Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Philipoka5505 avatar Philipoka5505 0 Точки

Paint Weights Tool

Спешно! Paint Weight Tool за Maya 2016 не работи. Не се показва влиянието на костите върху полигоните.  Пробвах всичко ,но пак немога да активирам инструмента. 

Тагове:
0
3D Animation
flareset avatar flareset 140 Точки

Какво по-точно имаш предвид, не показва цветовете на влияние или не оказва влияние на избраните форми? Ако е второто, опиши последователността, която прилагаш при използването на този инструмент.

0
Philipoka5505 avatar Philipoka5505 0 Точки

1. Закачам скелета за геометрията (bind skin).

2. След това използвам Smooth Skin Weights инструмента.

3. След това избирам геометрията за вече закачения скелет и натискам инструмента Paint Skin Weights.

4. Избирам дадена кост от дадената от Paint Skin Weights Tool.

И би трябвало да се покаже тежестта ,която дадената кост упражнява върху дадените полигони ,но не се получава. Също така доста от нужните команди са заключени, което прави използването на този инструмент практически невъзможно. Незнам дали е бъг или аз не правя нещо както трябва. Изгледах доста видеа относно този проблем ,но все пак не успях да намеря отговор. 

Става дума за клоуна ,който имаме за домашно. Порбвах да използвам инструмента и на други мои хуманоидни модели. Направих проста скелетна система ,но пак не успях да активирам Paint Skin Weights. (Геометрията е едно цяло за всички модели). 

Благодаря предварително за отговора.

0
06/10/2016 22:20:14
flareset avatar flareset 140 Точки

Май бъркаш последователността. Пробвай така:
1. Хващаш геометрията, триеш историята ѝ, добавяш скелета и с опция Joint hierarchy, Max Influence и Dropoff rate да не са много големи, ако частите на модела са близо една до друга.
2. Избираш частта, която ще оправяш, добавяш най-близкия джойнт
3. Rigging --->Skin ---> Paint Skin Weights да се покаже прозореца с опциите
4. От опциите избираш Add (Paint operation), и от листа с джойнтове (Influences) избираш точно най-близкия
5. Мацаш с четката върху деформирания обект докато се оправи :)
 

0
06/10/2016 22:50:56
Blazze88 avatar Blazze88 19 Точки

При мен не работеше, защото геометрията ми беше на R=reference в layers,което означава, че не можеш да я избираш, a трябва да не е R или T,за да можеш да използваш Paint Weight Tool :) 

0
Philipoka5505 avatar Philipoka5505 0 Точки

Flareset пробвах ,но не става. И с двете последователности би трябвало да стане.

 

Blaze88 благодаря за отговора, но не използвам layers.

0
07/10/2016 11:39:48
flareset avatar flareset 140 Точки

Не ми стана ясно, само степента на влиянието ли не ти покзазва, а коригира ли формите? Снимай модела при включен тоя инструмент с избран геометрия и джоинт, а отделно снимай настройките на Paint Skin Weight Tool прозореца.

0
Philipoka5505 avatar Philipoka5505 0 Точки

Интересно ,интересно :Д. Който иска да ми вярва ,обаче точно в момента в който питах Дечев (лектора на курса за  Мая) изведнъж всичко се оправи..... Незнам как и защо ,но се оправи. Обаче създаде нов проблем. Когато правя или използвам готов скелет независимо дали е закачен за обект в Мая, не се показват връзките между костите ,тоест - само кръглата част. В outliner прозорца обаче йерархията е закачена и работи нормално.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.