Maya 2017 -> Проекция на Текст или крива (PolyCurve) върху повърхнина (Mesh surface) - Лекция 4
Използвам темата за да поясня варианта за проектиране на Poly-Curves върху мрежова повърхност (Mesh). В 6 последователни снимки направих стъпките с посочени менюта за манипулацията на Текстовия Поли-обект в Maya 2017 и произвеждането на поли-криви от него. Менютата са доста разхвърляни спрямо предишни версии, но с малко цъкане по "Attribute Editor" бързо се откриват.
Важно е да се отбележи, че от един текст се генерира група от множество криви, като всяка буква или сегмент от нея създава по една затворена поли-крива.
За проектирането на кривите създадени от 3D-цифрите се използват двата последни инструмента от менюто EDIT MESH -> "Project curve on Mesh" и "Split Mesh with projected Curves".
Първия създава нови криви върху селектираната повърхност (ВАЖНО !!! ако има селектирани повече от една повърхности, разположени една зад друга, кривите се проектират върху ВСИЧКИ ТЯХ, ортогонално по зададеното направление ) .
Втория инструмент използва получените поли-криви за да раздели съответната равнина на сегменти, като разчленява полигоналната мрежа използвайки точките (vertexes) на поли-кривите.
ЛИНК към етапите -> https://drive.google.com/drive/folders/0B1Rp-XF3xnffTHc3N3dNc2ctRjA
Да, сега видях лекцията от 8-ми, но туториалите ги почнах предния ден и ги завърших сутринта преди лекцията, за това не съм разгледал convert опцията.