Софтуерно Инженерство
Loading...
g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

Ръководство за решаване на задачи с рисуване на конзолата.

Здравейте, реших да направя едно ръководство по решаване на задачи с рисуване на конзолата. Изпита наближава и се надявам ръководството да ви е от полза.

Първо да спомена за един основен принцип (поне при мен е така) при решаването на тези задачки – Откриването на повторяеми последователности от символи и опростяването им - привеждането им във вид който на нас ни е удобен.

Второ, задължително се запознайте със конструктора на string просто си нямате на представа колко помага при този тип задачи: new string(‘*’, 3) = “***” готино нали J

За да ми е по лесно направо ще започна с примери които са от софтуерната академия:

П.С.: Ще пускам обясненията на задачите веднага като успея да ги напиша!

Gerard avatar Gerard 2 Точки

Благодаря на автора, както и на някой от другите участници в темата. Mного ми помогнахте за този тип задачи. Успях да приложа логиката на автора, леко модифицирана, напасвайки я към задачата с килимите. За да мога да изградя така наречената "карта", просто замених празните пространства, които се появяват през ред, със символа "/" и така намалих символите от 3 до 2. След това търся в стринга символите "//" и ги подменям с "/ " за да добавя празното пространство.

Сложил съм линк с решението ми и допълнителни обяснения.

https://pastebin.com/eGbvwEp7

1
25/02/2018 23:43:25