Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Petya avatar Petya 2461 Точки

[Teamwork] Участие в екипен проект по Java Basics Sept 2014

Здравейте,

Както може би вече сте видели, е активно записването за екипни работи за първия ви курс от ниво 1, Java Basics Sept 2014. Можете да приемете или откажете поканата за участие от тук. Записването ще е активно до 11 септември (четвъртък) в 14:00 ч. След това ще ви разпределим в отбори по ≈4 човека (присъствените студенти) или ≈6 човека (онлайн студентите). Заданието вече е качено в сайта ни и можете да го свалите от тук.

Помислете добре преди да приемете или откажете поканата за екипна работа. Ако приемете, но не участвате, ще бъдете санкционирани чрез отнемане на точки от общия ви брой т. за курса. Ако откажете, не губите точки, единствено възможността за научаването на нещо ново и изкарването на допълнителни точки.

Защитите на екипните проекти ще се проведе на 18 септември. Трябва по (поне) 1 участник от екип да присъства, за да представи проекта. Имаме и онлайн защита, ако никой от екипа не може да дойде.

Успех!

Тагове:
2
Java Advanced
Petya avatar Petya 2461 Точки
Best Answer

Оценяването на съотборниците от екипната работа по Java Basics вече е активно. Приятно (и коректно) оценяване!

0
nchebishev avatar nchebishev 8 Точки

Здравейте,

Тъй като вече има преминали през екипните проекти за Java Basics, някой може ли да каже ориентировъчно, колко време е необходимо за изготвяне на един такъв проект имайки предвид, че екипа е съставен и от опитни и неопитни хора?

Колко често се срещахте онлайн/присъствено? Отразява ли се много на времето за учене?

Няма как да знаеш с какво се захващаш ако някой не ти каже или не видиш сам.

3
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Здравей,

Нека ти разкажа моя опит с екипните проекти, тъй като имаше различни фази на екипни проекти и различни отбори и като цяло нещата протекоха различно на 4те отборни проекта.

Както при вас, така и при нас Java basics беше 1вия курс, в който имахме екипен проект. Въпреки, че бяхе 2ма по-опитни в екипа от към Java, нямахме все още никаква подготовка за добър тийм плей. Издирихме се сравнително бързо и тъй като това е първия екипен проект, всички бяхме с идеята за нещо грандиозно, нещо велико, нещо... нечувано. Голяма грешка. Имахме горе долу същото време като вас, срещахме се лично не малко време, плюс на конференцията в Боровец, нещата вървяха гладко и онлайн. Решихме да изберем доста сложна технология, която има страхотно крив learning curve и се впуснахме в приключение без изход. Ден преди края бяхме до никъде. Това наложи драстични промени, целия труд отиде на вятъра и започнахме нов, по-опростен проект (МНОГО опростен) с по-лесна за научаване библиотека. Нещата станаха за една вечер.

Моят съвет от този ми опит е - не се впускайте в невъзможното. Ще имате и други отборни проекти. Там може да се докажете колко сложни неща сте научили. За първия проект - вървете по отъпканото. Ако го правите, дори и 1 ден е възможен, когато си паснете. Ще ви трябват може би още 2, за да си паснете на характерите и комуникацията. Но е перфектно възможно в срока даден за завършването на отборния проект да сте готови.

Тъй като при нас беше да се направи игра, предполагам и при вас е същото. Може от сега да разцъкате някоя графична библиотека - Swing, Qty (втората за предпочитане, по-сложна е, но на първата отдавна и е спрян съпорта). За съжаление, ми се искаше да присъствам на workshop-а за тийм проектите, за да покажа някои неща, но съм възпрепядтстван, тъй като няма да съм в София, но се надявам останалите ентусиасти да го направят :)

 

Ще продължа с екипния проект но Web fundamentals. Там нещата са коренно различни, тъй като HTML !== Java. Тук явно всички се бяха опарили от Джава проекта и вече знаеха - невъзможното не се стига, преди да има нещо готово и възможно. Първо направихме всички статични неща, после наляхме контент а след това решихме да правим гъзарийки като хедъри, футъри и т.н. на РНР, респонсиви и прочие неща. Доста mature изпълнение от към отборна игра, продукта немога да твърдя, че беше качествен, но взехме макс точки (на Java също). Времето беше предостатъчно (самият курс също беше доста дълъг).

 

На джаваскрипт, явно се надценихме отново, след като видяхме, че можем нещата, и за момент се впуснахме в някои невъзможни дебри, но вече опитът показа, че трябва да се гледа по-зряло на нещата. Екипът, както и този по Java и Web fundamentals беше страхотен. Направихме си нещата така, че да вървят и да могат да се екстендват (с малки пропуски, които бяха основния bottleneck), така че веднъж завършена игра, която може да донесе някакви точки, започнахме да я кичим по план. Много е важно в такива случаи първо да направиш нещата, които са написани като задължителни в документа, след това тези които са бонус (за точки, естествено) и след това, нещата които мислиш че ще са интересни. Както по джава, така и тук, това се оказва времеемко. Дадохме си някой друг ден почивка, за да можем да си правим домашните, например. Time consuming е, и се отразява на времето за учене. Самия JS курс беше кратък. Но отново времето стигна, изкарахме 16,5 от 17 точки, въпреки че резолвахме Git conflict-и буквално до 5 минути преди презентацията.

 

Сега идва и най-горчивия момент - с РНР проекта. Тук вече, наясно че първо трябва дасе подготвим теоретично, за да станат нещата добре (пр. предавани са ни само цикли и масиви, а трябва дарпавим нещо което most probably изисква база данни) се опитах да дам на отбора коло седмица, в която да разучаваме MVC модела, бази данни и други неща, които ще са ни полезни. Това за съжаление се оказа доста страшно за повечето съотборници и 3/5-ти от съотборниците напуснаха игралното поле тихомълком. За щастие за 2 дни с единствения ми останал съотобрник вдигахме форум от нулата. Но определено, ако нещата протекът по същия начин и при вас, ще има доста хора, които няма да искат да се впуснат в начинанието да изучават нещо по-различно от това, което се включва в стандартния курс.

Това най-вероятно важи и за Джавата, но там даваше надежда ситуацията, в която можеше играта да е конзолна т.е. с преподадения материал. За нещастие много хора все още или не са готови или нямат желание да учат неща, различни от преподадените, така че е много важен подходът към такива съотборници. Важно е от рано да се разбере, дали ще могат да помогнат, а не както при нас да се чака 1 седмица и след това да стане ясно, че ще го правим 2ма.

26
nchebishev avatar nchebishev 8 Точки

Мисля си за съотборниците. Ако нямаме необходимите знания, дали ще може да се справим?

Например играта с падащите камъни на C# не съм я решавал, не знаех как.

1
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Ами ако подхождате по този начин - "това не знаем как да го направим, за това няма да го правим", то най-вероятно няма да успеете. Всмисъл такъв, подгответе се че на отборните проекти, няма да знаете и 10% от това, което се иска за да бъде направен проекта, предварително. В процеса на действие ще четете и ще ги научавате нещата. Да направиш игра на графична библиотека, например, най-вероятно, не знаеш как става, защото не знаеш въобще какво е графична библиотека и има ли почва у нас. Това не е повод да кажеш - няма да го правя. Имай предвид, че и първия си for цикъл не си знаел как се прави. Ако сте абсолютно начинаещи, ще трябва просто да почетете повечко самички. Силно се надявам на workshop-а в петък да ви покажат някакво Know-how. Но и да не го направят, литература бол за Swing например. Не е перфектното решение, но е едно добро начало. Гугълваш как се слага картинка със swing, как се мести фигурка, как се намират координати, не е rocket science, но трябва да го прочетеш - не може да го знаеш от въздуха. Има и целия туториали за това как се прави from scratch змиичка със Swing например. Ще успеете, но трябва желание и да не се плашите от наизвестното.

2
lnxslackware avatar lnxslackware 18 Точки

А знае ли се до кога ще е крайния срок, тъй като гледам няма все още добавен такъв в системата. До деня на защитата или до предходният?

0
08/09/2014 22:32:29
a.angelov avatar a.angelov 1316 Точки

Ами защитата е на 18-ти, така че сещай се... :)

0
08/09/2014 22:34:16
Petya avatar Petya 2461 Точки

Крайният срок за кое?

0
lnxslackware avatar lnxslackware 18 Точки

Не се ли предава в системата проекта? Или директно се идва на защитата за да се представи

0
nikola.m.nikolov avatar nikola.m.nikolov 830 Точки

За да не отварям нова тема ще попитам тук кога ще оценяваме съотборниците си от екипния проект?

0
a.angelov avatar a.angelov 1316 Точки

Срокът за предаване на екипния проект изтича днес в полунощ - би трябвало след това да е активно оценяването на съотборниците.

0
nikola.m.nikolov avatar nikola.m.nikolov 830 Точки

Ами то качването на проекта в сайта на SoftUni няма нищо общо с оценяването, защото защитите отдавна минаха. А и както споменаха колеги от ниво 2 качването на проекта тук в сайта е просто за да имат достъп до него работодателите...

0
a.angelov avatar a.angelov 1316 Точки

Според мен ще е аналогично на домашните: изтича срокът за качване - започва оценяването на съотборниците.

Вече каква е причината да се качва проекта тук е отделен въпрос :)

ПС. Скоро ще стане ясно :)

0
24/09/2014 09:14:42
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.