Loading...

Какво се случи на СофтУниада 2016?

avatar Екатерина Темелкова 3 минути
Какво се случи на СофтУниада 2016?

Дългоочакваната СофтУниада отмина. Записалите се бяха стотици. Атмосферата беше наситена със силни емоции, с напрежение и динамика, с амбиция и хъс, с много радост и веселие. Макар и не всеки да отнесе награда, със сигурност всеки присъствал на събитието си е тръгнал с прекрасен спомен за едно страхотно изживяване. 

След края на коледните и новогодишни празници настъпи и програмисткият „празник“ – СофтУниада. Датите бяха 9-ти и 10-ти януари. Общият брой на участниците в първото издание на олимпиадата наброяваше над 400 души. За жалост, имаше и желаещи, които не бяха допуснати до участие след преглеждане на предварително изпратените от тях демота на уеб или софтуерните им проекти. Но истински амбицираните със сигурност ще кандидатстват и догодина!

СофтУниада се проведе в две възрастови категории – до 16 и над 16 години. През първия ден участниците се съревноваваха в „Състезателно програмиране“, а през втория в „Уеб и софтуерна разработка“.

Без да бъде кой знае колко учудващо, състезателите от долната възрастова група, взели участие в категорията „Състезателно програмиране“, бяха едва 35 от общо 279 за категорията. Все пак софтуерната подготовка в повечето училища не е на състезателно ниво. Но смайващото тук бяха техните резултати. Не количеството, а качеството е важното. И то беше на невероятно високо ниво. 15-годишният участник с най-висок брой точки за групата си, спечели и наградата „Софтуниадец за 2016 г.“, тъй като се оказа и най-добре представилият се общо за двата дни от олимпиадата. Името на програмисткия гений е Александър Тонев Кръстев, родом от Варна, накъде отнесе чисто нови лаптоп „Правец 64М“ и дрон. Победителят в горната възрастова група също беше в ученическа възраст – едва на 17 г. Тук е задължително да се отбележи и неповторимият му резултат – 950 точки от максимум 1000. Енчо Иванов Мишинев от Ямбол безспорно заслужи почетното си първо място и дрона, който отнесе към вкъщи. 

В края на първия ден се проведе и свободна дискусия относно качеството на училищното ИТ образование. А след това всички разпуснаха с релаксиращ коктейл. 

10-ти януари беше посветен на уеб и софтуерното разработване. Участието тук беше отборно с по максимум трима души в група. С уеб проекти участие взеха 13 отбора – всички от старшата възрастова група 16+. Първото място беше връчено на софийския тим Константин Димитров Геров (18 г.) и Боян Асенов Асенов (20 г.). Те разработиха платформа за онлайн интервюта, която нарекоха Intervio. А наградата, която получиха беше парична, в размер на 400 лв. 

Над своите софтуерни разработки се потиха тимове от двете възрастови категории. В младшата участие взеха 16 отбора, въпреки че е доста далече от истината понятието отбор в случая. 15 от разработките бяха индивидуални, а само една беше изготвена съвместно от двама участници. На първото място тук се класира – с по-малко от една точка разлика от подгласника си, Звездин Борисов Бесарабов на 15 г. от гр. София. Разработката му представляваше многоплатформена игра за компютри, телефони и таблети, наречена Summer Sales Simulator. А ползата му от самостоятелното участие – на Звездин няма да му се наложи да разделя с никого наградата си от 400 лв. 

В старшата възрастова група участие взеха 15 „отбора“, като 7 от тях наистина бяха съставени от повече от 1 човек. Но първото място отново отиде при самостоятелен проект – скенер за идентификация на материя с названието Flashcycle. Авторът му също беше представител на все още ходещите на училище – 17-годишният Емил Емилов Крумов от Пловдив. Вероятно вече се досещате за наградата му – 400 лв., които да вложи, в каквото си пожелае. 

Вторият ден от СофтУниада освен с представяне и защита на проектите беше изпълнен и с интригуващи лекции – „Кой кой е в разработката на софтуер“, представена от Съби Ангелов – Project manager на Nemetschek Bulgaria; „Development process flow and roles”, от Arman Gal Client – Department Manager Playtech Bulgaria Ltd., и „Видео игрите: софтуер, работещ в реално време“, от Стефан Денков – Ubisoft. Друго развлечение за посетителите на олимпиадата беше и ИТ мобилна „Codescape“ стая на Playtech България.

А закриващият коктейл спомогна за стопяването на напрежението от предхождащото го награждаване. 

По-подробна информация за олимпиадата, победителите, проектите и решенията на задачите бихте могли да откриете на целевата страница на СофтУниада.

Автор: Кристина Кацарска

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.