариант, защото те са винаги готови да помогнат и са минали същият този дълъг път, който ние едва тръгваме по него.
Между другото задачката със звездите и аз малко се затрудних, но се справих с нея, защото още на първата лекция питах нещо за нея един от менторите. Дори мисля, че някъде постнах моето решение. Ако се затрудниш... пиши и ще се опитам да ти помогна :) Успех и дори не си помисляй да се предаваш :) Аз също съм много много зле, но идея за отказване дори не ми минава :)
A дали може менторите да помагат и на хора, които са в онлайн курса? И аз малко се стресирах, тъй като последната задача ми се стори невъзможно трудна за решаване само след 1 лекция, но това само ме мотивира - 3 часа писах кодове хаха и накрая тук ми помогнаха :)))
Нямам такъв проблем - ако мога да намеря помощ онлайн го правя, но условието е да разбирам какво "правя" и защо го "правя" така. Смятам, че това е един подходящ начин да натрупаме знания за момента и не го чувствам като чийт :))))
Здравейте и от мен,
В коментарите Ви намерих и своите терзания, тази тема намирам за изключително полезна тъй като и мен успя да ме разколебае задачата със квадратът. Ноо както казаха колегите, всяко начало е трудно и трябва много упоритост и постоянство в цялата работа... благодаря за коментарите и успех на всички!
Здравейте колеги Благодаря ви за решенията на тоя правоъгълник май успя да затрудни доста колеги а някой може ли да обясни целия код как точно работи за тези като мен който не успяха да го направят ?
var a = decimal.Parse(Console.ReadLine());
var b = decimal.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine(a * b);
using System; -> Тук се включва библиотеката, благодарение на която можем да използваме методи като Console.Write(), Console.Readline(); и тн.
class Име_на_задачата -> този ред създава самият компонент или програма
{
static void Main() -> От тук започва създаването на функционалност на компонента(програмата)
{
var a = decimal.Parse(Console.ReadLine()); -> създаваме променлива с име а. След това чрез Console.Readline(); вземаме
написаното от потребилят число. Само че понеже взетото от конзолата число
е низ , тоест "5", а не 5. Всъщност Console.Readline(); връща низове винаги.
Затова ние този низ трябва да си го конвентираме в тип данни какъвто ни устройва. В този случай
не искаме, "5" като низ, а като число и затова използваме decimal.Parse(); По-този начин на променливата а предаваме стойност 5 , а не "5". Защото ако опиташ да събереш числа като низ
примерно "5" + "6" , а искаш числен резултат , няма да се случи това, което очакваш. Ще стане
долепяне или "56"..., а когато конвентираш чрез decimal.Parse(), няма да е "5" , а ще е 5 и можеш да
изчисляваш каквото ти трябва.
var b = decimal.Parse(Console.ReadLine()); -> Прави същото като описаното на горния ред.
Console.WriteLine(a * b); -> Просто изписва на конзолата а * b
}
Дано да ти помогне това и моля да бъда извинен ако някъде съм допуснал грешка. :)
}
Благодаря ти за изчерпателния отговор ще се реванширам на по бира :)
Не се притеснявай :) За това сме тук да си помагаме :) Между другото ако някъде съм обяснил нещо по не ясен начин кажи и ще се поправя :)
Колега и аз се чувствам така :)
Както знаем лицето на правоъгълник се намира по формулата a * b, тоест задачата се състои само във взимане на двете страни и умножението им.
Дано малко съм помогнал :)