Loading...
FilipGeorgiev avatar FilipGeorgiev 0 Точки

Programming Basics

Бих искал някой да ми помогне относно метода Math.Round в простите изчисления, тъй като и в интернет не можах да разбера как да го използвам.
p.s. - става въпрос за една от задачите в прости калкулации, която иска от нас да намерим нещо си на триъгълник с два знака след десетична точка. :) Благодаря предварително! :) 

0
Programming Basics
cheresharov avatar cheresharov 42 Точки

double n = 3.156;

double d = Math.Round(n, 2);

d ще е равно на 3.16;

Това е закрялване до втория знак.

Ако трябва просто да изведеш резултата с два знака, а не да го закръглиш, тогава в самият изход форматираш

Console.WriteLine("{0:f2}",n);

f - оказва, че е десетично число, а 2 - два знака след запетаята

 

0
drunin89 avatar drunin89 14 Точки

Аз винаги го използвам, когато изписвам резултата:

double a = 3.563245
Console.WriteLine(Math.Round(a, 2));

0
Leprikona avatar Leprikona 108 Точки

Math.Round(x, y) закръгля числото X до съответния знак (Y) след десетичната запетая.

Keep coding!

0
dakata avatar dakata 26 Точки

Ето един пример с използване на string interpolation:

using System;

namespace Test
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            float myFloat = 2.5156f;

            Console.WriteLine($"{myFloat:F2}");
        }
    }
}

 

0
e.manolov avatar e.manolov 80 Точки

Аз бих те посъветвал ако не винаги, то на 90 % да използваш закръгляне с плейсхолдър. По простата причина, че има случаи в които ако използваш Math.Round няма да ти даде коректен резултат, както {0:F2},n - с плейсхолдър. Но няма случаи (поне така мисля аз), в които ако използваш закръгляне с плейсхолдър и да ти даде грешен резултат (естествено трябва да гледаш условието какво се изка от тебе). Бих искал да споделя една разлика между двете закръгляния, която може би не всички знаят.

Ако например се изисква да се изпиши резултат закръглен с две цифри след запетаята и имаме следните случаи.

1 во - имаме 5.666 - и двата вида закръгляне ще ни върнат 5.67.

2ро - ако имаме 5.661 и двата вида ще върнат 5.66.

Но обърнете внимание, че ако имаме 5.00 и използваме Math.Round, той ще ни върне 5, докато с плейсхолдър ще ни върне 5.00, което е различно и в случая ще е правилно.

 

Дано сте ме разбрали.

Приятен ден.

0
28/10/2016 16:49:15
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.