Loading...
Yordanov1977 avatar Yordanov1977 17 Точки

Клъстеризация в категории и подкатегории особености при формиране на семантично ядро

Здравейте!

Работя по сайта ribarnik.com. При групирането на ключовите фрази излизат следните детайли. Имам основна категория риболов, за която имам база фрази и думи от над 900 бр. В т.ч. влизат и морски риболов, речен риболов, риболов по..., риболов на...изброени видове риба, изброени реки, изброени язовири, риболов през месец... и т.н., въдица за риболов, От своя страна, като морски/речен риболов или "язовир (име) риболов" има голямо  търсене на достатъчно брой фрази със същия корен, заедно с други думи (например, "риболов Варна"., само "язовир Монтана", "Язовир Огоста"), които да се класират като отделна категория: "морски риболов" и категория "Язовир" и дори отделно "язовир Кърджали риболов" (има изкл.много търсения само за него). Как да постъпя в случая - 1. изваждам ли от категория "риболов" всичко, което съдържа в себе си "язовир(име) риболов", за да направя нова категория "Язовири" и отделна категория "язовир Кърджали", за която също има огромен брой запитвания, а в кат."морски риболов" да сложа "риболов Варна" като същия го извадя от кат. "риболов"? 

2. В категорията "риболов" има много думи, които не могат да съставят отделна категория, понеже нямат достатъчно търсене : такъми , стойка за риболов, телескоп за риболов, обувки, часовник за риболов, плувка, булдо, които обаче са принадлежности за дейността. Мога ли да ги извадя от категория "риболов" и да ги направя в нова категория "принадлежности за риболов", въпреки че не съдържат в себе си думите "риболов" и "принадлежности" ? 

3. Какво да правя с фразите, които съдържат думи от няколко категории: "риболов на сом на река" - в категория "риболов", в кат. "речен риболов" или в кат. "риболов на сом", за който също има достатъчно търсения ли да поставя?

4. Мога ли да създам отделна категория "риболов на риба" за фрази като "риболов на толстолоб", ..на кефал", ... на лефер" и самите имена на видовете риби, които нямат достатъчно самостоятелно търсене без те да съдържат лемата "риба"? 

5. Сходен на предния въпрос: фрази като "риболов през Януари", ... през Март, през Септември" мога ли да класирам в отделна категория "Риболов през"  или си остават в категория "риболов"/подкатегория "Риболов през" ., т.е. категория или подкатегория според съюза "през".

 

Благодаря Ви много за отговорите, които ще дадете, мисля,че доста колеги ще изпитат същите затруднения при класификацията!

0
Digital Marketing & SEO 16/05/2016 16:53:16
kuncheva22 avatar kuncheva22 40 Точки

Здравейте, 

В момента в категория Риболов имате различни подкатегории. Както казвате в момента в събраната семантика за категория Риболов влизат и думи като морски риболов, речен риболов..... Тези думи, ще ги използвате за оптимизация на въпросните подкатегории в категория Риболов. Всички търсения по язовири с имена ще използвате за класиране на страници от категория Водоеми. В категория морски риболов не добавяте риболов Варна, защото по това ще класирате различните страници от Водоемите. 

Ако няма достатъчно търсения за принадлежности за риболов, може да го извадите в горното меню като Бутон (с анкор тест принадлежности за риболов), а не като страница и в падащото меню да създадете отделни страници за различните принадлежности.

Ако фразите нямат много търсения, но Вие искате да ги включите, напишете статия, като в нея използвате ключовите думи. Ако има много търсения, може да създадете отделни категория, в зависимост от това има ли какво да поставите в тези категории или не. Защото освен че гледаме търсенията, се стремим сайтът ни да е удобен на протребителите - те лесно да се ориантират в него и да получат търсената информация.

Може да създадете категория Риболов на риба и да направите подкатегории за различните видове риба, пак казвам това е в случай, че има какво да поставите в тези подкатегории.

Това с месеците не знам дали има много търсения, но като вариант, за да не създавате ненужно категории може да го направите на филтри по месец. Ако имате категория Риболов, в нея да се филтрира по вид риба, по месец, по място. 

Също много важно: в момента има създадени категории, които нямат никакво съдържание, такива страници не трябва да съществуват. 

Съвет - запознайте се подробно с тематиката, направете си визуална карта (може да използвате MindMap), по този начин ще имате ясна представа как искате да изглежда сайта Ви и кои ключови думи за къде да ги използвате.

Надявам се да съм отговорила на въпросите Ви.

Поздрави! 

 

1
Yordanov1977 avatar Yordanov1977 17 Точки

Благодаря много за изчерпателния отговор, Калина!

Отговорът ме хвърля в дълбоките води с нови въпроси. От тук може да видиш всички думи и фрази, които съм събрал. Въпросите:

1. Явно не всички думи и фрази следва да се клъстеризират - някои  отпадат поради недостатъчно търсене. Примерно, каква може да бъде границата?

2. Категория абсолютно равна ли е на страница или в една страница можем да имаме няколко категории? Ако са няколко - как ги предстяваме на страницата? В този смисъл, как представяме и подкатегориите - дават съдържанието на падащо меню, допълнителни бутони и пр.? Ако на една страница можем да представим няколко категории и ги въвеждаме с бутони/падащо меню, то визуалното представяне на категории и подкатегории в сайта се преплита объркващо.

3. Не ми е много ясно понятието за филтрите. От видеото и примера с душ кабините видях, че стъклени душ кабини, които имаха много малко търсене (10 месечно, мисля) и бяха само една фраза ги категоризира като филтър. Каква е ролята на филтъра, как се представя в сайта?

1
kuncheva22 avatar kuncheva22 40 Точки

Здравейте,

Първо трябва да се извиня, за забавянето с отговора, но се надявам да помогна, макар и със закъснения.

Прегледай файлът Ви. В момента събраната от Вас семантика не е клъстеризирана. Освен това всички думи на английски или изписани на латиница, трябва да бъдат премахнати от семантичното Ви ядро, защото доколкото успях да се запозная със сайта Ви, той е изцяло на български и няма английска версия. 

1. Това, че фразата е нискочестотна, не означава, че тя не трябва да се клъстеризира или да бъде изтрита. Ако гледате отново презентацията, една от често срещаните грешки е, да се използват само високочестотните фрази. Няма граница, която да изтрие някоя фраза. Идеята е, че можете да си направите отделен клъстер, с по-нискочестотни, подобни фрази, които да използвате при написването на нова статия.

2. Всяка категория си има своя страница - свой URL адрес. Няма как да имаме две категории да една и съща страница. В една страница/ главна страница - използвайки падащото меню, даваме връзки/линкове, до останалите страници на сайта ни - http://img.netpeak.bg/pixie/146384709084_kiss_60kb.jpg. Относно тези бутони, явно не сте ме разбрали правилно. Идеята ми е, че ако в случая, нямате търсения за, да кажем за риболов, но няма друг начин, по които да кръстите категорията и тя да отговаря на съдържанието й, то тогава  Риболов, може да е само бутон - да не се създава отделна страница, която да се оптимизира по фраза, която няма търсене. В момента има създадена такава страница (http://img.netpeak.bg/pixie/146384736561_kiss_62kb.jpg), защото има търсения, но ако нямаше такива търсения, можеше да го направите бутон (без да има линк към него) и да сложите подкатегориите си, както сте направили в момента. Надявам се този път да съм го обяснила правилно. 

3. Относно филтрите - има различен вид филтри, едните се индексират от търсещите машини, другите не се индексират от тях. Ако вашите филтри, не се индексират, то тогава използваме нискочестотните думи и фрази, за тях. Защото явно потребители търсят подобни неща и ние улесняваме намирането им, черз филтри. Ако обаче, филтрите Ви се индексират, то за тях може да се използват и високочестотни фрази. Ако не знаете дали се индексират Вашите филтри, то можете да проверите това в Google Search Console. 

Надявам се да съм помогнала. 

1
dreamzz avatar dreamzz 5 Точки

Здравейте,

аз също имам въпрос по фомирането на семантичното ядро и структурата на сайта. Проекта ми е онлайн магазин за хранителни добавки и след като разпределих ключовите думи в категории и подкатегории, при доста от категориите честотността на думите в тях е по-малка от тази на думите в подкатегориите, напр. имаме категория Витамини, където най-високочестотна дума е по-малка от честотността на думите в подкатегории вит.С и вит.Е. Това е така, тъй като хората директно търсят по вид хранителна добавка.

Въпросът ми е може ли да оставя тези категории при положение, че съдържат по-нискочестотни думи от някои от подкатегориите, тъй като ако създам отделна категория за всеки вид високочестотна хранителна добавка, категориите в сайта ще станат много.

Благодаря за отговора.

0
kuncheva22 avatar kuncheva22 40 Точки

Здравейте, 

Да няма проблем да го оставите по този начин. Логиката тук е, че най-важното на сайта е той да бъде удобен за потребителите. Въпреки че, витамини е по-нискочестотна дума, тя има достатъчно търсения, за да бъде част от категориите и да обхванете с нея и тези търсения. Не се притеснявайте за честотността на думите, защото една от често допусканите грешки е, да се съсредоточим само върху високочестотните. Стремете се освен да обхванете търсенията, сайтът Ви, да е полезен за потребителите и логически свързан, за да не се затрудняват при търсенето.

 

Поздрави!

0
dreamzz avatar dreamzz 5 Точки

Благодаря за отговора :)

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.