Loading...

5 неща, които правят QA тестерите незаменими

5 неща, които правят QA тестерите незаменими

Успехът на всеки софтуерен продукт е силно зависим от осигуряване на качеството му. QA специалистите и инженерите играят централна роля в създаването на качествен софтуер още от най-ранните етапи на процеса. Ако и ти искаш да играеш тази централна роля, можеш да започнеш обучението си като QA експерт още днес като кандидатстваш в програмата по QA инженерство на СофтУни.

В тази си роля ще идентифицираш рискове, ще влияеш върху промяната на изискванията към софтуера, ще имаш поглед над всички технически детайли и ще влияеш на посоката на разработка, ако има по-удачен подход. Този цялостен поглед обуславя индивидуалната роля на QA експертите и е причината тестването да не се оставя на разработчиците. Те са ангажирани с отделни елементи от един проект и нямат пълноценен поглед над нещата.

А този цялостен поглед помага на QA експертите и да се превърнат в незаменими специалисти и членове на екипите по разработка. Ето как:

1. Щателно тестване

Въпреки че при осигуряване качеството на софтуера не съществува такова нещо като изчерпателно тестване, то може да е достатъчно щателно, така че крайният продукт да отговаря на всички заложени очаквания и изисквания. Именно тук QA специалистите се възползват от цялостния си поглед върху проекта и могат щателно да тестват работата на различните разработчици, отговорни за създаването на софтуера. В резултат:

  • Не оставят място за грешки, независимо кой и как е работил по продукта;
  • Могат да засекат проблеми в най-ранните етапи на разработката;
  • Полагат основите на качествения софтуер и осигуряват безпроблемната работа на всеки компонент, независимо в кой етап е добавен.

Това щателно тестване е единственият начин, по който софтуерните продукти могат да достигнат потребителите без критични дефекти, което от своя страна спестява време и пари на компаниите.

Защо това е толкова важно? През 2017 година са измерени загуби от над $1.7 трилиона в резултат от софтуерни дефекти. QA специалистите имат уменията да спестяват подобни загуби.

Източник: Global App Testing

2. Подход с оглед на потребителя

Друго незаменимо качество на QA експертите е способността да се поставят в обувките на бъдещите потребители. Техният подход към тестването се осъществява с оглед на потребителите и техните нужди, изисквания и очаквания. По този начин:

  1. Успяват да разберат специфичните очаквания по-добре, да преценят дали един софтуер е лесен за използване или не, дали е интуитивен и дали помага на потребителите да изпълнят задачите, заради които изобщо използват продукта;
  2. Могат да осигурят ценна обратна връзка, която да доведе до цялостни подобрения в замисъла и изпълнението на софтуера, така че да е по-близо до нуждите на потребителите, за които е предназначен;
  3. Спомагат за осигуряването на user-friendly краен продукт, включително посредством тестовете си, чиито сценарии може да имитират реалното приложение на софтуера и поведението му в различни ситуации.

Този цялостен, холистичен подход към тестването дава на QA експертите способността да спомогнат за създаването не просто на добре работещ краен продукт, но и такъв, който ще осигури качествено потребителско преживяване.

3. Опазване на репутацията на бранда

Ролята на QA експертите е точно толкова важна и ценна за бизнес аспекта, колкото и за дейностите по разработката. Това е така, защото работата им има пряко отражение върху репутацията на компаниите, за които работят, посредством качеството на софтуера, който позволяват да стигне до потребителите.

Подготовката и знанията на QA специалистите им помага да разбират по-добре, че наличието на дефекти води и до рискове за сигурността. Това води до нарушаване на доверието между компания и потребител, а крайният резултат е с отрицателен знак. QA експертите са незаменими на първата линия в опазването на потребителската лоялност и удовлетворение от продукта, а в резултат – и опазването на репутацията на компанията.

4. Осигуряване на сигурност

Компании, които разработват софтуерни продукти, не могат да си позволят да подценяват ролята на QA специалистите по една проста причина. Те са хората, които се уверяват, че даден софтуерен продукт е сигурен и данни, които се споделят с него, са в безопасност.

Източник: JavaTPoint

Те са експерти, които трябва да са сигурни, че един продукт отговаря на правната рамка, удовлетворява изискванията за защита на данните, не страда от уязвимости и съответно не може да застраши сигурността на потребителите, водейки неминуемо до ерозия на доверието. За целта използват уменията си за идентифициране на рискове и уязвимости, които могат да доведат до пробив в сигурността на даден софтуерен продукт.

Това прави QA експертите незаменими в обезпечаването на сигурността на софтуера, а това защитава и репутацията на компанията.

5. Непрекъснато подобряване

Като QA експерт няма да се фокусираш единствено върху идентифицирането на проблеми. Ще играеш ключова роля в непрекъснатото подобрение на софтуерните продукти в процеса по разработка, бидейки мост между разработчиците и нуждите на крайните потребители.

В процеса на работа ще разчиташ на натрупаните данни, откриването на зависимости и тенденции, които ще ти помагат да правиш по-добри и по-ценни предложения за подобряване на софтуера и оптимизацията му. Всеки QA експерт допринася и за повишаване на ефективността на екипите, замесени в цикъла по разработка, чрез идентифициране на точките на взаимодействие между различните експерти, които могат да бъдат подобрени.

Струва ли си да си QA експерт?

QA специалистите са невъзпятите герои на софтуерната разработка. Щателното тестване, стремежа към качество и умението да разбират нуждите на потребителите ги правят незаменими както за разработването на продукти, така и за бизнеса и репутацията му. Това ги прави и изключително ценни като експерти.

Въпреки че QA специалистите не са под светлината на прожекторите както програмистите, те всъщност имат ключова роля в процеса по разработка. Ако искаш и ти да играеш такава, сега можеш да придобиеш необходимите умения и знания в цялостната програма по QA инженерство на СофтУни. Записването е отворено и те очакваме!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.