Loading...
AnnaIvanova11 avatar AnnaIvanova11 21 Точки

10. Radioactive Mutant Vampire Bunnies, Multidimensional Arrays - Exercises,JAVA Advanced

Здравейте,

Моля някой да ми погледне кода, трудно ми е да разбера задачата, взимам 80/100, ако ми кажете къде бъркам ще е супер!

Благодаря предварително!

Код: https://pastebin.com/cWiYk7Uv

Условие:https://pastebin.com/c3gViVut

1
Java Advanced
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки
Best Answer

Имаше някоко дребни разминавания между основната логика в решението Ви и условието, като основния проблем беше, че прекъсвате цикъла, преди да сте извършили всичко необходимо в него, а именно:

- преместване на зайците (може и да е първо, защото позицията на играча не се пази в playerPosition[])

- преместване на играча и проверка дали не е победил: ако да - прекъсваме играта

- записване на новите координати на играча в playerPosition[]

- проверка дали новите координати са свободни (няма значение дали заекът е бил там преди, или е дошъл в текущият ход): ако не са - играчът губи и прекъсваме играта

По този начин покриваме всички възможни условия и няма нужда да се вика още веднъж moveBunnies(matrix, queueOfPositions) извън цикъла.

Разбира се, има много валидни начини, по които да се реши задачата, но се постарах да запазя решението максимално близко да Вашето:

        while (++counter < cmdArgs.length && !isPlayerDead) {
            String command = cmdArgs[counter];

            moveBunnies(matrix, queueOfPositions);

            int playerRow = playerPosition[0];
            int playerCol = playerPosition[1];

            switch (command) {
            case "R":
                playerCol += 1;
                break;
            case "L":
                playerCol -= 1;
                break;
            case "U":
                playerRow -= 1;
                break;
            case "D":
                playerRow += 1;
                break;
            }
            
            if (!isInBounds(playerRow, playerCol, matrix)) {
                break;
            }

            playerPosition[0] = playerRow;
            playerPosition[1] = playerCol;

            if (!isCellFree(playerRow, playerCol, matrix)) {
                isPlayerDead = true;
                break;
            }
        }
        // moveBunnies(matrix, queueOfPositions); 

 

1
AnnaIvanova11 avatar AnnaIvanova11 21 Точки

Много Благодаря за бързия и изчерпателен отговор!

Ето кода за колегите, ако някой има нужда да си помогне : https://pastebin.com/jDvEpjrb

 

П.П:

// Извинявам се, но ще си позволя да сменя обращението на Ти :)

@MartinBG Нямах възможност да решавам в последни месец и определено дава негативно отражение, не бях помислила за това, че нямам нужда да проверявам отново, защото си запазвам позициите...

Бих искала да я реша, по няколко възможни начина, ако е удобно дали би дал насоки, как би подходил и какви варианти би ползвал ти?

1
26/05/2020 16:02:31
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки

@AnnaIvanova11 

Без използване на помощни класове и абстракция, няма кой-знае какво по-добро да се измисли от твоето решение.

Като забележка, използването на статични променливи е лоша практика, но пък опростяват текущото решение. :)

Използването на опашка за "размоножаването" на зайците е добра оптимизация на алгоритъма. yes

 

Може да се използват стриймове за някои от операциите, вместо цикли, но ползата от тях (като скорост и четимост на кода) в случая ще е спорна до минимална.

Все пак, ето няколко варианта за принтирането на матрицата:

        System.out.println(Arrays.stream(matrix)
                .map(String::new)
                .collect(Collectors.joining(System.lineSeparator())));

// Или така:
        Arrays.stream(matrix)
                .map(String::new)
                .forEach(System.out::println);


// Но пък и този вариант с нищо не отстъпва на горните:
        for (char[] chars : matrix) {
            System.out.println(new String(chars));
        }

 

За прочитането на входните данни може да се използва вариант със стрийм, но за тази задача не носи предимства, защото след прочитането им трябва веднага да се обходят за да се открият координатите на играча (и зайците):

        BufferedReader reader = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in, StandardCharsets.UTF_8));
        
        char[][] matrix = reader.lines()
                .limit(Long.parseLong(reader.readLine().split("\\s+")[0])) // брой линии, които ще четем
                .map(String::toCharArray) // мапваме както ни е угодно
                .toArray(char[][]::new);  // събираме в какъвто контейнер ни трябват или направо ги обработваме

 

 

 

1
26/05/2020 18:26:40
AnnaIvanova11 avatar AnnaIvanova11 21 Точки

@MartinBG Благодаря ти! Както обикновено, много полезна информация. 

1
27/05/2020 23:53:45
Elena123456 avatar Elena123456 235 Точки

Здравейте,

извинявам се много, но може ли малко помощ и на мен за тази задача (Judge 90/100)? Цял ден отделих за нея, но макар че разбирам къде се чупи кода, не успявам да отстраня проблема. Виждам, че има проблем при движение на играча надолу- от ред 84, зайците се увеличават допълнително още един път, след като играча вече е напуснал матрицата.

Кода ми се чупи само при следния инпут- тест номер 8:

7 3
...
.B.
.P.
...
...
...
...
DDDDD

Очаквания аутпут е:

BBB
BBB
BBB
BBB
BBB
BBB
.B.
won: 6 1

А при мен е:

BBB
BBB
BBB
BBB
BBB
BBB
BBB
won: 6 1

В кода си имам едно допълнително увеличаване на зайците, което не трябва да се случва- https://pastebin.com/51CHGh6W

Осъзнавам, че щом имам проблем при една команда, то ще имам проблем и при останалите три. Но разбера ли как да си отстраня този проблем, аз сама бих могла вече много лесно да си поправя и останалите команди.

Извинявам се, ако досаждам, но моля само, който има повече време да отговори.

 

0
28/12/2020 23:58:59
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.