Какво е employer branding и как помага на бизнеса?
Днес взаимоотношенията между работодатели и служители са все по-комплексни и динамични, а усилията за ефикасен employer branding – все по-важни. Днешният климат изисква двустранна комуникация, в която работодателите на първо място трябва да привлекат най-желаните кандидати.
Голямата конкуренция и умението на едни работодатели да се откроят пред други изисква от търсещите служители фирми да бъдат проактивни. Именно с това помага и партньорството със СофтУни – най-голяма образователна институция за програмиране, QA, дигитален маркетинг и дизайн.
Солидната employer branding стратегия носи неоспорими ползи. Тя може да трансформира начина, по който потенциалните кадри възприемат компанията ви като работодател.
Работната сила се стреми да попадне на място, което е разпознаваемо и буди доверие и надеждност. Това са само малка част от ефектите, които employer branding-ът може да има върху вашия бранд, а в следващите редове ще обсъдим цялостното влияние на подобна стратегия.
Какво е employer branding?
Employer branding е отражение на репутацията на една компания като работодател. С негова помощ може да се подскаже каква стойност компанията носи на служителите си и какво може да им предложи.
Вероятно сте срещали понятието като работодателска марка, което изразява връзката между бранда и маркетинга.
Често пъти компаниите се фокусират изцяло върху целевата аудитория и потенциалните и настоящи клиенти. А всъщност потенциалните им служители също са част от аудиторията.
Изграждайки своята работодателска марка, една компания може да представи мисията си, визията си, корпоративната култура и философия, както и всички възможности, които предоставя на служителите.
Вземете за пример страницата с кариери на Netflix. Личи си, че е правена с оглед на качествения employer branding. На първо място, вместо изтощителен списък с отворени позиции, компанията демонстрира репутацията си, заявява ценностите и мисията си.
Това помага на потенциалните служители по-лесно да се ориентират дали искат да принадлежат към фирма с подобна корпоративна култура. Разбира се, днес Netflix е огромна, популярна компания, но това не винаги е било така, а изграждането на работодателска марка може да има същия ефект и върху по-малки бизнеси.
Чрез правилно позициониране и множеството маркетингови похвати на ваше разположение, може да постигнете желаната репутация, която да привлича и желаните кандидати. А това е много малка част от ползите, които дейностите по employer branding мога да донесат.
Как employer branding-ът помага на бизнеса?
Целта на всеки работодател е да привлече подходящи кадри, които чрез своите качества и опит да донесат стойност на компанията. Само по този начин може да се върви към повишаване качеството на продуктите и услугите, а оттам и на потребителското удовлетворение.
Това всъщност е косвен резултат от от развитието на разпознаваема работодателска марка чрез employer branding. Ето и ефектите:
- Привличане на таланти – като работодатели се стремим да привличаме най-добрите таланти, но липсата на ефикасна работодателска марка може да саботира всичките ни усилия. Силен employer branding ще ви позиционира пред точните за вас хора, ще ги запознае с културата в компанията и ще им помогне да решат дали ще се чувстват добре в нея.
- Намаляване на разходите – ефектът е комплексен. На първо място, като разпознаваема компания ще спестите много от разходите, свързани с достигането до потенциални кадри. Хората сами ще проверяват дали имате нови отворени позиции. Освен това, компания с лоша или никаква репутация ще трябва да инвестира повече и да стимулира финансово кандидатите си, особено ако се конкурира с по-разпознаваеми работодатели. А дори и това не е достатъчно понякога.
- Ангажираност на служителите – настоящите служители се влияят от вашия employer branding толкова, колкото и потенциалните (ако не и повече). Той им помага да се чувстват като част от общност и да възприемат мисията на компанията като своя собствена. Освен това се превръщат и в посланици на бранда ви – привличат кандидати чрез препоръки, а и увеличават разпознаваемостта ви чрез собствените си социални канали.
Всички тези ефекти водят до растеж на самата компания – както като работодател, така и като бранд, предлагащ продукти и услуги. А растежът води и до финансова стабилност, което прави всяка компания по-привлекателна за потенциалните кандидати.
Защо е важна добрата employer branding стратегия?
Employer branding стратегията има очевиден ефект върху процесите по Recruitment и Talent Acquisition. Това е пътят, по който да поемем, ако искаме да изградим качествен екип и да постигнем дългосрочни резултати и устойчиво развитие. А освен като предпочитан работодател, ще се отличим пред останалите компании и в очите на целевата ни аудитория.
В крайна сметка, ако служителите на дадена фирма не са доволни, или не вярват в това, което правят, как ще повярват потребителите? Оттук идва и директният ефект върху реалния бизнес. А с добра employer branding стратегия, този ефект може да бъде чувствителен и положителен.
Мисията на СофтУни е да изгражда бъдещите лидери и експерти и да свързва бизнеса с точните за него кадри. Партнираме си с редица компании, които вече се радват на ползите от това, включително и в областта на Talent Acquisition и Employer Branding инициативите. Стремежът ни е да подпомагаме устойчивия им растеж.
Като наш партньор, имате възможност да се позиционирате пред най-голямата дигитална общност в България. Работодателската ви марка получава видимост по време на занятия, събития, в сайтовете, социалните канали на СофтУни и още. Така имате възможност да изградите разпознаваем за бъдещите експерти, които се обучават в практическите ни програми, бранд, който да се превърне в желан работодател.
Ако искате да изградите успешен employer branding профил и да се позиционирате пред общността ни от над 400 000 души, разгледайте партньорската ни страница и не се колебайте да се свържете с нас.