Бъгове по системата и липса на обратна връзка - Софтуерен университет

+ Нов въпрос
Morod avatar Morod 31 Точки

Бъгове по системата и липса на обратна връзка

Напоследък наблюдвам как непрекъснато се пускат нови версии на SoftUni системата, които са пълни с бъгове. Може би най-болезнения пример е секцията сертификати, която не работи от вече две седмици! Даже няма да споменавам неконсистентното поведение в различните браузъри.

Абсурдно е организация, която има претенции да предлага висококачествено обучение за софтуерно инженерство, да не може да оправи собствения си сайт.

Допълнително - няма никаква обратна връзка с community-то:

  • няма къде да се report-ват бъгове освен в закачената тема в форума.
  • ако репортнеш бъг там, нямаш никаква идея дали ще разгледа, какво е състоянието му и т.н.
  • Нулева обратна връзка относно какви функционалности се пускат и кои бъгове са оправени(change logs)

Не знам, кои разработва системата в момента но определено има нужда от подобряване на release, testing и communication процеса.

 

RoYaL avatar RoYaL SoftUni Team Trainer 6704 Точки
Best Answer

Здравей,

Благодаря за откровения и точен пост. И ние имаме идеи как може да се подобри процеса. Бих се радвал да се свържеш с мен по имейл - yonkov@softuni.bg, за да поговорим по този въпрос. Още повече ще се радвам да се видим лично в сградата на Софтуерния университет. Може да попиташ почти по всяко време на фронт-офиса за мен - Иван Йонков.

-7
Morod avatar Morod 31 Точки

Ок, радвам се че имате идея, но не разбирам защо трябва обсъждаме този проблем по имейли? Нима форума не мястото къде трябва да е комуникацията с community ви? Със студентите? При положение че в момента всички организации се опитват да бъдат по-отворени и open source набира все по-голяма сила, какъв е смисъла от лични съобщения и срещи?

Публикувайте плана, който имате, на публично място и вижте какъв feedback ще имате. Community-то ви ще ви даде отоговри на въпросите, които имате.

Относни предложенията - вече изказах мнение за публичния bug tracker и change log. Други предложения и да искам не мога да дам т.к. нямам идея какъв процес, dev team-a използва в момента.

7
RoYaL avatar RoYaL SoftUni Team Trainer 6704 Точки

Точно затова и исках да се видим. Мога да те въведа (и повече) в процеса. Смятам, че можеш да помогнеш и виждам, че и ти смяташ същото, пишейки подобни постове. Ако наистина е така, бих се радвал да се срещнем. Имам предложение за теб.

0
Sim0o0na avatar Sim0o0na Moderator 503 Точки

Системата непрекъснато се подобрява и "бъговете" биват отстранявани постепенно.

Относно репортването им, добра идея е да има такава форма, да, но и всички теми, които влизат в категория "Предложения и проблеми" биват разглеждани, и пренасочени към отговорното лице от екипа. 

Защо би трябвала обратна връзка относно поправянето на бъговете? На мен лично ми се струва като куп излишни известия.

:)

-5
Morod avatar Morod 31 Точки

1. Проблемът е, че в момента бъговете не биват отстранявани, а биват reintroduce-вани. Плюс, тук вече не говорим за бъгове, а за счупена функционалност, която е качена без да се тества и седи така вече две седмици(https://softuni.bg/certificates/certificates). Подобен проблем говори за липсата на какъвто и да е regression testing. Ако беше нещо minor - ок, но това е core feature. И тук стигаме до втората част на въпроса ми - dev екипа, въобще знае ли за това нещо? В момента community-то е пълен мрак.

 

2. Нямам предвиди обратна връзка, а публичен bugtracker, в който да се репортват проблеми и да e ясно дали dev екипа, знае за проблема, какъв е fix estimation-a и в кой release ще дойде. Това е стандарт за доста фирми в секторa.

 

3. Change log-овете са стандарта практика в индустрията, която помага на stackholder-ите(ние студентите, както и всички други заинтересовани лица) да видят какъв е прогреса по проекта.

6
16/07/2017 18:47:23
Morod avatar Morod 31 Точки

Не се опитвам да бъда задник - но в момента ситуацията е абсурдна и говори за лоша организация.

4
Iliev88 avatar Iliev88 39 Точки

В момента търсят двама стажанти да изтестват новата версия, което е много добър подход според мен.

1
fbinnzhivko avatar fbinnzhivko 1021 Точки

Сертификат издаден от частна академия Софтуни на  Issue date: 11/07/2017.

https://softuni.bg/certificates/details/21120/b2df64d2

 

TOPIC   HOURS
Resources          0

 

Защо ако дадена тема е 0 часа е включена в сертификата?
Защо RETAKE EXAM e включена като тема в сертификата? 
(Датата за поправка още не e минала за този курс.Може да я вземеш отпървия път със 6.00 но във сертификата ще стои RETAKE EXAM.)




 

5
17/07/2017 20:11:22
Bullsized avatar Bullsized 135 Точки

и все още няма индикатор коя аджеба е последната тема, до която сте стигнали на даден курс...

то не е едно :)

0
TanyaZheleva avatar TanyaZheleva 262 Точки

И аз се чудя. Защо retake exam-a ми е добавен в комплект с часовете му (6), а ще се проведе чак септември? Това го забелязах в серитфиката по C# OOP Basics. Също няма ли да е по-добре на тези, които не сме участвали в отборни проекти, да не се изписват съответните часове.

1
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Една седмица и никакво развитие, нищо фикснато. Тъжно.

2
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Пичове, нали знаете че като премахнете линка към секцията за сертификати това не порпавя бъга?

 

Ок сериозно предложение - ако наистина не ви достигат хора, защо не Open Source-нет прокета? По-този начин community-то ще можеш да фиксва подобни проблеми и да няма чакане от 2 седмици+

2
verito898 avatar verito898 293 Точки

В момента сертификатите могат да се достъпят от менюто в профила и от там таб - сертификати :))

0
28/07/2017 09:27:07
v.krastev avatar v.krastev 56 Точки

три часа по-късно и дава грешката - Възникна грешка при обработването на вашата заявка. Извиняваме се за неудобството. Моля, опитайте по-късно....

остави тези сертификати - като цяло - много подобни грешки и малки и по-големи бъгчета. осезаемо е, че става все по-добре но с много бавни темпове и винаги когато едно нещо е оправено, друго изскача... да не говорим за Judge-а..... поне веднъж в седмицата, опитвайки да кача нещо там, всичко се срива и умира за по няколко часа, преди да е възможно пак да се използва. А аз не качавам чак толкова много неща... дори в момента вече от около два часа нещата са мъртвило в Judge-а..... за просто някъв си там сайт или сайт на някой от така наречените държавни университети - да, очаквано (сайта на ту до преди КСК беше плачевен, сега просто е много зле), но за SoftUni... ясно е че има капацитет и възможности, просто не се използват достатъчно правилно, според мен.

поздрави и не забравяйте - с кодирането идва и бирата! :)

0
verito898 avatar verito898 293 Точки

Може ли да споделиш на коя страница дава грешка и дали все още е така ? 

0
thereishope avatar thereishope 64 Точки

примерно...

 

https://softuni.bg/feed

 

0
NoAction avatar NoAction 10 Точки

Бъговте и проблемите се трупат, а за сега, реакцията я няма никаква:

https://softuni.bg/forum/15543/byg-problem-s-tochki-ot-foruma

Наистина ли никой от dev екипа няма да каже нищо? Извиненинията - иска време и системата се развива, стигат до едно ниво - след това имате други сериозни проблеми.

0
SeyhanHalil avatar SeyhanHalil 3 Точки

Аз имам един по-различен въпрос относно обновяването на цялата система, а именно защо не пуснахте новата система/дизайн другаде, където да фиксвате бъговете, вместо сега да страдат студентите ви заради многото бъгове и липсващите страници? Някак странно ми е като се има впредвид, че вие ни учите как да кодим, а правите такава грешка (според мен е доста важна грешка, която не би трябвало да допуска организация като вашата). Не пиша това с цел да се заяждам или нещо подобно.. Просто питам. smiley

2
02/09/2017 03:13:32