Софтуерно Инженерство
Loading...
+ Нов въпрос
ataman79 avatar ataman79 11 Точки

Въпрос - Оптимизация за ключова дума?

В моемнта сайта, който оптимизирам има доста добра видимост по дадена ключова дума (словосъчетание), и по точно намира се на ета позиция, като другите два резултата, се отнасят до моя сайт, но източника е друг. 

Въпреки това, забелязвам , че тази ключова дума не се използва от потребителите в интернет - затова и може би нямам голяма конкуренция

става дума за "оздравителен курс" - това е правилното наименование както го иска клиента.
Въпросът ми е е тука може ли да ползваме синоними като например "лечебен курс" или други подобни (за които думи има потребителско търсене), за да може да се "борим" за позицията по тази дума ?

 

Благодаря предварително

0
Digital Marketing & SEO
sjuesju avatar sjuesju 10 Точки

Не съм особено сигурен, че съм разбрал правилно въпроса, но ето мнението ми по това как аз го разбрах :)

 

По принцип е добре да има разнообразие в линковете, а колкото по-натурално изглежда то, толкова по-добре е. Натурално е, когато хората говорят за нещо, те да използват различни, но близки по значение думи. На практика, това значи, че в текстовете ти и в линковете, които сочат към твоите страници (от други сайтове или вътрешни линкове) да са с разнообразни анкори, но близки по смисъл до търсеното словосъчетание за класиране.

Само още нещо допълнително. Според мен е много важно минимум половината от линковете, сочещи от други сайтове към твоя да бъдат с url или с бранда на твоя сайт за да се избегнат наказания и да се имитира натуралност.

0
ataman79 avatar ataman79 11 Точки

Здравей,

благодаря за отговора. 

Ето още веднъж това, което исках да питам.

В сайтът, който ще оптимизирам, се предлагат оздравителни курсове.... И по ключова дума "оздравителен курс" сайтът ми се класира на 2-ро, 3-то място. Някой ще каже супер, е да ама не. Защото забелязвам, че потребителите не сърчват думите "оздавителен курс", т.е аз нямам мн трафик по тази ключова дума.

Като разгледах какво търсят потребителите в Google, те търсят повече например "лечебен курс" . И въпросът ми е дали да не използвам в текстовете си този т.нар синоним "лечебен курс" за да мога да имам повече ключови думи, а не да разчитам само на главната си ключова дума "оздравителен курс" която не се сърчва много от потребителите

0
sjuesju avatar sjuesju 10 Точки

Според мен, въпросът ти има два отговора. Единият е дали искаш да свършиш това, което клиентът ти иска от теб или да се класираш по оздравителен курс. Другият е да направиш така, че към сайтът на клиента ти да идват повече потребители, тоест да направиш проверка за това кои са по търсените ключови думи и да оптимизираш по тях и по този начин да донесеш повече полза.

Може би за мен, най-добрият подход е някъдепо средата. Какво ще кажеш да обсъдиш ситуацията с клиента ти и да му обясниш, че по ключовата дума, която е избрал ще можеш да позиционираш сайта в топ 3, но това няма да му донесе големи ползи? Също така да обсъдите и други по-търсени ключови думи?

Разбира се, хубаво е да се направи анализ на възможностите ви, тъй като ако е много конкурентна нишата, то може и да не успеете да се класирате. В този случай, като че ли и е по-добре да се потърсят други не дотам търсени (и конкурентни) ниши, които да носят по-малко трафик, но пък комбинирано да донесат същия трафик както някоя от по-търсените ниши.

4
ataman79 avatar ataman79 11 Точки

Благодаря за отговора. Да и аз смятам, че най-добрия подход ще е някъде посредата. :)

0