19. *Ремонт на плочки from "Simple-Calculations"
Здравейте трейнъри, ментори и колеги,
мъчих се да реша задачата от заглавието, при което възникнаха 2 въпроса
1. Добра ли е практиката за именуване на променливите с дълги "говорящи" имена или е по-добре да се ползват коментари и къси напомнящи имена на променливите или .....? (ще се ориентирате, като видите сорс-кода ми по-долу и не пестете критики)
2.Първата проверка от упражнителния материал на изхода тоя сорс-код ми изкара верни резултати, но на втората проварка не. Къде греша?
Благодаря предварително на всички, които се включат, за да помагат на мен и всички като мен които сега се учим!
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace RemontNaPlo4ki
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
var LenghtOfPlayground = int.Parse(Console.ReadLine());
var WidthPlate = double.Parse(Console.ReadLine());
var LenghtPlate = double.Parse(Console.ReadLine());
var WidthBench = double.Parse(Console.ReadLine());
var LenghtBench = double.Parse(Console.ReadLine());
if (LenghtOfPlayground < 1 || LenghtOfPlayground > 100)
{
Console.WriteLine("Wrong number");
}
else if (WidthPlate < 0.1 || WidthPlate > 10.00)
{
Console.WriteLine("Wrong number");
}
else if (LenghtPlate < 0.1 || LenghtPlate > 10.00)
{
Console.WriteLine("Wrong number");
}
else if (WidthBench <= 0 || WidthBench > 10)
{
Console.WriteLine("Wrong number");
}
else if (LenghtBench <= 0 || LenghtBench > 10)
{
Console.WriteLine("Wrong number");
}
var TotalArea = LenghtOfPlayground * LenghtOfPlayground;
var AreaToCover = TotalArea - 2;
var SizeOfPlate = WidthPlate * LenghtPlate;
var NumberPlatestoCover = AreaToCover / SizeOfPlate;
Console.WriteLine(NumberPlatestoCover);
var TimeToInsert = NumberPlatestoCover * 0.2;
Console.WriteLine(TimeToInsert);
}
}
}
Благодаря!
Мисля по същия начин, но не бях сигурен.
Стигам до следните изводи за именуване на променливите:
1. Да са кратки
2 . Да са ясни
3. Да са "говорящи"
4. Да са "говорящи и на екипа, с който ще работя"
5. Да почват с главна, да са сляти и за разделител да се ползва главна буква
6. Да са на английски.
7.Ако не са достатъчно "говорящи" или са в дублаж щото кода е станал мн. дълъг - да се ползват коментари.
Ако се сетиш още нещо - допълвай, критикувай без колебание :)
Непрекъснато в началните курсове лекторите ще споменават как е правилно да се пише,така че няма да имаш проблем с това,концепцията ти е много правилна(само с изключение,че дали започва или не с главна буква са особенности на езика-в Java класовете са с главна буква,а променливите задължително започват с малка) и добре че отсега се орентираш как да пишеш.
Благодаря ти!
Половин месец откакто се занимавам с програмиране и съм noob в тая област, но проявяам педантизъм в обучението, който съм наследил
от времето когато бях асистент.
Оценявам отделеното време да ми помогнеш и пожелавам, здраве, щастие и мотивация в заниманията :)