Loading...
Sanity avatar Sanity Trainer 194 Точки

Forum & Facebook Groups

Здравейте Колеги,

В днешни дни, голяма част от комуникацията между студентите:

  • Въпроси относно задачи (търсене на помощ, споделяне на решение и търсене на алтернативни такива)
  • Въпроси относно курса (въпроси към лекторите, въпроси свързани с лекциите, въпроси свързани с графика и т.н.)
  • Въпроси относно SoftUni (събития, въпроси относно бъдещето, предложения, докладване на проблеми и т.н.)
  • Общи приказки (забавни post-ове, интересни статии и т.н.)

...се концентрира главно във Facebook групите, които създаваме за всеки модул / курс.

Хората задават интересни въпроси и получават интересни отговори от други студенти... Пораждат се интересни дискусии, начуват се нови неща, откриват се различни проблеми, които са били непредвидени и общо взето се стига до момента в който...
"Сговорна дружина планина повдига". :)

Всичките тези неща спокойно могат да се броят като бонуси, защото да отделите време за да помогнете на колега, ще помогне не само на въпросния човек, но и ще бъде от голям плюс за вас самите, тъй като подобрява отношенията ви с вашите колеги.

Следенето на Facebook групите и разпределенято на бонуси за хората, които участват в тях, обаче... за момента е неизпълнимо.
Изсипват се хиляди post-ове за всеки курс (общо 3 пъти толкова за всеки модул), върху които е възможно да има десетки коментари, от които само един да е помощен за човека написал съответния post.

Интеграцията на Facebook групите с Форума на SoftUni, с цел да се печелят бонуси, е технически невъзможно в момента.

Това, което препоръчваме, е да задавате своите въпроси във Форума, и след това да ги споделяте (Share) във Facebook групите.
По този начин, даден студент ще може да отвори link-а и да отговори на вашия въпрос във Форума. Така не само вие, но и вашите колеги ще печелите точки и евентуално, ще вземете пълен бонус за форумна активност, който в различните курсове стига до 10% към оценката за курса.

Много е важно, за хората които отговарят на post-овете, да отворят link-а към дадената тема и да отговорят на темата ВЪВ ФОРУМА. Отговори, поставени върху post-а в групата, съдържащ link-а към форума, няма да се броят, тъй като не могат да се проследят.
Съветваме всеки, който цели да получи бонус за форумна активност, да следва горепосочената система.

Тази тема ще бъде споделена в групите на курсовете / модулите, точно така както се очаква от вас да действате ако целите да спечелите бонуса за форумна активност.

Поздрави,
Иво

20
Общи приказки 05/03/2017 21:53:28
msmilkoff avatar msmilkoff 338 Точки

Най-сетне някой да го каже!
#savesoftuniforum

6
SeyhanHalil avatar SeyhanHalil 3 Точки

Няма какво да крием :D Много по-удобно е да си излееш душата във Facebook, така или иначе сме там в по-голямата част от времето, отколкото да се влиза във форума на SoftUni. Така мислят повечето и съвсем забравят за бонусите от писането във форума...

5
msmilkoff avatar msmilkoff 338 Точки

Както каза, гейсбук е за изливане на душата - форума не.
Това, че си там в по-голямата част от времето говори зле за теб.
"Как мислят повечето", не би трябвало да те интересува.

0
FireHead avatar FireHead 44 Точки

Еййййй... ма много злоба има в тоя свят бе.. ;) Що така злобно поряза момчето. 

Ако това, което казва той не е обективната истина, нямаше фейса да е това което е!

Иначе съм съгласен с кампанията за изместване взаимопомоща във форума.

0
val4o89 avatar val4o89 240 Точки

Ма тия фб групи са отвратителни. През 3мин. някой задава елементарен въпрос, на който отговора се намира в гугъл (дори въпроса да е зададен на български) . Там става няква манджа от теми, отговори, картинки, снимки, код и кво ли още не... направо да те заболи главата. Фейсбук става да си пилееш времето, но за сериозни въпроси - не. Моля някой да спре тази глупост :) 

2
06/03/2017 13:22:26
b.yordanov avatar b.yordanov 146 Точки

Не може ли във фейса като се направи групата, да се сложи 1 пост с линк към форума и да се забрани на потребителите да публикуват в групата. Така хем ще има фб група за реклама, хем ще може да се пише само във форума. Относно очакването на супер-бързите фейсбук отговори... явно някой го мързи да чете

0
06/03/2017 17:01:30
sevdalin avatar sevdalin 38 Точки

Боже, за момент си помислих, че една от най-хубавите части на цялата система, а именно: ФОРУМА, отиде по-дяволите.

Форума го помня такъв, какъвто беше преди 1 година. Тогава трудно можеше да се намери тема, на която да не е намерено решение, повтарям решение, а не просто отговор. Сега започва да се забелязва тенденцията, че трудно се намира тема с отговор, да не говорим за решение.

Радвам се, че екипът на Софтуни, забеляза този проблем. Да според мен това е сериозен проблем. Надявам се, че след новите условия които бяха съобщени, форума ще възроди старият си живот. И ще продължи да бъде толкова полезен, колко беше някога и то не само за нас, но и за всички студенти след нас, което е едно от най-важните неща.

1
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Здравейте.

Може ли малко да вдъхна живот на тази тема, защото се получава разминаване в изявленията на представители на Софтуни и реалността.

По време на C# Advanced курса който завърши миналия месец ни беше казано, че за вбъдеще всички фейсбук групи ще се следят строго за това дали въпросът там е придружен с пост във форума. Идеята е информацията да се консолидира във форума и така да може по-лесно да се търси, защото ако някой който иска да види задача от минал преди 3 месеца модул няма да може, защото не е във FB групата. Естествено и търсенето във форума е по-лесно и сегрегирано. Това изявление беше направено в последната част на курса - ООП Advanced, преди около 1 календарен месец.

Преди 9 дни започна следващият курс от програмата в това направление - DB Basics и за жалост това правило не се спазва - масово се питат неща там без никой да дава шанс на форума. В дългосрочен план това вреди на всички ни. Няма нищо лошо в това и аз редовно отговарям на хората и там, но какво ще стане като този курс мине? Никой от тези въпроси няма да е полезен на никого след нас и пак ще бива задаван в следващата група вмето едно търсене във форума. Това е най-големият проблем тук според мен.

Вторият проблем(но значително по-маловажен) е че все пак се дават някакви бонус точки за форумна активност. Аз лично не се интересувам от тях, защото не ги взимат в магазина така или иначе, но уж така се насърчават хората да помагат във форума. Да, но като никой не пише там, защото е по-лесно и бързо във FB, то това губи смисъл.

Възможно решение: наистина и реално да се затегне контролът в групите. Доколко това е постижимо с персонала който имате само вие може да прецените. В групите може да се коментират по-общи теми, проблеми с инсталация на VS и други продукти, но задачи от домашни и технически неща като синтаксис на език, нови въведения в език или технология и т.н. е редно да бъдат във форума.

Хората от другите текущи курсове също може да споделят дали в техните групи се спазват тези правила за да видим мащаба на проблема.

0
akiprov avatar akiprov 20 Точки

   Подкрепям мнението на колегата Гайдов от вчера. В момента карам курс "Programming Fundamentals" и всяка седмица по няколко пъти по време на лекции чувам как се правят препратки към изключително важни публикации касаещи домашни, чипове, лекции, зали, препоръчван софтуер и добавки за него и др. - всичко във Facebook. Същите публикации обаче отсъстват от форума на университета, където им е мястото.

   Както съм описал в мой въпрос по темата, пуснат по-рано днес, наложи ми се да напусна Facebook поради технически и правни причини преди около 10г. Не мога и не искам да го ползвам никога вече. Какво правят хора като мен, които не могат да прочетат важната информация, която се публикува само там? Защо екипа на СофтУни не използва приоритетно собствения си форум, където отгоре на всичко има специална категория "Важни съобщения"?

   За моя курс вече бяха правени няколко важни обявления във Facebook свързани с разпределения на студенти по групи, активиране на чипове за хората в присъствена форма на обучение, разпращане на e-mail-и с регистрационни данни за MS Office 365, както и инструкции за написване и предаване на домашни в GitHub. Наложи ми се да притеснявам администрацията на университета, за да науча отговорите на повечето въпроси, защото нито едно от гореизброените обявления не беше поместено своевременно нито във категория "Важни съобщения", нито в "Technology Fundamentals". А нима трябва административния персонал да отговаря на въпроси свързани с домашните ни?

   Дори и да има подобни теми във форума, то до момента аз откривам само една (10 дена след началото на курса) и тя не отговаря на всички въпроси. Как да стане това като post-овете на членове на екипа потъват сред тези на студентите - няма значки (не се виждат преди отваряне на дадена тема), няма специален шрифт, няма Sticky-та, Highlights, автоматично изкачване нагоре в списъка, няма сортиране по дати!?! Няма и модерация или тя изостава зловещо много. След всяко упражнение десетки студенти създават нови, отделни теми с въпроси от типа на "Задача №X - къде греша?" Защо всички тези очевидно повтарящи се теми не се сливат, а дубликатите не се затварят? Как тези от нас, които не държат друг да им решава домашните, да открият ценната за развитието ни в СофтУни информация в подобно море от спам?

0
28/09/2017 19:25:09
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.