Loading...

Как да постигнете бизнес успех с Facebook?

avatar Екатерина Темелкова 4 минути
Как да постигнете бизнес успех с Facebook?

Към 30 юни 2015 г. Facebook е използван от 1,49 милиарда души, които са активни поне веднъж в месеца. А потребителите на мобилната версия възлизат на 1,31 милиарда. С колко ли ще се увеличи бройката им през 2016 г.?

Ако съдим по цифрите, какъвто и да е бизнесът ви, вероятността да откриете целевите си групи във Facebook, е огромна. Но за да ги привлечете, е и необходимо да боравите правилно с функциите му. 

Ето и 7 Facebook съвета, които биха били от полза за бизнеса ви:

1. Попълнете целия си Facebook профил

Facebook профилът на вашия бизнес трябва да съдържа работното време и адреса на офиса/сградата/магазина ви, както и кратко описание на това какво, как и на кого предлагате и продавате. Посочете и уеб сайта си, ако разполагате с такъв. 

2. Използвайте подходящи профилна снимка и корица

За да бъдете харесвани, на първо място, трябва да бъдете разпознаваеми. Профилната ви снимка е нещото, което потребителите ще виждат, щом отворят страницата ви, както и на всеки ваш пост. Затова е добре да изберете за нея образ, който веднага да бъде асоцииран с вашата марка. Най-сигурният вариант е да използвате логото си. 

А що се отнася до корицата ви – не поставяйте цени върху нея, не подканяйте да бъде харесвана, сваляна или споделяна, не пишете уеб адреса, имeйла си или друг начин за контакт с вас. Корицата на Facebook страницата ви се явява като ваш онлайн билборд. Той трябва да загатва идентичността, но не и да издава всяка подробност. Необходимо е снимката, която изберете да създава правилно първо впечатление, да е свързана с естеството на вашия бизнес. Ако имате ресторант, сложете снимка на изкусително ястие, ако се занимавате с цветарство, огромен букет с ярки цветя, би ви свършил приказна работа. 

Освен това не забравяйте да я обновявате често. Промоция, нов продукт или услуга, празник – възползвайте се от всеки удобен случай, за да смените корицата си. Ако хората свикнат прекалено много с дадено нещо, те спират да го забелязват. А ваша основна цел е не само да сте забележими, но и да оставяте траен белег в потребителското съзнание.

3. Възползвайте се от органичния си обхват

Маркетингът във Facebook е много повече от платените реклами. По-стойностна тук е органичната видимост на вашите постове. Вместо да заливате множество случайни потребители с платеното си съдържание, спестете пари за сметка на малко повече време и усилия. Разучете Facebook инструментите за таргетиране на потребителите по възраст, пол, образование, интереси и т.н. По този начин ще опознаете публиката си и ще научите как с постовете си да отговаряте на желанията й. Следователно и как публикациите ви да бъдат харесвани, споделяни и виждани много по-често.

4. Не прекалявайте с постовете

Много нови брандове започват с 1-2 поста на седмица, за да видят каква ще бъде реакцията на публиката. Според редица утвърдени бизнеси постването 1 път в деня е перфектният вариант за задържане потребителското внимание. Ако прекалите, рискувате да се окажете досадни за хората. Освен това, колкото по-малко са публикациите ви, толкова по-видими са те върху стените на потребителите ви. Така че вместо да похабявате времето си в непрестанно постване, по-добре пишете по-малко публикации, но отделяйте време, за да ги изпипате до пълното съвършенство. 

5. Създайте перфектното съдържание  

А за целта:

  • Снимките, които поствате трябва да се свързват с истории от реалността – с приятелство, любов, семейство, добродетелност, смелост и т.н. Също така да грабват вниманието с цветове, форми, образи и др.
  • Задавайте затворени въпроси, защото отговорът им е винаги кратък. А хората не обичат да пишат и четат дълги коментари. Такива въпроси обикновено започват с „Кой?“, „Какво?“, „Как...?“, „Бихте ли...?“ и т.н. 
  • Осланяйте се на хумора.
  • Съобщавайте любопитни факти.
  • Пишете списъци от сорта на „5 начина да...“.
  • Споделяйте цитати от философи, писатели, от филми и др., които всеки би могъл да интерпретира по свой начин и да ги свърже със себе си и приятелите си.
  • Обвързвайте постовете си със значими дати и актуални събития.
  • Провокирайте ангажираност – „Ако сте в столицата, се оглеждайте за...“.
  • Използвайте имотикони.
  • Бъдете кратки.

6. Отговаряйте бързо на потребителски коментари и съобщения

Коментарите под съдържанието, което публикувате, както и съобщенията, които получавате на корпоративната ви страница, показват интереса на аудиторията към вашия бранд. Затова е важно е да отговаряте точно, ясно и сравнително бързо на всички възникнали въпроси и мнения (независимо дали са положителни или не), за да представите гледната точка на вашата компания. Няма да навреди и вмъкването на една-две усмивки между редовете, за да покажете на вашите фенове, че те са ви приятели и цените тяхното мнение. :)

7. Следете Facebook статистиките си

Във секцията „Анализи“ бихте могли да откриете информация относно потребителите, активностите, обхвата и още много важни показатели за вашата страница Facebook страница. А на базата от наученото, бихте могли да си изградите (още) по-успешна маркетингова стратегия от досегашната си.

За още ползотворни съвети и по-дълбоки знания по Facebook бихте могли да посетите курса по Facebook маркетинг на СофтУни, който стартира на 2 февруари. Занятията ще се провеждат всеки вторник от 19:00 до 22:00 ч. Формата на обучение е само присъствена, а записването продължава до 1-ви февруари – ден преди началото на курса.

Автор: Кристина Кацарска