Loading...

Някога питали ли сте се какво е да създадеш собствена игра?

Някога питали ли сте се какво е да създадеш собствена игра?

Божидар Гевечанов и Михаил Маджаров са част от талантливия екип зад играта Cubic, която се ражда като курсов проект. Той, на свой ред, прелива извън рамките на образователното и става второ работно място и за двама им. Тъй като тяхното постоянство и целеустременост са вдъхновяващи, както е и неуморната им работа по нещо, което може да заема по-голямата част от свободното ви време в бъдеще, ние решихме да ви запознаем с тяхната история и това какво е да разработиш собствена игра. Ето какво ни разказаха те:

Как започнахте да се занимавате с разработката на Cubic?

По време на курса C# Аdvanced се запознахме с Михаил Маджаров, тъй като бяхме заедно на екипна работа. И двама изключително много се забавлявахме докато правехме играта, която имахме като задание. Съответно разбрахме, че можем да работим лесно в екип и аз му подметнах за Unity3D и това, че можем да пробваме да направим нещо с този енджин. След това се събрахме заедно с негов стар приятел, който може да рисува и започнахме да brainstorm-ваме какво можем да направим.

Първото нещо, което си поставихме за цел беше първата ни игра да е възможно най-лесна за осъществяне. Също така целяхме и да можем да научим Unity, докато я разработваме. Затова се спряхме на “Space Invaders” стил игра. От там нататък просто започнахме. Имахме ясна (добре де, не чак толкова ясна) представа какво искаме да направим, знаехме, че нищо не знаем, но също и така, че имаме цел, която да ни дърпа напред и да ни показва пътя по който ще трябва да минем.


Колко души работят по играта в момента?

5-ма души, като един от тях е не работи постоянно по нея, тъй като се включва единствено когато имаме нужда от различни звукови ефекти или музика в играта.


Защо избрахте Unity и Андроид като платформа?

Защото сметнахме, че това ще е най-доброто нещо, което може да ни свъши работа към момента по редица причини. Най-важните от тях са:


  • това, че се пише на C#
  • едитора е лесен за ползване
  • позволява да се пише код веднъж и да се компилира за почти каквато и да е платформа

Андроид всъщност е първата платформа, на която възнамеряваме да я пуснем, тъй като самото тестване на играта на различни устройства е много лесно, а и качването в Play Store също е доста опростено. От друга страна за iOS ни трябват Mac, iPhone/iPad и един-два сертификата, които естествено струват значима сума пари. Освен това тестването става доста по-бавно, което не е ефективно, ако искаш просто да видиш как даден бутон стои на екрана.


Този избор има ли недостатъци?

Отчасти, да, но специфично в нашия случай не бих казал. Недостатъците на Unity по-скоро са основно свързани с графиката, което от своя страна е може би 40 - 50% от една игра. Този game engine не е нещо с което може да очакваме да направим игра с графика като GTA V или DOOM 4, тъй като би товарила видео картата и процесора много повече от други по-подходящи game engine-и. Въпреки това, в това отношение се напредва драстично и някой ден бихме могли да видим следващата Overwatch, направена на Unity.


Какви са най-големите трудности, с които се сблъскахте?

Трудностите не са никак малко. Първоначално се появи липса на хора, които да се занимават със специфични неща, които не са свързани с нашата част от отговорностите. Когато си намерихме хора за тези неща, се оказа, че дори и човекът да е много добър в това, което прави, може и да не е точно за този екип, което ни научи, че не можем да работим с всеки.


По този начин започнахме да оценяваме духа, който имаме и споделяме и това, че той може да се окаже най-важната част в един екип. Последната трудност, върху която работим е маркетинга на един продукт, тъй като целим поне да бъде забелязан в необятния океан от приложения и игри. Това се оказа, че отваря нови 2 - 3 месеца забавяния преди пускане на финален продукт, а от друга страна без това се крие риска всичките ни усилия да са отишли напразно, просто защото не сме успели да достигнем до хората, които биха играли нашата игра.


Какво би препоръчал на някого, който иска да разработва собствена игра?

Първото нещо е идеята и енергията, с която подхождаш към нея. Трябва наистина да се възпламениш от това, което искаш да направиш и да го показваш на хората, тъй като не се знае от къде може да изникне някой много ценен съвет.

Второто и също толкова важно са самите хора, с които ще работиш. Много трудно някой би “споделял” твоята мечта и би работил безплатно просто защото всеки си има своя такава и обикновено човек би отделил времето си именно за нея.

На трето място може би бих посъветвал всеки от екипа да помисли за това как идеята ще стигне до хората(пазара). В зависимост от жанра и типа игра, това може да отнеме от 2 - 3 до 5 - 6 месеца подготовка на публиката преди самото пускане на играта.

Ако искате и вие да се запознаете с това чувство и всичките съпътстващи го трудности и вълнуващи предизвикателства, то вие можете да се включите в новия ни безплатен курс - Unity for Mobile - септември 2016Той ще започне на 1-ви септември и ще се провежда всеки четвъртък с консултации от 17:00 ч. и занятия от 18:30, а лектори ще са именно създателите на Cubic!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.