Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Morod avatar Morod 31 Точки

Бъгове по системата и липса на обратна връзка

Напоследък наблюдвам как непрекъснато се пускат нови версии на SoftUni системата, които са пълни с бъгове. Може би най-болезнения пример е секцията сертификати, която не работи от вече две седмици! Даже няма да споменавам неконсистентното поведение в различните браузъри.

Абсурдно е организация, която има претенции да предлага висококачествено обучение за софтуерно инженерство, да не може да оправи собствения си сайт.

Допълнително - няма никаква обратна връзка с community-то:

  • няма къде да се report-ват бъгове освен в закачената тема в форума.
  • ако репортнеш бъг там, нямаш никаква идея дали ще разгледа, какво е състоянието му и т.н.
  • Нулева обратна връзка относно какви функционалности се пускат и кои бъгове са оправени(change logs)

Не знам, кои разработва системата в момента но определено има нужда от подобряване на release, testing и communication процеса.

 

RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки
Best Answer

Здравей,

Благодаря за откровения и точен пост. И ние имаме идеи как може да се подобри процеса. Бих се радвал да се свържеш с мен по имейл - yonkov@softuni.bg, за да поговорим по този въпрос. Още повече ще се радвам да се видим лично в сградата на Софтуерния университет. Може да попиташ почти по всяко време на фронт-офиса за мен - Иван Йонков.

-7
Morod avatar Morod 31 Точки

Ок, радвам се че имате идея, но не разбирам защо трябва обсъждаме този проблем по имейли? Нима форума не мястото къде трябва да е комуникацията с community ви? Със студентите? При положение че в момента всички организации се опитват да бъдат по-отворени и open source набира все по-голяма сила, какъв е смисъла от лични съобщения и срещи?

Публикувайте плана, който имате, на публично място и вижте какъв feedback ще имате. Community-то ви ще ви даде отоговри на въпросите, които имате.

Относни предложенията - вече изказах мнение за публичния bug tracker и change log. Други предложения и да искам не мога да дам т.к. нямам идея какъв процес, dev team-a използва в момента.

7
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Точно затова и исках да се видим. Мога да те въведа (и повече) в процеса. Смятам, че можеш да помогнеш и виждам, че и ти смяташ същото, пишейки подобни постове. Ако наистина е така, бих се радвал да се срещнем. Имам предложение за теб.

0
Sim0o0na avatar Sim0o0na Trainer 567 Точки

Системата непрекъснато се подобрява и "бъговете" биват отстранявани постепенно.

Относно репортването им, добра идея е да има такава форма, да, но и всички теми, които влизат в категория "Предложения и проблеми" биват разглеждани, и пренасочени към отговорното лице от екипа. 

Защо би трябвала обратна връзка относно поправянето на бъговете? На мен лично ми се струва като куп излишни известия.

:)

-5
Morod avatar Morod 31 Точки

1. Проблемът е, че в момента бъговете не биват отстранявани, а биват reintroduce-вани. Плюс, тук вече не говорим за бъгове, а за счупена функционалност, която е качена без да се тества и седи така вече две седмици(https://softuni.bg/certificates/certificates). Подобен проблем говори за липсата на какъвто и да е regression testing. Ако беше нещо minor - ок, но това е core feature. И тук стигаме до втората част на въпроса ми - dev екипа, въобще знае ли за това нещо? В момента community-то е пълен мрак.

 

2. Нямам предвиди обратна връзка, а публичен bugtracker, в който да се репортват проблеми и да e ясно дали dev екипа, знае за проблема, какъв е fix estimation-a и в кой release ще дойде. Това е стандарт за доста фирми в секторa.

 

3. Change log-овете са стандарта практика в индустрията, която помага на stackholder-ите(ние студентите, както и всички други заинтересовани лица) да видят какъв е прогреса по проекта.

6
16/07/2017 18:47:23
Morod avatar Morod 31 Точки

Не се опитвам да бъда задник - но в момента ситуацията е абсурдна и говори за лоша организация.

4
Iliev88 avatar Iliev88 39 Точки

В момента търсят двама стажанти да изтестват новата версия, което е много добър подход според мен.

1
fbinnzhivko avatar fbinnzhivko 1586 Точки

Сертификат издаден от частна академия Софтуни на  Issue date: 11/07/2017.

https://softuni.bg/certificates/details/21120/b2df64d2

 

TOPIC   HOURS
Resources          0

 

Защо ако дадена тема е 0 часа е включена в сертификата?
Защо RETAKE EXAM e включена като тема в сертификата? 
(Датата за поправка още не e минала за този курс.Може да я вземеш отпървия път със 6.00 но във сертификата ще стои RETAKE EXAM.)




 

5
17/07/2017 20:11:22
Bullsized avatar Bullsized 153 Точки

и все още няма индикатор коя аджеба е последната тема, до която сте стигнали на даден курс...

то не е едно :)

0
TanyaZheleva avatar TanyaZheleva 354 Точки

И аз се чудя. Защо retake exam-a ми е добавен в комплект с часовете му (6), а ще се проведе чак септември? Това го забелязах в серитфиката по C# OOP Basics. Също няма ли да е по-добре на тези, които не сме участвали в отборни проекти, да не се изписват съответните часове.

1
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Една седмица и никакво развитие, нищо фикснато. Тъжно.

2
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Пичове, нали знаете че като премахнете линка към секцията за сертификати това не порпавя бъга?

 

Ок сериозно предложение - ако наистина не ви достигат хора, защо не Open Source-нет прокета? По-този начин community-то ще можеш да фиксва подобни проблеми и да няма чакане от 2 седмици+

2
verito898 avatar verito898 265 Точки

В момента сертификатите могат да се достъпят от менюто в профила и от там таб - сертификати :))

0
28/07/2017 09:27:07
v.krastev avatar v.krastev 54 Точки

три часа по-късно и дава грешката - Възникна грешка при обработването на вашата заявка. Извиняваме се за неудобството. Моля, опитайте по-късно....

остави тези сертификати - като цяло - много подобни грешки и малки и по-големи бъгчета. осезаемо е, че става все по-добре но с много бавни темпове и винаги когато едно нещо е оправено, друго изскача... да не говорим за Judge-а..... поне веднъж в седмицата, опитвайки да кача нещо там, всичко се срива и умира за по няколко часа, преди да е възможно пак да се използва. А аз не качавам чак толкова много неща... дори в момента вече от около два часа нещата са мъртвило в Judge-а..... за просто някъв си там сайт или сайт на някой от така наречените държавни университети - да, очаквано (сайта на ту до преди КСК беше плачевен, сега просто е много зле), но за SoftUni... ясно е че има капацитет и възможности, просто не се използват достатъчно правилно, според мен.

поздрави и не забравяйте - с кодирането идва и бирата! :)

0
verito898 avatar verito898 265 Точки

Може ли да споделиш на коя страница дава грешка и дали все още е така ? 

0
thereishope avatar thereishope 77 Точки

примерно...

 

https://softuni.bg/feed

 

0
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Бъговте и проблемите се трупат, а за сега, реакцията я няма никаква:

https://softuni.bg/forum/15543/byg-problem-s-tochki-ot-foruma

Наистина ли никой от dev екипа няма да каже нищо? Извиненинията - иска време и системата се развива, стигат до едно ниво - след това имате други сериозни проблеми.

0
SeyhanHalil avatar SeyhanHalil 3 Точки

Аз имам един по-различен въпрос относно обновяването на цялата система, а именно защо не пуснахте новата система/дизайн другаде, където да фиксвате бъговете, вместо сега да страдат студентите ви заради многото бъгове и липсващите страници? Някак странно ми е като се има впредвид, че вие ни учите как да кодим, а правите такава грешка (според мен е доста важна грешка, която не би трябвало да допуска организация като вашата). Не пиша това с цел да се заяждам или нещо подобно.. Просто питам. smiley

2
02/09/2017 03:13:32
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.