Корпоративните обучения на СофтУни: опитът на GfK Bulgaria
Все повече бизнеси осъзнават нуждата да развиват пълния потенциал на своите служители. Ние в СофтУни вярваме, че най-добрият метод за постигане на тази цел е чрез непрестанно взаимодействие между бизнеса и образованието.
Именно затова разработваме специални корпоративни обучения, които да отговарят на конкрентните нужди на партньорите ни. Днес ще ви срещнем с GfK – най-голямата немска компания за маркетингови изследвания, оперираща в над 60 държави с над 9000 служители в глобален план и повече от 830 в българския офис.
Екипът на GfK Bulgaria ни се довери за провеждането на обучение по MS SQL. Ето какво сподели Димитър Янев - Team Manager в GfK:
Каква стойност откривате в корпоративните обучения?
Корпоративните обучения за нас са възможност да придобием компетенции и експертиза, с каквито не сме разполагали и трудно бихме могли да изградим сами отвътре. Специализираните технически обучения също така са възможност за нас да сверим и надградим нивото на конкурентноспособност на GfK в предоставянето на пазарни данни и познание, където сме световен лидер. Ползата за нас се изразява в ускоряване и оптимизация в производството на нашия продукт, на основата на пълноценно изпозлване на актуални софтуерни програми.
Какви цели се стремите да постигате чрез корпоративни обучения?
Освен вече споменатото изграждане и развитие на висок технически капацитет в рамките на GfK, наша цел също е да подпомогаме служителите ни в личния им стремеж за професионално усъвършенстване. Предлагаме им достъп до знания на високо експертно ниво, което води и до ръст на мотивацията и професионалното им самочувствие. Това разбира се е и в унисон с нашето мото – Growth from Knowledge.
Кои обучения избрахте и колко служители се включиха?
Спряхме се на специално адаптирано към нуждите ни обучение по MS SQL, в което участваха 9 членове на екипа Global Masterdata Governance. Макар и в някаква степен съдържанието му да е базисно, то е от фундаментално значение за нашата дейност.
Каква беше целта на корпоративните обучения в СофтУни?
Екипът Global Masterdata Governance в GfK обработва изключително големи масиви от данни за продукти от различни пазари по света. И тъй като работата често се отнася до изваждане на големи справки, обновяване на отделни елементи от тях и коригиране на грешки, необходимо ни беше да задълбочим знанията и уменията си в MS SQL, за да ускорим и олектотим тези процеси.
Кое беше най-ценното, което получихте от тях?
Предварителните ни очаквания за изучаване предимно на конкретни стъпки в MS SQL и писане на специфичните за него скриптове, бяха значително надминати, тъй като освен това се запознахме на почти академично ниво с общите постановки в базите данни и логиката на обработването им с SQL. Тоест получихме много комплексно разбиране не само какво да правим с програмата, но и как да се съобразим с начина ѝ на функциониране и добрите практики за оптимални резултати.
Смятате ли, че обученията ще са от полза за дейността ви?
Положителният ефект от обучението ни ще се усети във всички мащабни проекти, с които екипът ни ще занамава занапред.
Според вас, имат ли място корпоративните обучения във всяка организация и защо?
Независимо колко специфични и уникални могат да бъдат дейностите и методите в някои организации, те не биха могли да оцелеят в динамиката на пазарите и конкуренцията, стоейки в изолация от актуалните тенденции, технологии и компетенции. Ние в GfK отлично знаем това и ежедневно подпомагаме лидерите в редица индустрии в техния стремеж, на база нови знания, да създават и позиционират продуктите си съобразно очакванията на потребителите. Корпоративните обучения по подобен начин ни помагат да градим нови умения и способности, чрез които да поддържаме лидерските позиции на GfK и да сме винаги релевантни към нуждите на нашите клиенти.