Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

outlaw avatar outlaw 8 Точки

Предложение за обучението и специално обръщение към Венцислав Иванов

Здравейте всички! Имам намерение да ви споделя няколко неща във връзка с обучението тук. Искам да се обърна и към господин Венцислав Иванов, който направи въпроса ми от sli.do за смях. Драги състуденти... Венци... Явно в слайдо не се изразих достатъчно ясно! Сега ще обясня по -подробно за какво говорех там.

С какво да започна? Ами айде с предложението ми.. На мнение съм, че задачите които се решават по време на лекциите са недостатъчни. В много от лекциите можем да видим обясняване на хвърчащи примери и разяснения от всякакъв тип - 90% от които.. пълна простотия! Да гледаш как обясняват нова концепция в нулев контекст (нерешаване на даден проблем/задача) е равносилно на това, да пуснеш видеото и само да слушаш звука от записа. Поправете ме ако греша. ОТНОВО - за неразбралите дотук пояснявам: нещата които биват преподавани в много от случаите нямат определен контекст, не се влага логика за да се достигне до краен резултат, не се проследява условие и тн... Така преподаването се превръща в свободно съчинение на тема "Аз преподавам софтуерни технологии".

Все едно да ви пуснат в гора, в която няма пътечка или да ви пуснат в гора, в която има пътечка.

В първия случай какво правим? Лутаме се, докато не стигнем право при мечката..

В другия случай? Ами пътечките най-често се правят от хора - значи ще стигнем до населено място.

С други думи - какъв е шанса да научиш нещо, което гледаш слушаш какво се обяснява за него и проследяваш целия контекст (цялата логика)? А какъв е шанса да научиш нещо като ти се нахвърлят хвърчащи примери код? " toFixed прави товаа, ама не винаги го прави щото дъра дъра, ToList прави онва, ма тука нещо си друго....".

Кое е по-добре?

а) Хвърчащи примерчета код и обяснения по тях

б) Решаване на задачи, следване на логика на живо, приложение на примерен код и нови концепции в определен контекст

Предполагам, че вече ме разбрахте. :) Моля състудентите ми да си кажат мненията.

А колкото до Венци - бат Венци, няма нужда да навлизаш в подробности от типа "твоите истини, твоята аудитория"! Това пряко засяга всички учещи тук! В тази връзка - като не си разбрал или кажи, че не си разбрал или попитай пак! Изказа се публично крайно неподготвен! Решаването на задачи в лекциите не вълнува ли и останалите 750 човека както ти каза?!!! Освен тва за латиницата се ИЗВИНЯВАМ ПУБЛИЧНО, обаче да правиш такива фасони и коментари? Какъв си ти бе? Ела аз на теб да ти дам 10 часа да развърташ 40 килограмов къртач и накрая на деня да те попитам  - когато спиш пред лаптопа гледайки поредната лекция с надеждата да научиш нещо, да имаш по-добра работа в бъдеще, дали ще гледаш на какво си задаваш въпроса в слайдо??? Съмнявам се! Така че, много ти се моля, мери си приказките! Тва, че ти е кефнало да дрънкаш простотии за "Смях в залата" - айде няма нужда! Обяснявай си нещата, води си лекциите, отговаряй си КАКТО ТРЯБВА на въпросите и си гледай болното здраве! Никой няма излишък от време да слуша порнографии в малкото си свободно време, което е отделил да научи нещо!

 

0
Fundamentals Module
AtanasovAtanas avatar AtanasovAtanas 414 Точки

На твое място бих решил някой задача вместо да си търся оправдания. 

0
outlaw avatar outlaw 8 Точки

А аз на твое място бих помислил преди да изръся подобно нещо. В случай, че не знаеш изобщо за кво става въпрос и говориш врели некипели - нека ти обясня. Работя в баущеле (говори ли ти нещо? Ако не - представи си тежък физически труд) по 10 часа всеки ден. Докато се оправя след работа е станало 20:00 - 20:30, понякога и по-късно. Средно времетраене на лекцията в този курс ~2:30 - 3 часа. Да предположим, че часът вече е 23:00. Следва решаване на задачи до 02:30-03:00, което време ПАК е недостатъчно за налучкване на половината неща къде, как и защо се ползват. И отново съм на крак в 07:00. Преди отново да се изразиш НЕПОДГОТВЕН си отговори на въпроса: колко време ще изкараш с този режим? И ако в лекциите се решават малко повечко задачки, по-лесно ли ще е да усвоиш материала?

1
dvdty avatar dvdty 497 Точки

@outlaw А ние другите, по цял ден пием бири, и се чудим какво да правим, по цял ден и само ти се трудиш...

2
25/10/2017 22:54:53
outlaw avatar outlaw 8 Точки

А аз да съм казал, че съм единствения, който работи? Така - като не си разбрал и ти ПИТАЙ! Освен тва - аз тоя въпрос за решаване на повече задачи по време на лекциите само за мен ли си го задавам бе? Ми нали ако се стигне до решение да се решават повече задачи и на теб и всички останали ще е по-лесно? Видя ли се ся до къде си откарал логическото си мислене? Кво искаш?

-5
Dimitar_Petkov_Petkov avatar Dimitar_Petkov_Petkov 169 Точки

Колега, напълно те разбирам. И аз като теб "крада" по малко време след работа и си позволявам да ти дам съвет: не се впрягай толкова и не се "жени" за конкретен език. Това какво даден метод правил или какво не правил се учи с писане и решаване на задачи. Да си призная аз дори не гледам как се решават задачите, просто прехвърлям слайдовете от презентацията и се хвърлям директно в "боя", т.е в Judge. Неизбежно в процеса на решаването на задачата искам-неискам почвам да се ровя и да чета кой точно "инструмент" от езика би ми помогнал. 

Със здраве !

4
outlaw avatar outlaw 8 Точки

Привет колега! Подкрепям мнението ти като цяло и особено частта с жененето за даден език! :) По-скоро обаче на мен ми направи впечатление, че в PB ученето беше по-лесно някакси, защото - хвала на Божидар Гевечанов - той решаваше задачи през цялата лекция и обясняваше всичко максимално подробно! И такава рязка смяна на "климата" - от подробни обяснения по дадена задача до нахвърляне на примери код и нерешаване на достатъчно примерни задачи на живо.. Възмутих се, честно! С голям зор уча каквото и да е от този курс! А реално отделям сигурно двойно повече време...Тва за google - търся, мъча се, правя каквото мога, но практиката показва, че не само аз съм затруднен, а още 70% от хората. Какво..? Никой от вас всичките 70% ли "НЕ РЕШАВА ЗАДАЧИ, А СИ ТЪРСИ ОПРАВДАНИЯ"?

-2
25/10/2017 22:43:29
Dimitar_Petkov_Petkov avatar Dimitar_Petkov_Petkov 169 Точки

Не се коси ! Истината е, че трябва да се пише - поне 2 години за да може човек да разбере " колко не знае" :). Не се предавай. Мога да ти препоръчам лекциите на Георги Геогиев, който води на 2-ра група. Карал съм C++  при него и е много готин лектор. Какви сравнения прави - особенно в лекцията за ексепшъните. :)

2
JivkoJelev avatar JivkoJelev 235 Точки

Все пак тех модула те запознава с различни езици и технологии.Аз макар и да не работех колкото теб, имах сериозни проблеми с усвояването на материала , макар и лектора да ми беше Кенов , който наистина е един от най-добрите в СофтУни.След това , като започнах JS core нещата ми се раздвижиха и почна да ми светва лампичката.Благодарен съм на СофтУни за предоставения шанс да започна да уча софтуерно инжинерство (вече и го работя) , но според мен , ако не започнеш  сам да учиш, никой не може да ти помогне.Задачи , туториали, книги , лекции от различни места и ще станат нещата.Ако разчиташ само на един източник на знания , най-вероятно ще останеш разочораван.

5
dvdty avatar dvdty 497 Точки

Има лекция с примери, върху материяла, без контекст, за да се разбере функционирането им, има и упражнения, които са фокусирани и в обратното. Новият материал се разбира най-лесно, с най-простите примери.

Пример за действие събиране: 1 + 1 = 2. Точно и ясно.

Типично по български: "Ела аз на теб да ти дам 10 часа да развърташ 40 килограмов къртач", постави се и на негово място, преди да поставяш другите на своето.

3
outlaw avatar outlaw 8 Точки

А да те попитам аз тебе, на първо място по какво личи, че той се поставя на моето, след като ми говори врели-некипели от типа на "влез в гугъл и си намери аудитория, която да се интересува от твоите истини" в 3 часова лекция, които просто могат да бъдат спестени или оползотворени в РЕШАВАНЕ на задача? Нали обучението беше подходящо за хора, които работят, на които времето им е ограничено? Защо питам аз аджеба, в лекциите е нужно изобщо да се говорят подобни неща? НЕ МОЖЕ ЛИ простичко да отговори: "Колега, не ти разбрах въпроса, задай си го отново, но по друг начин, по-подробно"? Значи всички почвате да ми се правите на много хитри, а не отговаряте на ВЪПРОСА НА КОЙТО ИСКАМ ОТГОВОР! Ако не сте разбрали кой е точно той - ми значи сте чели между редовете.. Дадох ви две подточки - а) и б)! Какво не разбрахте?

-2
dvdty avatar dvdty 497 Точки

Ако си чел между редовете, да ти кажа, че tech модула е разделен на две части. Първата не случайно се казва Programming Fundamentals. Не знам какво приложение търсиш. Човек трябва да може да върви, преди да се научи да бяга.

1
outlaw avatar outlaw 8 Точки

Кво приложение търся ли? Толкова ли не свърза 2 и 2? Показват ти нещо ново. Как е по-добре? Това нещо да бъде свързано по някъв начин логически например с решаване на една задача, в която имаш дадено условие. Или да ти кажат просто 'Ем четеш тука първото, казваш така, казваш онака, казваш иначе и накрая казваш бля бля, за да направиш еди кво си... А сега друг пример в измислен код за list.Add()"? Искам на тоя въпрос да ми отговориш? 

-1
toni20002 avatar toni20002 14 Точки

Според мен проблем също има и той е в домашните, в това, че не се решават постепенно ами директно ни хвърлят в дълбокото(за някои хора това е много трудно включително и мен понякога) не казвам , че това не е нещо хубаво от една страна, но за един учещ се човек може да е много трудно и объркващо! За това моля съвсем учтиво за другия курс да се прегледат домашните, да се обновят ако има нужда и да се нагласят според учениците, като се има впредвид ,че те тепърва се запознават с това!

Приятна вечер на всички и успех на изпита пожелавам :)

-1
Kalin22 avatar Kalin22 -2 Точки

И аз съм с две вдигнати ръце за преразглеждане както на домашните така и на преподавателите. Не може от целия настоящ курс хората да търсят лекции от други преподаватели или нещо допълнително за да си изясняват пропуски, които не би трябвало да има. Това е другото... което исках да спомена. В на ***** (не споменавам името на преподавателя) лекциите, той като започне да пише код чака да му кажат студентите какво да пише. Пише го и казва защо това е грешно или какво да използват, за да стигнат до 100/100. Ако е по-дълъг начина предложен му от аудиторията той решава задачата отново, за да покаже друг по-кратък или хитър начин. Решава задачите с тях, пред тях, за тях и в неговите лекции се създава група от хора които ако не знаят нещо го научават на момента, На нас в лекциите от листи и масиви ни бяха показани неща които "да ги приемем наготово", а при него някой ако му каже нещо от следваща лекция или нещо което той не е показал до момента казва: "аз не знам какво е това, пробвай с нещо от материала до сега не от бъдещ".

-2
shady_obeyd avatar shady_obeyd 50 Точки

Колега, идеята на упражненията е да се решат 2-3 задачи за да схванеш логиката им горе-долу. Все пак ние получаваме точки за тези домашни - какво искаш, да ни решат примерно 5 от 10 задачи, че то така всеки ще вземе 50% от предадени домашни. Пък и има джавари, на които също трябва да се обърне внимание. 

Съгласен съм, че задачите от упражненията са на много по-високо ниво от материала на лекциите, но някои не са чак толкова сложни. Ако се затрудняваш на някоя задача, търсиш старо решение виждаш къде са ти пропуските, интересуваш се кое как работи (ако не ти е ясно) и го научаваш. Примерно аз не знаех какво означава .PadLeft и .PadRight - видях ги в решение на една задача, която не можах да разбера къде греша. След като ги видях, позаинтересовах се и ми стана ясно. 

Наков (а и не само той) не веднъж каза, че основно сами трябва да си търсим информация, тъй като не могат да ни научат на всичко, дори и да искат. Идеята не е да научим абсолютно всичко, а да се научим как най-бързо да намираме нещо, което не знаем и ни трябва. Трябва сам да надграждаш над материала предаден на лекциите. Умишлено са го направили така, защото и в практиката е така (потвърдено ми е от мой приятел програмист).

 

Keep calm and keep coding! wink

6
26/10/2017 00:16:20
outlaw avatar outlaw 8 Точки

Здравей колега! Мнението ти по въпроса е много полезно! Искам само да добавя нещо - за да не бъдат 50% от задачите решавани в клас - да се направят още задачи по които специално да си се водят лекциите! Толкова ли е трудно?

0
shady_obeyd avatar shady_obeyd 50 Точки

Ами да, ок ще е да има малко повечко задачи на лаб-а, които да се решават о лектора на самите лекции. Иначе, ако конкретна задача не ти е ясна, търсиш решение от стари видеа на темата и има шанс там да е решена. 

0
26/10/2017 01:04:50
hypnotized_stefan avatar hypnotized_stefan 3 Точки

Колеги, и аз мисля така, но си гледам Ивайло Кенов от tech module-a от януари и няма проблеми.

2
26/10/2017 00:34:43
fbinnzhivko avatar fbinnzhivko 1586 Точки

Истината е че Кенов обеснява много разбираемо материала.
Сигурен сам че половината който карат този курс гледат старите видеа на Кенов.
Човека просто изразява своето мнение за настощия лектор и за некачествените материали в курса.
Факт: Много задачи са с неясни условия.

П.С Може и на мен да ми ударите 10 минуса ако искате щом си изразявам мнението публично.

2
26/10/2017 00:57:47
MiroslavCharakchiev avatar MiroslavCharakchiev 6 Точки

Искам само да ти кажа, че ако отделяш само по 0-3h на ден няма да се получи нищо колкото и задачи да се решават колкото и парчета код да гледаш всичко се учи с писане затова са тези задачи не ние да ги решаваме за вас а вие сами да почнете да измислите как да се решат и да се научите да търсите в нета и да четете документации.

Аз като бях в Теха не съм ревял а съм се мъчил с задача по 1,2,3 та даже и по 4 дни преди да потърся помощ но съм научил страшно много от толкова дебъгване и като цяло съм забелязъл че въобще не дебъгвате а аз и мойте приятели така започваме да решаваме НАУЧЕТЕ СЕ ДА ДЕБЪГВАТЕ!  

Относно репликите и физиономиите не съм видял за какво идва реч и не мога да взема мнение по въпроса.

П.С. Приеми го като градивна критика

5
outlaw avatar outlaw 8 Точки

Времето което отделям на ден като цяло е между 6-7-8 часа, в зависимост от това, колко време имам възможност да отделя. Не упреквам НИКОЙ от лекторите за начина на преподаване. Обиден съм на Венцислав, за публичната ебавка с въпроса ми в слайдо. Колкото до предложението ми то е като цяло за всички лектори. Пак казвам на мнение съм, че повече решени задачи по време на лекция = ефективност от обучението + по-лесно разбиране на материалите! :)

0
Jeliozver avatar Jeliozver 356 Точки

Подкрепям с две ръце! Дебъгването е изключително важно!

Наков много често дава още един много ценен съвет. Решавайте стъпка по стъпка! Преди да започнете следващата стъпка от плана се уверете, че в предната няма грешка. Така накрая бъговете са минимални и ако има разминаване максимално бързо можеш да разбереш къде е грешката.

В никоя от задачите не те карат да откриваш топлата вода! Когато не мога сам да измисля начин да реализирам плана си до сега винаги съм намирал някакво решение в stackoverflow или сайтовете с документация, което лесно мога да преработя за моя случай.

Трябва да се решава всичко,  защото също много често преизползвам методи и части от алгоритми от предишни задачи.

0
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Не съм сигурен, че подхождаш с отношението, което очакваш и искаш да получиш.

3
outlaw avatar outlaw 8 Точки

С един зададен въпрос в SLIDO и получена публична ебавка спрямо въпроса, пред всички участващи в курса, не мисля, че отношението, което аз трябва да отправя в последствие, трябва да е все едно нищо не е станало!

А по другия въпрос какво можеш да кажеш?

0
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Можем да помислим за повече контекст. Имай предвид, че това е курс, с чиито знания е трудно да се реализира нещо реално и работещо, за да се даде добър практически пример.

2
outlaw avatar outlaw 8 Точки

Еми аз не съм казал хоп - от днес за утре да е така... Предлагам го кат вариант - все пак решаването на повече задачи на живо (код в контекст) предполага, че ще заучим по-бързо и лесно нужния материал. Факт обаче е, че сума хора ме налазиха все едно ще затварям софтуни. Незнайно по ква причина ;)...

1
k.sevov avatar k.sevov 1077 Точки

За себе си мога да кажа, че съм доволен от курса досега и от начините на преподаване. Не съм съгласен с конкретното предложение за решаване на повече задачи на лекции, тъй като според мен идеята на лекцията е да се даде по-абстрактно представяне на новия материал като идея и възможности, а след това във времето за Lab ние сами да се опитаме да го приложим в задачи и по този начин да си доизясним нещата. Бих се съгласил, че на някои лекции въпросното представяне можеше да бъде направено доста по-добре (примерно GitHub и речниците/ламбда/Linq), но това не е проблем на структурно ниво, а по-скоро препоръка към лекторите за конкретните теми.

Конкретно към теб, колега, не смятам, че това е правилното отношение и подход ако искаш да бъдеш вземан насериозно и критиките и предложенията ти да бъдат чути. Градивната критика изисква уважение и професионализъм, а не нападки, главни букви и много удивителни. Сигурен съм, че още в Sli.do щеше да получиш доста по-сериозен отговор и отношение при спазване на един по-добър тон. Пожелавам ти успех, а също и на всички, които имат трудности с материала. 

4
Dimitar_Petkov_Petkov avatar Dimitar_Petkov_Petkov 169 Точки

На никой не му е приятно на негов гръб да се правят  "ехидни" коментари, така че разбирам колегата outlaw  защо така е "подпалил" . Няма смисъл чак от такива драми, не съм гледал въпросното видео, но все пак би било уместно лекторите по принцип да спазват определени норми на поведение (същото важи в пълна сила и за нас). Отново уточнявям не съм гледал видеото и не критикувам лекторът, по принцип "говоря". Относно лекционния материал - ако не си се занимавал с програмиране, трудно е отведнъж, но това е част от "схемата" - един вид селектиране на по-силно мотивираните студенти. Който е учил в технически вуз знае първите години какви математики, физики и чудесии са. Аз лично когато мога гледам изпреварващо от предходно издание на курса.

2
AlucardDracula avatar AlucardDracula 416 Точки

Колега, не всичко може да се разбере на първия път.

Има неща, които по-принцип са си трудни за разбиране.
Ако не разбираш нещо от сегашните си материали, по-добре поглени от старите, ако ти харесат, тях ги гледай.

А отностно Венци: да понякога и аз намирам коментарите му относно въпросите в sli.do за нетолерантни/обидни. Може да каже "не разбрах въпроса може ли по-конкретно" например, но все пак аз никога не съм писал на sli.do въпреки че съм бил винаги в онлайн режим на обучение и относно материалите, и преподаването му нямам какво да кажа. Понякога се държи сякаш не е подготвен, но реално е точно обратното, поне по моите виждания.

0
26/10/2017 19:18:56
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.