Loading...

Какво е било да анимираш преди 7000 години и други интересни факти за анимацията

Какво е било да анимираш преди 7000 години и други интересни факти за анимацията

Въпреки, че компютърно генерираните анимационни филми и игри напредват впечатляващо много през последните години, сериозното развитие на 3D анимацията не започва преди втората половина на миналия век. Но знаехте ли, че идеята за последователност от изображения, които да съставят една, макар и примитивна, анимация е доста по-стара отколкото можете да си представите? Искаме да ви представим няколко интересни факта относно анимацията, а в последствие и нейната компютърно генерирана разновидност, които могат да ви заинтригуват:

7. Най-старите последователности от изображения с цел анимация са на хиляди години

Може и да сте чували, че през 1600 г. пр.Хр., фараон Рамзес II поръчва построяването на храм, посветен на богиня. Особеното при него е, че на всяка от 110-те му колони са изрисувани последователни изображения, които показват как тя се движи ако се движиш бързо покрай тях. Дори още по-рано може да намерим и пример с купа, при чието въртене може да видите как коза яде листа, а самия съд датира от 5000 г. пр. Хр.

6. Първият проект, който използва 3D модели и анимация за филм е проект на ученици от Ню Йорк

Наречен „The Works”, филмът е разработван от група студенти от Нюйоркския институт по технологиите, но проектът е изоставен в последствие заради недостиг на средства и сложността на начинанието.

5. Първият комерсиален филм, използващ 3D анимация е Tron

Култовото произведение на киното излиза на бял свят през 1982-ра година, като изумява феновете и критиците със своята авангардна визия. Част от това, което прави филма уникален е използването на компютърно генерирана анимация.

4. Първият музикален клип, който използва 3D анимация е Money for Nothing на Dire Straits

В силно абстрактната интродукция на клипа можете да наблюдавате първата употреба на компютърно генерирана анимация в музикално видео. Крайният резултат е точно това, което можете да очаквате от музикален клип от 1985-та, но е революционен за времето си.  

3. Първият изцяло компютърно генериран 3D анимационен филм е „Играта на играчките“ (1995)

Макар и годините му да му личат от доста време насам, филмът е създаден от пионерите Pixar (зад които стои и бащата на 3D анимацията). За времето си е изключително сложно начинание, като някои от кадрите са отнемали над 90 човешки часа да бъдат създадени от един компютър.  

2. По-малко от 10 години развитие делят концепцията за филмът „Аватар“ от реалност

След като идеята и част от арт бордовете за филма са завършени през 1996, става ясно на всички замесени в разработката му, че технологията от времето не е дори близо до достатъчно мощна, за да пресъздаде идеите на режисьора. По-малко от десетилетие по-късно филмът става реалност и запазва своето име в историята на световното кино с невероятните си компютърно генерирани графики и анимации.  

1. И вие можете да допринесете за този списък

Днешните технологии и достъп до информация улесняват всеки желаещ да се запознае отблизо със света на 3D моделирането и анимацията неимоверно много. Това, което допринася още повече е новото ни обучение – „3D Анимация за игралната индустрия - моделиране и текстуриране - август 2016“. Побързайте и се включете още сега, записването е отворено до 21-ви август!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.