Fast Track HTML/CSS Homeworks
Ослушвах се един ден, за да видя дали някой ще съзададе тема за Fast Track HTML/CSS Homeworks, но явно на мен се пада тази чест :). Аз изгледах лекциите и започнах (бавно) работа по задачите, но се сблъсквам със следния проблем:
Опитвам да сложа <ol> - елемент в <ol> - елемент, за да се получат подточки при изброяването. На практика в браузъра всичко е ок, но като пусна файла във validator.w3.org , ми излиза следната грешка:
Element ol not allowed as child of element ol in this context. (Suppressing further errors from this subtree.)
<ol<span title="Position where error was detected.">></span>
Лекторът уж направи същото, а при него нещата някак се получиха без съобщения за грешка ? Някой друг да се сблъска с такъв проблем?
Ето код на това, което правя:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Test</title>
</head>
<body>
<ol>
<li>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.</li>
<li>Donec et lacus euismod, venenatis nunc vel, tristique turpis.</li>
<ol>
<li>Praesent pellentesque elementum eros, sit amet ultricies dolor tincidunt quis.</li>
<li>Phasellus non dictum elit, id egestas urna.</li>
<li>Phasellus quis erat imperdiet augue eleifend cursus vitae sed risus.</li>
</ol>
<li>Duis tincidunt id mi ac rhoncus. Vestibulum nibh lectus, pulvinar nec nisl ac, vulputate mollis turpis.</li>
<li>Phasellus pulvinar arcu sapien, id varius erat dapibus at.</li>
<li>Phasellus et suscipit massa.</li>
</ol>
</body>
</html>
За 5 задача, аз лично я направих със css файл, само с html едва ли ще стане, поиграй си целта е сам да учиш нови неща.
Мерси, luboslav1995, но това е малко странно. Ясно ми е, че със CSS ще стане, но това не се ли предполага, че е домашно, което трябва да можем да напишем преди да сме навлезли в CSS? Мен лично това ме озадачи. Предполага ли се да се борим със CSS преди да сме го почнали в курса? Иначе аз мога да опитам и с чист HTML, но това пък е в разрез с логиката. Затова и питах, защото задачата е дадена малко неясно.
Мисля че е правилно, макар че си е доста трудно и голямо играене и търсене.До сега във всяко домашно последните задачи са с неща, които са една идея по-сложни.
Да, захванах се и аз. Тегаво е, но е суперинтересно. CSS е страшно зарибяващ, няма откачване. И това да пробвам, и онова :)
аз пробвах да направя слайда изцяло с html, което е напълно в разрез с логиката и доста смущаващо. Начин има, мисля, че това е било и целта - да ровиш и търсиш за други възможности. Залагам си обаче главата, че след още 2 лекции, лекторът ще каже "забравете всичко, което правихте до сега за layout с html, защото за това се използва css" :). Така, че с css си е най-правилния вариант :)
Аз пък съм убеден, че div-овете играят ключова роля при CSS-ването на HTML-а. Аз понеже също се отказах да се мъча да правя слайда само с html и почнах със CSS, и не мисля, че без div ще станат нещата. Само още не мога да открия две неща.
1. Текстът в div ми е в параграф, т.е. <p>. По подразбиране, параграфите оставят разредка преди и след себе си. Затова, в момента, в който му сложа на моя div border и background, всичко започва да прилича на слайда, но над и под текста се получава един padding отгоре и отдолу, който не знам как да махна със CSS-a.
2. Не мога да оцветя само квадратчетата на булетите в това жълтеникавото. Четох и пробвах разни варианти, но стигам само до оцветяване и на квадратчето, и на текста.
И един глупав въпрос, но исках да кача тук един скрийншот докъде съм го докарал, но явно не разбирам как да задам Source в Insert Image. Опитах с целия път до файла на моята машина, но не става. Моля за обяснение.
Благодаря!
Ето как реших аз проблема с оранжевото квадратче и белия текст. Зададох цвят на всички текстове в документа да са оранжеви (това го направих в <div id=container > ) , след което сложих < span style="color:white" > за текстовете, които трябва да са бели.
Цветът на обяснителните текстове (по-светло оранжевите или поне такъв цвят ми изглеждат) зададох в < div > -ва, който ги обгражда (при мен това е < div id=details > )
Относно качването на скрийншот - имах същия проблем, ако някой по-старши от форума може да помогне, ще сме му благодарни.