Loading...
bobno avatar bobno 17 Точки

Problem 08. Pokemon Trainer

Досега съм нямал проблеми в Софтуни, но това OOP , голям зор...

https://pastebin.com/nSnJTrn6

От тук надолу в това решение, нищо не разбирам :

else {
            $pokemon = new Pokemon($pokemonName, $pokemonElement, $pokemonHealth);
            foreach ($trainersAndPokemons as $trainersAndPokemon) {
                if ($trainersAndPokemon->getName() == $trainerName){
                    $trainersAndPokemon->Pokemon($pokemon);
                }

 

Как така викаме не $trainerAndPkemon методът getName(), като това е променлива, а не е обект (дори PHP Storma не го дописва след стрелката). И кой метод getName взимаме, като и в двата класа имаме такъв метод. Доколкото разбрах, трябва да създадем обект (инстанция) на класа и на него можем да му викаме методите на класа, който инстанцира, но тук се обърквам.

 

И за да не отварям нова тема, не ми се получава и дебъгването. Слагам break points, пускам дебъга, отваря ми конзолата отдолу, въвеждам входа, но не ми дава да кликам "Next step, Step Into ....".

Тагове:
1
PHP Fundamentals 03/04/2017 11:32:58
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Обърни внимание на ред 103 ( $trainer = new Trainer($trainerName);  ) и ред 105 ( $trainersAndPokemons[] = $trainer; )

Създаваш обект от тип Trainer и го вкарваш в масива trainersAndPokemons

За ред 110, за който питаш - trainerAndPokemon променливата е резултат от foreach цикъл, който изважда всеки един елемент от масива. Т.е. на всяко едно завъртане на цикъла, в тази променлива ще съществува точно един обект от тип Trainer (103), който по-рано си вкарал в масива (105)

2
bobno avatar bobno 17 Точки

Да.. прав си, сега го разбрах. Можеш ли да ми помогнеш с проблема с дебъгването и това, че методите, след като натисна -> не ми ги дописва (кои мога да ползвам) точно в примера, който съм дал.

Благодаря !

0
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Дебъгването е малко Божа работа. Не съм сигурен, че отдалечено мога да помогна. Убеден съм обаче, че в конзолата работи 100%.

Що се отнася до подсказките. Това е защото интерпретаторът и РНРStorm-а не знаят какво ще има в този масив. Може да го декорираш с анотация при декларацията на масива, че ще има обекти от тип Trainer. Т.е., че е Trainer масив

/** @var Trainer[] */ $trainersAndPokemons = [];

 

1
03/04/2017 12:48:29
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.