[OOP] Xamarin Studio with VS Projects
Здравейте, пиша Ви защото напоследък изпитвам затруднения с проекти от Visual Studio отворени през Xamarin Studio (негов аналог е MonoDevelop за Линукс). За момента ползвам XS, но по принцип ползвам MonoDevelop на Linux.Докато в предните курсове програмите, които пишехме, бяха малки и успявах да копирам кода от .cs файла в VS проекта, то сега трябва да копирам всички файлове и папки в нов проект (създаден през XS). Чак след това мога да подкарам съответния проект. Проблемите, които главно имам като се опитам да отворя VS проект през XS са, че ми хвърля грешка за NullReferenceException и допълнително имам проблеми и с нейм спейсите. Та върпоса ми е как точно да копирам / клонирам (или евентуално да конфигурирам XS) проекти създадени през VS, за да ги подкарам през XS? Ще Ви бъда много благодарен ако ме насочите как да се справя с този проблем.
Кусура е, че може да го ползва само като малко по-адвансъд редактор...
Е нали уж го рекламират, че има и дебъгер...?!
Има да: https://code.visualstudio.com/Docs/debugging
Здравей, извинявай за късния отговор, но бях далеч от компютъра! Относно Visul Code - идеята на това приложение е да бъде текстови редактор предназначен главно за JavaScript и ASP.NET апликации (за фронт енд главно). Моят проблем е, че искам да разбера правилния начин за пускане на проекти разработени през Visual Sudio да работят под MonoDevelop (и Xamarin Studio за Windows). За момента решението е да си създам проект под Xamarin Studio след това импортвам всички нужни файлове от VS проекта и така го стартирам. Но по този начин изпитвам проблеми с namespacing-а и евентуално проблеми с референциите. За това исках да се допитам до някой, който ползва тези приложения и знае как да преработи проекта, за да е съвместим с Mono.
Почти съм сигурен, че тва може да е проблем с файл-ендингите. Windows ползва едни, Linux други. VS под уиндоус, като засече такъв проблем, веднага пита кво да прави и в къв формат да ги слага. Как се случва това под Linux нямам идея. Ако това е проблема, единственото решение е да отваряш проджект файла с някъв редактор и да си редактираш квото трябва там ръчно. Какво обаче и как да се редактира е по-добре да питаш във форумите на Xamarin и Mono.
Не мисля, че проблема е в ендингите тъй като MonoDevelop също пита какво да прави с тях (дали да ги форматира в Unix или да ги остави такива). Мисля, че проблема главно идва от хендълването на *.sln и *.cproj файловете. Забелязал съм също, че неймспейсингите не се зачитат.