Loading...

5 QA факта, които трябва да знаеш

avatar Катерина Костадинова 2 минути 139
5 QA факта, които трябва да знаеш

Ако винаги сте изпитвали влечение към QA сферата, но все още имате известна доза колебания – тази статия може би ще ви помогне да вземете своето финално решение. В следващите редове ще ви представим 5 интригуващи факта за Quality Assurance, които ще подбудят още повече интереса ви за задълбаване по-навътре в дебрите на тази толкова перспективна област:

1. Историята на QA датира от времето на Втората световна война

Първият впечатляващ факт е, че Quality Assurance възниква по времето на Втората световна война, когато за първи път се появява необходимостта да бъде тестван даден автоматизиран процес. В днешни дни основната функционалност не се е видоизменила, но са добавени много подобрения, като например възможността да се изчистват дадени потенциални грешки, преди продуктът да бъде пуснат за масова употреба.

2. QA може да се използва за всяка известна на човека индустрия

От банкиране до образование, консултантски услуги и много, много другиQA е изключително адаптивен към всяка бизнес сфера и може да послужи на редица специалисти да подобрят процесите си на работа! В по-големите предприятия в наши дни вече съществуват цели QA отдели и мащабите на тази сфера тепърва предстои още повече да се разширяват!

3.  QA е извънредно важен процес

Процесите по тестване на разнообразните софтуерни продукти са извънредно важни и необходими. С две думи – невъзможно е да бъде пуснат продукт на пазара, без той да премине редица тестове, ако наистина искаме да постигнем успех, а не просто да експериментираме, без определена крайна цел.

4.  Нещата не опират само до откриването на бъгове

QA не се използва само за откриването на проблеми (негативни тестове). Работата на QA се състои и в осигуряването на дадени качества и функционалности на продуктите и подсигуряването на тяхното качествено представяне (high-quality performance).

5.  За да си добър QA е необходимо да притежаваш някои по-общи качества

Едно от основните качества, които всеки добър QA специалист трябва да притежава, е търпението и прецизността. Може би подобни твърдения ви се струват клиширани, но работата ви като QA ще включва не малко времеемки и понякога трудни процеси, за които се изисква да бъдете внимателни и търпеливи, да работите с желание и да не се демотивирате, когато процесът удари стена.

Влезте по-надълбоко в света на QA с предстоящия курс - QA Fundamentals - септември 2020. Обучението е със засилена практическа насоченост и се води от най-добрите специалисти в областта, за да придобиете умения, които да можете да използвате в реална работна среда. Не пропускайте да кандидатствате още сега – кликнете ТУК за повече информация и записвания.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.