Дължина на лекциите и обем на материята
Бях коментирал въпроса в секцията за предложения и проблеми, но си мисля, че е хубаво да се направи по-обемна дискусия, тъй като въпросът е достатъчно сериозен. Става дума за продължителността и обема на материала, който се преподава в една лекция. Лекциите продължават по 3-4, понякога и повече часове. Колкото и да е добър лекторът, колкото и да са ентусиазирани студентите, човешкото съзнание има все пак ограничени възможности. В повечето университети по света една лекция продължава не повече от час и половина. Аз лично след два часа спирам да възприемам. Забелязвам и че много колеги започват да цъкат в нета. С един трейнър се шегувахме, че е като Тодор Живков на партиен конгрес - в един момент никой вече не го слуша, но накрая всички му ръкопляскат.
Освен това предвид факта, че лекциите са от 6 до 10, в 21.30 едва ли на някой му се остава да решаваме задачи и да търсим помощ от асистентите. Съответно се губи частта с упражненията и груповото решаване на задачи. Материалът в лекциите е важен, затова според мен не трябва да се орязва, нито да се претупва. По-скоро може да увеличим броя на занятията - примерно вместо две лекции по 4 часа да имаме три по 2-3 часа. Така ще остава време и за задачи. А и трейнърите са хора, не знам на тях какво им е да говорят по 4 часа без прекъсване. Ще се радвам да чуя различни мнения.
Това звучи по-разумно, отколкото да учиш 4 месеца и да остане горчив вкус в устата, че не си научил нещата. Това са моите 5 цента разбира се, сигурен съм, че тук мнозинство няма да се постигне.
Като гледам статистиката, че от ниво на ниво преминават 50%-60%, няма да е ефективно да се провеждат последните нива (ако са 5), тъй като ще останат с по 20 участници. Студентите ще почнат работа недоучили и ще зарежат образованието си. Това сме го виждали и преди.
Дискутираме вътрешно вариант едно ниво да е 5 месеца вместо 4, за да има повече време за по-важните курсове.
Ще съберем мнения и от други колеги.
Във никакъв случай фронтендърската част не трябва да се премахва . По скоро настроението на форума е да не се смесва с фундаментален материал като ООП-то. Аз мисля че проблема не е чак толкова голям, за да доведе до глобална смяна на строя. Нека всички курсове да си запазят статуквото и да не се пипат, просто молбата е ООП-то да получи по голям приоритет защото всички съзнават колко е важно, а практиката показа че материала не се усвои напълно (може би защото нямаме нужните качества и това е възможно).
Най-искрената ми молба към Наков и Софтуни е да не взимат бързи решения, ние тука си размишляваме и коментираме, но според мен няма цялостна картина все още на мнението. Има доста варянти които не биха засегнали психиката на нещата тук. А и може би сега е времето Студентският съвет да си влезе в ролята, и да се направи по обмислен варянт за действие.
Поздрави!