Предложение за обучението и специално обръщение към Венцислав Иванов
Здравейте всички! Имам намерение да ви споделя няколко неща във връзка с обучението тук. Искам да се обърна и към господин Венцислав Иванов, който направи въпроса ми от sli.do за смях. Драги състуденти... Венци... Явно в слайдо не се изразих достатъчно ясно! Сега ще обясня по -подробно за какво говорех там.
С какво да започна? Ами айде с предложението ми.. На мнение съм, че задачите които се решават по време на лекциите са недостатъчни. В много от лекциите можем да видим обясняване на хвърчащи примери и разяснения от всякакъв тип - 90% от които.. пълна простотия! Да гледаш как обясняват нова концепция в нулев контекст (нерешаване на даден проблем/задача) е равносилно на това, да пуснеш видеото и само да слушаш звука от записа. Поправете ме ако греша. ОТНОВО - за неразбралите дотук пояснявам: нещата които биват преподавани в много от случаите нямат определен контекст, не се влага логика за да се достигне до краен резултат, не се проследява условие и тн... Така преподаването се превръща в свободно съчинение на тема "Аз преподавам софтуерни технологии".
Все едно да ви пуснат в гора, в която няма пътечка или да ви пуснат в гора, в която има пътечка.
В първия случай какво правим? Лутаме се, докато не стигнем право при мечката..
В другия случай? Ами пътечките най-често се правят от хора - значи ще стигнем до населено място.
С други думи - какъв е шанса да научиш нещо, което гледаш слушаш какво се обяснява за него и проследяваш целия контекст (цялата логика)? А какъв е шанса да научиш нещо като ти се нахвърлят хвърчащи примери код? " toFixed прави товаа, ама не винаги го прави щото дъра дъра, ToList прави онва, ма тука нещо си друго....".
Кое е по-добре?
а) Хвърчащи примерчета код и обяснения по тях
б) Решаване на задачи, следване на логика на живо, приложение на примерен код и нови концепции в определен контекст
Предполагам, че вече ме разбрахте. :) Моля състудентите ми да си кажат мненията.
А колкото до Венци - бат Венци, няма нужда да навлизаш в подробности от типа "твоите истини, твоята аудитория"! Това пряко засяга всички учещи тук! В тази връзка - като не си разбрал или кажи, че не си разбрал или попитай пак! Изказа се публично крайно неподготвен! Решаването на задачи в лекциите не вълнува ли и останалите 750 човека както ти каза?!!! Освен тва за латиницата се ИЗВИНЯВАМ ПУБЛИЧНО, обаче да правиш такива фасони и коментари? Какъв си ти бе? Ела аз на теб да ти дам 10 часа да развърташ 40 килограмов къртач и накрая на деня да те попитам - когато спиш пред лаптопа гледайки поредната лекция с надеждата да научиш нещо, да имаш по-добра работа в бъдеще, дали ще гледаш на какво си задаваш въпроса в слайдо??? Съмнявам се! Така че, много ти се моля, мери си приказките! Тва, че ти е кефнало да дрънкаш простотии за "Смях в залата" - айде няма нужда! Обяснявай си нещата, води си лекциите, отговаряй си КАКТО ТРЯБВА на въпросите и си гледай болното здраве! Никой няма излишък от време да слуша порнографии в малкото си свободно време, което е отделил да научи нещо!
А аз на твое място бих помислил преди да изръся подобно нещо. В случай, че не знаеш изобщо за кво става въпрос и говориш врели некипели - нека ти обясня. Работя в баущеле (говори ли ти нещо? Ако не - представи си тежък физически труд) по 10 часа всеки ден. Докато се оправя след работа е станало 20:00 - 20:30, понякога и по-късно. Средно времетраене на лекцията в този курс ~2:30 - 3 часа. Да предположим, че часът вече е 23:00. Следва решаване на задачи до 02:30-03:00, което време ПАК е недостатъчно за налучкване на половината неща къде, как и защо се ползват. И отново съм на крак в 07:00. Преди отново да се изразиш НЕПОДГОТВЕН си отговори на въпроса: колко време ще изкараш с този режим? И ако в лекциите се решават малко повечко задачки, по-лесно ли ще е да усвоиш материала?
@outlaw А ние другите, по цял ден пием бири, и се чудим какво да правим, по цял ден и само ти се трудиш...
А аз да съм казал, че съм единствения, който работи? Така - като не си разбрал и ти ПИТАЙ! Освен тва - аз тоя въпрос за решаване на повече задачи по време на лекциите само за мен ли си го задавам бе? Ми нали ако се стигне до решение да се решават повече задачи и на теб и всички останали ще е по-лесно? Видя ли се ся до къде си откарал логическото си мислене? Кво искаш?