Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

Дължина на лекциите и обем на материята

    Бях коментирал въпроса в секцията за предложения и проблеми, но си мисля, че е хубаво да се направи по-обемна дискусия, тъй като въпросът е достатъчно сериозен. Става дума за продължителността и обема на материала, който се преподава в една лекция. Лекциите продължават по 3-4, понякога и повече часове. Колкото и да е добър лекторът, колкото и да са ентусиазирани студентите, човешкото съзнание има все пак ограничени възможности. В повечето университети по света една лекция продължава не повече от час и половина. Аз лично след два часа спирам да възприемам. Забелязвам и че много колеги започват да цъкат в нета. С един трейнър се шегувахме, че е като Тодор Живков на партиен конгрес - в един момент никой вече не го слуша, но накрая всички му ръкопляскат.

   Освен това предвид факта, че лекциите са от 6 до 10, в 21.30 едва ли на някой му се остава да решаваме задачи и да търсим помощ от асистентите. Съответно се губи частта с упражненията и груповото решаване на задачи.  Материалът в лекциите е важен, затова според мен не трябва да се орязва, нито да се претупва. По-скоро може да увеличим броя на занятията - примерно вместо две лекции по 4 часа да имаме три по 2-3 часа. Така ще остава време и за задачи. А и трейнърите са хора, не знам на тях какво им е да говорят по 4 часа без прекъсване. Ще се радвам да чуя различни мнения.

Тагове:
34
Въпроси за SoftUni
nakov avatar nakov SoftUni Team Trainer 5294 Точки
Best Answer

Колеги, четем форума, следим дскусията и ни е много трудно да земем решение. Оформя се някакво мнение, че трябва 3-те нива да ги направим на 4 нива и да има по 4 курса на ниво, не по 3:

  • ниво 0 - 1 курс за 2-3 месеца
  • ниво 1 - 5 курса за 4 месеца
  • ниво 2 - 4 курса за 4 месеца, предимно фундамент, без технологии
  • ниво 3 - 4 курса за 4 месеца - технологии
  • ниво 4 - 4 месеца -> изтърваните курсове от нива 2 и 3 - технологии
  • ниво 5 - изборни курсове

Между всеки 2 нива има по 2-3 седмици поправителна сесия / почивка.

Всички ли са съгласни да учат 5 месеца повече и да плащат още една такса?

Всички ли са съгласни да се прави промяна в движение - да си почнал с нагласа за 1 година, а да излезе година и половина?

Има вариант да разкараме AngularJS курса и да ви лишим от едно от важните умения за започване на работа - практическа разработка на SPA приложения.

9
cvetant avatar cvetant 75 Точки

Това звучи по-разумно, отколкото да учиш 4 месеца и да остане горчив вкус в устата, че не си научил нещата. Това са моите 5 цента разбира се, сигурен съм, че тук мнозинство няма да се постигне.

5
nakov avatar nakov SoftUni Team Trainer 5294 Точки

Като гледам статистиката, че от ниво на ниво преминават 50%-60%, няма да е ефективно да се провеждат последните нива (ако са 5), тъй като ще останат с по 20 участници. Студентите ще почнат работа недоучили и ще зарежат образованието си. Това сме го виждали и преди.

Дискутираме вътрешно вариант едно ниво да е 5 месеца вместо 4, за да има повече време за по-важните курсове.

Ще съберем мнения и от други колеги.

10
09/02/2015 15:41:42
oconne avatar oconne 113 Точки

 Във никакъв случай фронтендърската част не трябва да се премахва . По скоро настроението на форума е да не се смесва с фундаментален материал като ООП-то. Аз мисля че проблема не е чак толкова голям, за да доведе до глобална смяна на строя. Нека всички курсове да си запазят статуквото и да не се пипат, просто молбата е ООП-то да получи по голям приоритет защото всички съзнават колко е важно, а практиката показа че материала не се усвои напълно (може би защото нямаме нужните качества и това е възможно). 

  Най-искрената ми молба към Наков и Софтуни е да не взимат бързи решения, ние тука си размишляваме и коментираме, но според мен няма цялостна картина все още на мнението. Има доста варянти които не биха засегнали психиката на нещата тук. А и може би сега е времето Студентският съвет да си влезе в ролята, и да се направи по обмислен варянт за действие.

 Поздрави!

 

 

1
XmUrF avatar XmUrF 363 Точки

Да ти кажа и на мен понякога ми идват много тия 4-ри часа, че и отгоре :). Доста често след това трябва да гледам видеото, за да си припомня за какво става въпрос.

Проблемите тук може да са няколко. Ако темата е една, по-хубаво да се предаде на един път, а не да се разделя на части, независимо колко време ще отнеме това. Също така може да липсва възможност да има повече брой лекции, чисто физически да няма свободно време/зали за това.

Когато лекциите като тематика са повече от една, ако са кратки ОК, няма проблем да са в един ден. Ако са дълги наистина става натоварен ден :). Но от друга страна пък пестиш време от повторно идване, това са час-два в път.

3
Bobosam avatar Bobosam 185 Точки

Че зора е голям те подкрепям напълно. Честно казано за пръв път почвам да имам съмнения, че ще се справя с изпита. Лично аз съм работещ на пълен работен ден и не ми стига времето за домашните да не говорим за нещо повече. Ако имаше начин да се удължи продължителността на курса бих го подкрепил напълно. Да се увеличи броя на занятията в седмицата не съм съгласен. С лабове и други допълнителни занимания ни е ангажирана по-голямата част от седмицата. Още лекции означава да не се прибираме. От друга страна това с нищо няма да намали седмичната натовареност с материал. Да се намали материалът цялостно за курса също не е добре. По-добре да сме поне чули повечкото неща от това да бетонираме 2-3 неща и останалото - мъгла. Никой не ни е обещавал лабаво, затова мога да кажа само една модерна фраза - "Продължаваме напред!".

5
Desso avatar Desso 146 Точки

Здравей Христо, смятам че предложението ти е много основателно. Напълно съм съгласен с доводите ти и твоята идея. Но ако лекциите се разбият на повече дни то тогава хората, които живеят далеч от сградата на СофтУни ще негодуват, защото ще пътуват 4 пъти вместо 3 пъти седмично. Мисля, че имаме доста работещи, които са се записали присъствено, или се бъркам?  Наистина е натоварващо след 8 часов работен ден да стоиш още 4 часа на лекции с една малка 10 минутна почивка. Мисля, че би било добре да се прави пауза на всеки 45 минути, за да възприемаме по-добре преподаденото. Отделно, мозъкът е най-активен сутрин. Вечер хората се разсейват по-лесно.

4
quickben avatar quickben 966 Точки

И на мен въобще не ми харесва, че караме по две лекции на един път от което невиждам абсолютно никаква полза, даже точно обратното смятам, че когато имаме по две лекции на един път нито се усвоява материала като хората, нито остава време за упражнения нито проверката на домашни е качествена. Как се проверяват две ООП домашни за 3 дена? Когато свършим лекция за кое да питам по-напред някой асистент. Иначе има лесно даваш си чипа на някой колега и просто неидваш на лекция и си учиш от вас, което си е индикация, че курса не е добре направен.

Като цяло съм на мнение, че определено има какво да се желае от курса като организация, иначе като качество на преподаване според мен е добре.

9
08/02/2015 10:38:54
ibakyrdjiev avatar ibakyrdjiev 172 Точки

Съгласен съм с всички коментари до момента. Лекторите ни са на ниво и преподават материала по много лесен за схващане начин но след 1вата лекция концентрация на макс втората не я помня просто...

Най-добре според мен е да се разхвърлят повече лекции в седмицата.

5
Wintersnow avatar Wintersnow 7 Точки

Ако го направят това, хората ще се оплакват, че са им много на брой лекциите. Не може да се работи, учи и живее без едното да пречи на другото.

Пък и лекциите са дълги защото постоянно се задават въпроси и се правят дема. Миналата лекция при "къдравия" трейнър минаха 2 часа в писане и показване на код, защото я някой не разбрал, я друг иска да покаже колко знае. Вместо да се повтаря нещо по 3 пъти, си носете тетрадки и записвайте всичко.

"Ко е туй делегат - тип дет държи методи" БАМ 3 секунди от живота ми минаха и научих ко е туй животно. И от някъде се чува "Масив от числа ще приеме ли буква", и вместо тоя сладур да си направи един нов проект и да си мръдне скръстените ръце, над 100 човека гледаме как 3 реда код гърмят последвани от обяснение защо става таз магия.

1
ibakyrdjiev avatar ibakyrdjiev 172 Точки

Пич .. Повече примери по-добре според мен. Аз се кефих на Наков на лекциите главно защото се пише код. Това е най-хубавото на воденето от Данчо и Наско. 

Учил съм в държавен университет - теория без практика и накрая всички изядохме дебелия.


Иначе да, знаем кво е делегат и ще го пиша после сто часа докато спре да се чупи...

0
07/02/2015 23:48:49
veselinsavov avatar veselinsavov 219 Точки

Ако се препуска с това темпо мисля, че трябва да има малко по- опитни лектори(Наско, Данчо не искам да кажа, че не ставате просто мисля, че не сте готови да преподавате с такова темпо такъв материал). В началото на курса някои от задачите на домашните ме затрудняваха, почнах да гледам лекциите на Наков и г/д почнаха да се получават нещата. Може и проблема да е в мен просто да не схващам материала. Който е гледал лекциите на Наков от ООП ще види разликата в това как се преподава материала. Да няма как Наков да води всички лекции, но също не ми харесва факта, че лектора е от горното ниво стипендиант, който никога не го работил това което преподава(поне с такова впечатление останах от представянето от първите им лекции). Мисля, че лектора, ако може да ти грабне вниманието няма да е проблем лекциите да са с такава продължителност.. 

14
Dominik avatar Dominik 82 Точки

Аз също съм за идеята 1 тема на ден. Причините са доста ако за първи път се сблъскваш с материята (както в моя случай и предполагам още доста други колеги) е много трудно да си съсредоточен на максимум и да разбереш 2 поредни теми все пак материята не е елементарна, другата причина е, че за 3 дни се събират 5 домашни и пред теб са 2 избора да избързаш с домашното (при което шанса да напишеш някоя глупост е сравнително голям) или да пишеш домашното 2-3 дни след лекцията. Да не забравяме, че кура по ООП е един от най-важните също така в сферата няма обява, в която да не се изискват дълбоки познания по ООП.

 

@Wintersnow -  истина е, че е имало доста "неуместни" въпроси по време на лекция, но ако си отишъл на лекция само да седнеш, изслушаш лектора, който ти показва демата и презентацията какво би различило тази лекция от това да си пуснеш вече предадената лекция от миналият випуск ? Демата и презентациите са все същите най-много да си спестиш 330лв. за присъствено обучение и бутането с бабките в градският транспорт по време на път към лекцията :).

Не целя да се заяждам с теб, но главната идея на присъственото обучение е точно това да можеш да зададеш въпрос (бил той и малко глупав за останалите).

5
zerefel avatar zerefel 70 Точки

Христо, напълно съгласен съм. Аз лично дори и при по-обемни почивки по време на лекции ставам много бавен през втората част. Downclock-вам се до 1000MHz да не изгърмя (thermal throttling) laughing

Напоследък се насъбраха няколко такива дълги лекции, на които дори не издържах до самия край. А и при 3 поредни учебни дни, когато говорим за 5 различни неща, много по-трудно се асимилира цялата информация.

Лекторите са много добри, не мога да се оплача от нито 1, но уви след лекцията на живо трябва и втори път да я гледам, за да разбера някои неща.

Ще бъде много добре да се раздели материала малко повече.

6
oconne avatar oconne 113 Точки

Нали става въпрос за 2-ро ниво ООП? Да не би да бъркам. Принципно, ако това предложение се въведе за всички курсове това няма да е хубаво, това ще доведе до пълен хаус и забавяне на учебният процес като цяло и неефективност на усвояването на материала, казвам го от професионална гледна точка. (говорим за нацепване на даден курс вътре в периода си, плюс това такъв формат не би имал търговски вид (от правна гледна точка не от комерсиална)) Освен това екипа на Наков е твърде малък за да поеме такова натоварване.

Проблемът за 2-ро ниво ООП -2015, (както и миналият курс по ООП-2014) главно е неговата дължина (месец и половина) която не отговаря на обема и степентта на сложност на матеряла както ясно се изрази Христо Пенчев. Освен този проблем ми се струва, че важните и фундаментални моменти от този курс са събрани общо в 10 часа мисля, т.е ООП-то е 10 часа лекция (3 или 4 лекций), останалите неща не са ООП стриктно (те са ООП но изяждат важната част). Може да греша за цифрите, сори ако е така просто идеята гледам. 

 За да решат този проблем Софтуни трябва незабавно да увеличат този курс на минимум 2 месеца и половина и да преконструират програмата. (казвам незабвно, в смисъл, че времето е ценно и много хора ще останат разочаровани ако това се протака или въобще отложи). 

Ако правим "цедка за гении", този формат на курса е ОК, но ако искаме да обучваме хора от какъвто и да е ранг изключено!

Този въпрос наистина е сериозен както каза Христо и не трябва да се отминава с лека ръка!

P.S. :)

10
08/02/2015 09:48:26
SimeonSimeonov avatar SimeonSimeonov 77 Точки

Напълно съм съгласен с теб,колко и да се опитвам да внимавам 4 часа ми идват в повече.
Лично аз смятам че повече почивки биха подобрили продуктивноста(например на всеки 50-60 мин по 5-10 мин почивка вместо на всеки 2 часа почивка по 20мин).
Подкрепям напълно идеята да разделиме товара на лекциите през седмицата,т.е. да има повече лекции които са по кратки.
Добра идея би било да има и някакво разграничение между часта с лекциите и часта с упражнението след лекциите.
Много колеги гледат лекциите предварително(или вече знаят теорията от други източници)и имат желание на идват само за упражнения и колективна работа след лекциите(или поне аз си мисля че са много).

Например може да има някакъв що годе формален график от сорта на:от 6 до 8 лекция,от 8 до 9 и 30 упр.

 

И накрая бих желал да предложа една още по радикална идея(за в бъдеще),за това да има възможност за присъствено записване на ниво,в което няма лекции на живо,гледат се онлайн и като се идва на място то е само с цел упражнения(тоест 0 лекции в седмицата,но по 3-4 лаба/упр/решаване на изпити/писане на домашни и всякакви други интерактивни занятия).

3
08/02/2015 10:59:22
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

Това да се гледат лекциите вкъщи и да се идва за упражнения е много добра идея според мен. Мисля, че една друга школа по програмиране прилага този метод, но там са 4-5 човека курс. Аз също гледам лекциите вкъщи, когато мога. Просто като се разсея, спирам видеото. И идвам на лекциите най-вече за да задам въпроси за нещата, които не разбирам. 

1
aslv1 avatar aslv1 304 Точки

Това, за което говорите, се нарича модел на „обърнатата класна стая“.

При него лекциите се гледат онлайн за домашно, но предварително, а в клас се правят упражненията, като там трейнърите и асистентите просто помагат на хората и отговарят на въпроси.

Една друга академия прилага този метод. Нямам намерение да правя каквато и да е реклама, просто познавам един човек, който се занимава там и споделя, че е доволен.

2
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.