Въпрос - Оптимизация за ключова дума?
В моемнта сайта, който оптимизирам има доста добра видимост по дадена ключова дума (словосъчетание), и по точно намира се на ета позиция, като другите два резултата, се отнасят до моя сайт, но източника е друг.
Въпреки това, забелязвам , че тази ключова дума не се използва от потребителите в интернет - затова и може би нямам голяма конкуренция
става дума за "оздравителен курс" - това е правилното наименование както го иска клиента.
Въпросът ми е е тука може ли да ползваме синоними като например "лечебен курс" или други подобни (за които думи има потребителско търсене), за да може да се "борим" за позицията по тази дума ?
Благодаря предварително
Здравей,
благодаря за отговора.
Ето още веднъж това, което исках да питам.
В сайтът, който ще оптимизирам, се предлагат оздравителни курсове.... И по ключова дума "оздравителен курс" сайтът ми се класира на 2-ро, 3-то място. Някой ще каже супер, е да ама не. Защото забелязвам, че потребителите не сърчват думите "оздавителен курс", т.е аз нямам мн трафик по тази ключова дума.
Като разгледах какво търсят потребителите в Google, те търсят повече например "лечебен курс" . И въпросът ми е дали да не използвам в текстовете си този т.нар синоним "лечебен курс" за да мога да имам повече ключови думи, а не да разчитам само на главната си ключова дума "оздравителен курс" която не се сърчва много от потребителите
Според мен, въпросът ти има два отговора. Единият е дали искаш да свършиш това, което клиентът ти иска от теб или да се класираш по оздравителен курс. Другият е да направиш така, че към сайтът на клиента ти да идват повече потребители, тоест да направиш проверка за това кои са по търсените ключови думи и да оптимизираш по тях и по този начин да донесеш повече полза.
Може би за мен, най-добрият подход е някъдепо средата. Какво ще кажеш да обсъдиш ситуацията с клиента ти и да му обясниш, че по ключовата дума, която е избрал ще можеш да позиционираш сайта в топ 3, но това няма да му донесе големи ползи? Също така да обсъдите и други по-търсени ключови думи?
Разбира се, хубаво е да се направи анализ на възможностите ви, тъй като ако е много конкурентна нишата, то може и да не успеете да се класирате. В този случай, като че ли и е по-добре да се потърсят други не дотам търсени (и конкурентни) ниши, които да носят по-малко трафик, но пък комбинирано да донесат същия трафик както някоя от по-търсените ниши.
Благодаря за отговора. Да и аз смятам, че най-добрия подход ще е някъде посредата. :)