Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

AnMary avatar AnMary 2 Точки

Задания за Самоподготовка от презентация Защо Маркетинг? Защо Дигитален маркетинг?

Днес сготвих свински пържолки на фурна със сос и ризото...опа, сбърках, тук беше за Диджитала...ето и моят отговор на 1во задание за самоподготовката:

  1. Какво е Маркетинг ?

За мен Маркетинг не е просто бизнес инструмент, нито безмислен отдел във фирмата поглъщащ невъобразимо много парични и времеви ресурси за неясни и дори неосезаеми резултати, нито се ограничава до рекламата (която е само малка част от този всеобятен процес) ...аз виждам Маркетингът като lifehack, нещо като алгоритъм за успешен и щастлив живот, неспирен цикъл...

  • Да си поставиш конкретни и измерими цели със зададен времеви срок
  • Да разбереш какво хората искат /очакват (от теб или по принцип за продукт, услуга и пр.) или пък какво ти искаш (да постигнеш, да имаш, да се радваш...)
  • и кои въобще са тези хора (семейство, приятели, колеги, клиенти, последователи...) или ти самият
  • Да събереш/наблюдаваш и анализираш входящата за теб информация за средата в която живееш, правиш бизнес, правиш любов и пр.
  • Следва, да създадеш стратегия как да дадеш на хората това, което искат или направиш/ постигнеш нещото, което  ти искаш за себе си
  • да започнеш да го правиш (това е най-трудното, защото на теория много знам и имам супер много идеи, и до сега да съм милионерка, ама на практика си трябват топки и дела и съмишленици, а не само пожелания J )
  • да имаш многоо търпение, проследявайки резултатите и извличайки ползите, поправяйки недостатъците, но все още целеустремен към успеха.
  • И накрая win-win за всичкиии :D

Преди време един преподавател ми беше обяснил каква е разликата между Маркетинг и Търговия и никога няма да го забравя: При Търговията гледаш да продадеш (в някои случаи, дори да пробуташ) нещо, което вече е създадено/произведено , докато в Маркетинга първо проучваш от какво имат нужда хората – създаваш го и после не ти трябва Търговия, защото хората така или иначе го искат ...и ти печелеш и хората са доволни... J Намасте!

 

2. Напишете поне 15 термина от маркетинг?

Ами ето написвам – „поне 15 термина от маркетинг“...страшна шегоубийка, нали? Тук специални благодарности на всички, които днес публикуваха речници с термини, няма да ги преписвам или да публикувам други към момента, но ако срещна някой интересен и нов за мен, обещавам да го споделя с вас.

Осъзнавайки, че вървя доста бавно в заданията – моля да ме извините. Ако има други, които искат да споделят своята самоподготовка – предлагам да го направят тук, да предложат нещо по-добро или да замълчат завинаги :D.  Това се отнася и за другите задания, които напомням са:

  • Гледане на клипчетата и разсъждения относно компаниите и техните бизнес модели
  • Преглед на докладите State of Marketing за 2016 и 2017 и съпоставка
2
Marketing Fundamentals 20/09/2018 22:36:53
mtenev avatar mtenev 149 Точки

AnMary, здравей! 

 

Страхотно включване от твоя страна и много интересни отговори, дефиниции, поуки. Благодарим! 😊

 

Да използвам вдъхновението и ентусиазма ти - попадна ли ти това предизвикателство в групата ни във Facebook - https://www.facebook.com/groups/SoftUniDigitalMarketingFundamentalsSeptember2018/permalink/2011450949146358/? Ако не, смятам, че много ще ти допадне.🙂

 

Поздрави,

Мартин Тенев,

Community Manager.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.