Фирмени обучения - защо и какви ползи носят?
За 90% от компаниите задържането на служите е ключово предизвикателство. А фирмените обучения – водещ инструмент за целта. Повишаването на квалификацията на кадрите се е превърнало в средство за задържане на таланти. Осигуряването на фирмени обучения помага на служителите да се чувстват по-свързани с компанията и осмисля работата им.
По този начин корпоративните обучения играят роля и за развитието и растежа на организациите. Те подобряват уменията и представянето на екипа, а СофтУни и партньорството с нас цели да ви помогне точно с това.
Корпоративните обучения са ключови за това кадрите да са в крак с най-актуалните тенденции в работата им, а днес са и един от приоритетите на самите служите. Тяхната цел е да останат конкурентоспособни, а обученията го правят възможно.
Какви видове фирмените обучения има?
Корпоративните обучения се провеждат, за да могат служителите да придобият, подобрят или затвърдят знания и умения, които ще ги направят по-ефективни в работата им. Тези обучения могат да се простират от семинари, работилници, обучения в реална среда, практически курсове и всякакъв тип специално разработени вариации.
Различните форми на провеждане и различните цели, които фирмените обучения трябва да постигнат, водят и до възникването на различни типове. Примери са обученията:
- За твърди умения – тези фирмени обучения се фокусират върху развитието на специфични умения, свързани с естеството на извършваната дейност и регулярните задачи.
- За меки умения и лидерски позиции – този тип обучения целят сплотяването на екипите и по-добрата комуникация. Те може и да не са технически, но спомагат за изграждането на лидери и лоялност. Фирмените обучения с фокус върху управленския потенциал пък са насочени конкретно към хора, които предстои да бъдат преместени на по-високи позиции.
- За регулации и законодателни промени – най-простият пример за подобно обучение е такова, касаещо прилагането на GDPR регламента, и т.н.
Дори т.нар. onboarding процес, чрез който всеки от нас вероятно е бил нает на работа, е вид фирмено обучение. Каква форма и съдържание ще приемат зависи от нуждите на компания.
В какви компании са полезни корпоративните обучения?
На практика няма сектор, в който придобиването на допълнителна квалификация и усъвършенстването на налични умения да не е от полза:
- Сфери като IT, където технологиите се развиват с главозамайващи темпове;
- Дигиталния маркетинг, където тенденциите се изменят понякога дори седмица за седмица;
- Търговията на дребно, която се нуждае от непрекъснати иновации, за да остане един бизнес конкурентен;
- Фармацията и здравния сектор, където пациентите се нуждаят от все по-цялостни и иновативни услуги;
- Финансовия сектор, който трябва да се подчинява на все по-сериозни регулации, да предлага все по-значими финансови иновации и да обръща все по-голямо внимание на киберсигурността, и т.н.
Днес това е толкова популярен инструмент основно заради ползите, които носи на компаниите. Да видим и тях.
Какви са ползите от фирмените обучения?
Провеждането и участието в корпоративни обучения е от полза както за служителите, така и за бизнеса. Няма по-грешно от схващането, че ако се помага на служителите да се развиват и да напредват в уменията и кариерата си, ще изоставят работодателя.
Ето всъщност какво ще постигнете с помощта на фирмени обучения:
- Производителността на служителите ще се повиши, а наличието на повече знания и умения ще намали прегарянето и изтощението;
- Ще се повиши общата ефективност на организацията при извършването на ежедневните задачи, а това ще доведе и до повече печалби;
- Както служителите, така и самият бизнес ще задържи, а и ще повиши конкурентоспособността си, което е от ключово значение в особено наситени ниши;
- Служите ще изградят по-дълбока връзка с работодателя, защото виждат, че наистина го е грижа за развитието и напредъка на кадрите. В крайна сметка, тяхното развитие е равносилно на кариерно израстване и по-добри финансови възможности. Нищо чудно, че това е един от основните инструменти за задържане на работниците и повишаване на лоялността им;
- Корпоративните обучения могат да се използват и като инструмент за затваряне на т.нар. skill gap между текущи и нови кадри, за да могат всички да се чувстват пълноценни в ролите си, и още.
Разбира се, тези ползи изискват времева, а и финансова инвестиция. Ако смятате, че е подходяща за вашата компания, ето как да подходите към реализирането на фирмени обучения.
Организация на фирмени обучения със съдействието на СофтУни
Корпоративните обучения трябва да се планират внимателно, за да изпълнят задачите си. За целта:
- Определете какви са нуждите, какви умения трябва да се придобият и напълно нови ли са за обучаващите се или те имат някакви познания;
- Изяснете предварително какви трябва да са резултатите от обучението – набрани знания, осъществени проекти, скок в позицията и т.н.;
- Разработете програмата или поне минимално изискуемите знания и умения, които трябва да бъдат предадени в обучението;
- Намерете преподавател и преценете начина, по който ще бъде оценена успеваемостта на преминаваме през корпоративното обучение.
Ако искате да провеждате фирмени обучения, но не сте сигурни откъде да започнете, екипът ни може да ви помогне на всяка стъпка от процеса.
СофтУни има най-голямата база от преподаватели и експерти в сферите на софтуерното инженерство, QA, дигиталния маркетинг и дизайна. Те практикуват това, което преподават, всеки ден и могат да съдействат на служителите ви с опит, а и с имплементацията и внедряването на технологии и практики с различна степен на сложност.
През годините осъществихме редица фирмени обучения и помогнахме на много наши партньори да повишат знанията и уменията на екипите си. Ако искате и вие да се възползвате от това, наред с цялостната услуга, която предлагаме на корпоративните ни партньори, разгледайте партньорската ни страница и ни потърсете, за да обсъдим възможностите!