Loading...
g_todorov avatar g_todorov 106 Точки

19. *Ремонт на плочки from "Simple-Calculations"

Здравейте трейнъри, ментори и колеги,

мъчих се да реша задачата от заглавието, при което възникнаха 2 въпроса

1. Добра ли е практиката за именуване на променливите с дълги "говорящи" имена или е по-добре да се ползват коментари и къси напомнящи имена на променливите или .....? (ще се ориентирате, като видите сорс-кода ми по-долу и не пестете критики)

2.Първата проверка от упражнителния материал на изхода тоя сорс-код ми изкара верни резултати, но на втората проварка не. Къде греша?  

Благодаря предварително на всички, които се включат, за да помагат на мен и всички като мен които сега се учим!

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace RemontNaPlo4ki
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            var LenghtOfPlayground = int.Parse(Console.ReadLine());
            var WidthPlate = double.Parse(Console.ReadLine());
            var LenghtPlate = double.Parse(Console.ReadLine());
            var WidthBench = double.Parse(Console.ReadLine());
            var LenghtBench = double.Parse(Console.ReadLine());

            if (LenghtOfPlayground < 1 || LenghtOfPlayground > 100)
            {
                Console.WriteLine("Wrong number");
            }
            else if (WidthPlate < 0.1 || WidthPlate > 10.00)
            {
                Console.WriteLine("Wrong number");
            }
            else if (LenghtPlate < 0.1 || LenghtPlate > 10.00)
            {
                Console.WriteLine("Wrong number");
            }
            else if (WidthBench <= 0 || WidthBench > 10)
            {
                Console.WriteLine("Wrong number");
            }
            else if (LenghtBench <= 0 || LenghtBench > 10)
            {
                Console.WriteLine("Wrong number");
            }
            var TotalArea = LenghtOfPlayground * LenghtOfPlayground;
            var AreaToCover = TotalArea - 2;
            var SizeOfPlate = WidthPlate * LenghtPlate;
            var NumberPlatestoCover = AreaToCover / SizeOfPlate;
            Console.WriteLine(NumberPlatestoCover);
            var TimeToInsert = NumberPlatestoCover * 0.2;
            Console.WriteLine(TimeToInsert);
            }
    }
}

Тагове:
0
Programming Basics
morski77 avatar morski77 137 Точки

За качествен програмен код името на променливите трябва да е разбираемо не само от теб,а от всеки,който се е заел да ти чете творчеството.По този повод дължината им няма никакво значение,а доколко описателно са написани.

Най-добрия вариант кратко,ясно и точно,но не всеки път може да се получи.

0
g_todorov avatar g_todorov 106 Точки

Благодаря!

Мисля по същия начин, но не бях сигурен.

Стигам до следните изводи за именуване на променливите:

1. Да са кратки

2 . Да са ясни

3. Да са "говорящи"

4. Да са "говорящи и на екипа, с който ще работя"

5. Да почват с главна, да са сляти и за разделител да се ползва главна буква

6. Да са на английски.

7.Ако не са достатъчно "говорящи" или са в дублаж щото кода е станал мн. дълъг - да се ползват коментари.

Ако се сетиш още нещо - допълвай, критикувай без колебание :)

0
morski77 avatar morski77 137 Точки

 

Непрекъснато в началните курсове лекторите ще споменават как е правилно да се пише,така че няма да имаш проблем с това,концепцията ти е много правилна(само с изключение,че дали започва или не с главна буква са особенности на езика-в Java класовете са с главна буква,а променливите задължително започват с малка) и добре че отсега се орентираш как да пишеш.

 

0
g_todorov avatar g_todorov 106 Точки

Благодаря ти!

Половин месец откакто се занимавам с програмиране и съм noob в тая област, но проявяам педантизъм в обучението, който съм наследил 

от времето когато бях асистент.

Оценявам отделеното време да ми помогнеш и пожелавам, здраве, щастие и мотивация в заниманията :)

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.