Loading...
Pushe avatar Pushe 2 Точки

[Technical Issue] SEO Optimization относно rel="canonical"

Здравейте,

въпросът ми е, дали е добре (има ли положителни или отрицателни резултати) на всяка страница от сайта да се слага rel="canonical" таг в <head>-a към същата страница, при положение, че тя е носителят на оригиналния content?

Благодаря

Pushe

ModEdit: Моля, прочетете правилата на форума преди да пускате нова тема

Тагове:
2
Digital Marketing & SEO 16/04/2015 22:50:01
mishofgab avatar mishofgab 4 Точки

Здравейте,

Аз имам следните въпроси и ще съм благодарен, ако някой ми даде отговори по тях.

1. Може ли да се прави промяна на вече индексирани страници или не индексирани:
Промени в:
- title
- description
- keywords

За индекса?
За генерирани страници с /control_system/

2. Ако не е препоръчително да се прави, в такъв случай cannonical релация ли да се постави към новата страница с променените заглавия и други мета данни? Съответно на старата страница се слага каноникал таг водещ към новата страница? И се поставя релация noindex, follow?

3. Релациите за отделните страници къде се поставят, ако отделните страници се генерират от control_system? В robots.txt. (ако е така ще напълня значително много)

4. Направил съм редирект от wwww. към non-www.

Съответно имам и страница /index. Трябва ли да поставя каноничен таг на index страница, който да води към главната страница?
Съответно примено на .com слага ли се каноничен таг?

5. Ако имам URL, който дава страница 404, който е индексиран и се намира в sitemap, мога ли да го махна или не е удачно? По-добър вариант ли е да му направя редирект?


6. Към сайта има блог на wordpress. От netpeak spider виждам, че има два различни линка, които са две различни новини, с два различни канонични тагове, но имат дублиран title. Kakво се прави в случая?

7. Мога ли да променям описания и ключови думи без да правя никакви редиректи и релации за статиите в блога? А, за страници в сайта?


7. Съответно виждам, че на много новини съм сложил едни и същи тагове. Съответно когато бота е минал е индексирал дадена страница по дадения таг и сега ми излиза грешка за еднакво заглавие на няколко страници. В такъв случай как се действа?- Имат различен каноничен таг.
Кой е по-удачен вариант за бъдещи публикации: да слагам уникален таг на дадената публикация или един и същ таг, влючова дума/фраза?

8. Където има стрaнициране, нужно ли е освен prev/next релации за всяка страница да има различно заглавие, описания, ключови думи, при положение, че автоматично вече са се генерирали еднaкви мета данни от първата страница?

Съжалявам за голямото количество въпроси, но не успявам да открия отговорите им и ще съм благодарен на помощ.

0
vivian avatar vivian 72 Точки

Аз специално питах дали може и има ли смисъл да се променят текстове, заглавия, описания и ключови думи на вече индексирани страници и отговора беше ДА-има смисъл и може. По мое мнение не е необходим никакъв редирект. Аз лично на моя сайт си оправям почти всичко след започването на курса и вече имам страници, които се виждат променени, т.е. според мен има положителен ефект цялото нещо.

1
mishofgab avatar mishofgab 4 Точки

При обаче като променя заглавията на страниците, които ми се генерират динамично се променя и URL адреса. Затова се чудя дали директна промяна е удачна и дали ще се класира по-същия начин съдържанието в дадената страница.

0
n.galinov avatar n.galinov 32 Точки

Привет,
тук трябва да се обърнете към програмист за да ви оправи малко функциалността на сайта. За всяйа страница трябва да си направите статични URL адреси които да се променят само небходимост ида се направи настройка за постоянен 301 редирект от динамични към статични URL адреси.

2
mishofgab avatar mishofgab 4 Точки

Здравейте,

Доколкото разбирам от всички лекции досега не е удачно да променяме URL адрес, освен ако не е наложително, защото трябва да направим редирект, а от своя страна това ще забави сайта. Удачно е да променяме тагове на заглавия, описания, но е добре в такъв случай да променим и съдържанието, за да не показваме на google едно и също съдържание под друг title. Разсъждавам ли правилно?

Удачно ли е да променям и пренасочвам стари URL адреси към нови с цел намаляване дължината на URL и вкарване в него на ключови думи? Ще си струват ли усилията при положение, че URl адреса си има някакво нормално класиране?

Имам малко особен въпрос: Към сайта си, както писах, имам блог на wordpress. В него публикувам статии, като поставям тагове релевантни на статията, различни от заглавието с цел индексиране по-повече ключови фрази.

1. По този начин не се ли получава дублиране на съдържание, защото на практика една и съща статия/съдържание се появява под различен URL адрес и различен cannonical tag - автоматично от Wordpress? Удачно ли да поставям тагове или е по-добре да не поставям такива?

2. Получава се следния проблем. Когато google bot мине примерно през site.bg/blog/красиви-цветя ("красиви-цветя" е таг в статията) му излиза грешка 404, а съответно от друга страна съм направил редирект, когато потребител или bot не открие страница да има редирект към индекса.
Същевременно когато съм в статията и кликна на тага "красиви-цветя" се отваря url адрес site.bg/blog/красиви-цветя и не ме препраща, като в самата страница ми излиза Архив за етикет: "красиви-цветя". След това като копирам и поставя url адреса в нов прозорец ме препраща към индекса, защото дава грешка 404.

Нормално ли е това и Google ботовете не се ли объркват по този начин?

Благодаря!

 

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.