Loading...

Какво представляват soft skills и как да ги овладeем до съвършенство?

Какво представляват soft skills и как да ги овладeем до съвършенство?

В наши дни има специалисти по всичко навсякъде. И за разлика от ироничната асоциация, която този израз поражда, самочувствието на съвременните мултифункционални личности обикновено има реално покритие. Конкуренцията е безмилостна, най-малкото предимство пред опонента може да се окаже решаващо за извоюването на работна позиция, за спечелването на нов клиент, за повишение. Така че е основополагащо да разберете, че колкото и знания да трупате, с колкото и години практически опит да разполагате, ако не владеете тънкостите на комуникацията, ако не сте способни да представяте и защитавате своите права и идеи, да убеждавате, да печелите симпатиите на околните, то усилията ви трудно биха могли да пожънат успех.

В следващите редове ще откриете част от уменията, които биха ви помогнали, за да се превърнете в отлични комуникатори. Така наречените Soft Skills („меки умения“) са оръжието, с което бихте могли да надвиете конкуренцията.

Емоционална интелигентност

За първи път този термин е използван от Дарвин, който свързва изразяването на емоциите с оцеляването и адаптацията. Това е релевантно и днес. За да не бъдете заличени, за да съществувате и прогресирате в трудовото пространство, за да се пригаждате към изникващите промени, то вие непременно трябва да владеете своите собствени емоции и да разчитате и влияете на тези на събеседниците си. Необходимо е и да съзнавате, че всичко започва от вас самите. Франция, Англия, Германия – все примери за общества с вътрешен локос на контрол. С други думи, хората там не търсят вината или заслугата за успехите си в нищо и в никого освен в себе си. Добър пример за подражание, не мислите ли?

Communication in the office

Ефективна комуникация

За да има смисъл от комуникацията, тя най-вече трябва да бъде ефективна. Но вероятно съзнавате, че това невинаги е така. Не са малко случаите, в които хората говорят, обсъждат, спорят, но в крайна сметка резултат от усилията липсва. Когато комуникирате, първото, което трябва да направите, е да изслушате събеседника си, да се вслушате в думите му, да разберете позицията му.

Необходимо е да се отърсите от предубежденията и нагласите си. Когато сте активни в слушането, а не в надприказването, ползите за вас са в пъти повече. Изключително полезно е и да разчитате езика на тялото. По този начин бихте могли много по-лесно да разбирате хората, а и да откривате техните слабости и несигурности. И още по-важното – научете се да контролирате своите собствени мимики и жестове, за да контролирате впечатлението, което оставяте у околните.

Communication

Различия в културите

Глобализация, потоци от хора навън и навътре, чуждестранни клиенти, партньори, работодатели. Ако желаете да бъдете радушно приветствани от света или поне да не изпадате в неловки, а често и пагубни за кариерата ви ситуации, е много важно да познавате правилата за поведение и обичаите на различните култури. Ако например организирате събеседване с партньорите си в Япония, не би било никак удачно то да започва преди късния следобед. Ако събитието ви е с начало 9:00 ч. сутринта (както е нормално в България), японците, дори и да са ви потвърдили присъствието си, е вероятно или да не дойдат, или да закъснеят с часове. И грешката ще е изцяло ваша, защото няма да сте се запознали с особености на местната култура.

И още...

1. Няма да се спираме подробно на презентационните умения, защото важността им се подразбира. Никоя добра идея не би достигнала до успешно реализиране, ако първоначално не е получила правилното представяне. Предизвикайте интерес, задръжте вниманието, оставете отпечатък в съзнанието!

2. В нашия век нетуъркингът е изключително важен, но и далеч по-лесен, отколкото в миналото. В основата му стои идеята, че всички хора са свързани помежду си посредством други хора. Чрез познатите си бихте могли да достигнете до техни познати и така до безкрай. И всеки в даден момент би могъл да се окаже полезен за вашия професионален прогрес. Ако се възползвате от познанствата си, разбира се.

3. Напоследък коучингът придобива все повече популярност. Чрез него бихте могли да се ориентирате в своите собствени желания и начини за постигането им, но и да извлечете полезни техники, които да прилагате на околните. Основните умения, които бихте могли да усвоите от този подход, са да слушате ефективно и да задавате силни въпроси. „Какво, кога и как бихте искали да постигнете?“ Подаването на конкретни въпроси води до получаването на съдържателни отговори. 

4. Умението да продавате – продукт, идея, самите себе си. Ако не мотивирате събеседника си да пожелае това, което предлагате, то успехът ще остане далече, далече от вас.

Sales

Ако смятате, че някое от гореспоменатите умения ви убягва, или че имате нужда от цялостно подобрение на комуникативните си умния, то курсът на СофтУни Soft skills – Бизнес обучение за лидери със сигурност ще ви бъде от полза.

Автор: Кристина Кацарска

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.