Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

victorzankov avatar victorzankov 0 Точки

Помощ за задача

Здравейте искам да помоля за помощ за следната задача:

Да се проектира и реализира йерархия от класове за описание на животни (кучета и котки). За всяко животно трябва да се извежда информация за звуците, които издава.  Да се напише програма, в която да се декларират екземпляри на класовете и да се отпечата информация за издаваните от животните звуци.

Реших задачата и я изпратих на преподавателя и той каза, че решението е окей но иска програмта да отпечтва само един звук от изброените в зависимост от неговото чувство. Пробвах няколко начина, но в крайна сметка не ми се получи и тотално забих. Много ще се радвам ако ми помогнете с решението. Ето кода, който бях изпратил на преподавателя:

 

#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;

class Cat {
    public:
    string catSounds[5] {"Meow", "Purr", "Scream", "Hiss", "Yowl"};
    void PrintCat(){
        cout<< "Cat:"<<endl<<"Sounds:"<<endl<<catSounds[0]<<endl<<catSounds[1]<<endl<<catSounds[2]<<endl<<catSounds[3]<<endl<<catSounds[4]<<endl<<endl;
    }
};
class Dog:public Cat {
    public:
    string dogSounds[5] {"Bark", "Growl", "Whimper", "Howl", "Yelp"};
    void PrintDog(){
        cout<< "Dog:"<<endl<<"Sounds:"<<endl<<dogSounds[0]<<endl<<dogSounds[1]<<endl<<dogSounds[2]<<endl<<dogSounds[3]<<endl<<dogSounds[4]<<endl;
    }
};
int main(){
    Cat Kitty;
    Dog Doggy;
    Kitty.PrintCat();
    Doggy.PrintDog();
    
    return 0;
}

Тагове:
0
C++ Programming 16/04/2020 15:17:41
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки

Йерархията на класовете ти не е правилна - защо Dog наследява Cat?

Най-вероятно ти трябва един общ клас за двата, напр. Animal с поне един метод - напр. makeSound().

Dog и Cat трябва да наследяват Animal и да имат своята имплементация на makeSound().

За издаване на звук според настроението, ще трябва или да пазиш настроението в класа на животното (ново поле, което да може да бъде променяно по някакъв начин), или да го подаваш като аргумент на makeSound() метода.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.