5 знака, че ви трябва стратегия за дигитален маркетинг
Вероятно можете да си представите колко възможности ви предоставя интернет като платформа за реклама и привличане на клиенти. Без значение от размера или типа на бизнеса ви, практикуването на дигитален маркетинг е задължително в днешно време. Най-значимо е за стартиращи бизнеси, понеже ако е насочено и изпълнено добре, то има по-ниски разходи и голяма възвращаемост.
Изненадващо е колко много стартиращи бизнеси днес изполват дигиталния маркетинг, но без каквато и да е насоченост или предварително изготвен план. Проблема в това е, че намалява ефективността по редица причини. Ето най-важните от тях:
Не познавате потребителите си
Може би най-критичната част от насоченото рекламиране онлайн е това да познавате потенциалната аудитория, която би искала да използва услугите ви. Без добре обмислен план няма как да се възползвате напълно от публичността, която модерните платформи за реклама ви предлагат.
Повтаряте грешките си
Без да имате обособена стратегия, която добре описва всичките ви действия, то няма как да следите кое от тях е успешно и кое не. Дори и да не влагате значителни ресурси в маркетирането онлай до момента, повтарянето на неуспешни действия на случаен принцип (зле насочено e-mail маркетиране, използване на грешните AdWords и др.) ще доведе до загуби.
Губите време и пари
Ако нямате точно дефинирана цел и точно отделени ресурси за нейното постигане, няма как да оптимизарате маркетинговия си план, така че да спечелите максимално от него. Липсата на ориентация не ви позволява да използвате онлайн присъствието си пълноценно и да разпределяте ресурсите си в подходящата посока.
Не изпращате правилното съобщение
Ако сте част от по-голямо предприятие или просто профилите ви в социалните мрежи и други платформи се използват от множество служители, то няма как да сте на една вълна без ясно описан план. Без изградена „идентичност“ на компанията си не можете да разпространите нужното послание.
Не се класирате високо в търсачките
Най-големия проблем за един бизнес с онлайн присъствие в модения свят е това да се класира достатъчно високо в резултатите от търсенето в интернет търсачките (най-вече Google). SEO (Search Engine Optimization) е процес, който цели да поправи това и трябва задължително да имате ясна представа за какво точно искате да се класирате, за да го използвате.
Може да научите как да правите точно това на новия ни безплатен курс - “Digital Marketing and SEO - април 2016”. Курсът ще ви запознае с критичните теми от областта на дигиталния маркетинг и оптимизацията за търсачки. Той стартира на 28-ми април и ще се провежда всеки четвъртък от 18:30.