Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

RaUndreundre avatar RaUndreundre 54 Точки

06. High Jump

#include<iostream>
#include<cmath>
#include<string>
using namespace std;

int main() {
	int target;
	cin >> target;
	int level = target - 30;
	int jumpCounter = 0, tryCounter = 0;
	bool success = false;
	while(true) {
		int jump;
		cin >> jump;
		jumpCounter++;
		tryCounter++;
		if (jump > level) {
			tryCounter = 0;
			if (jump > target) {         //if (level >= target) {
				success = true;
				break;
			} else {
				level += 5;
			}
		} else {
			if (tryCounter >= 3) {
				break;
			}
		}
	}
	if (success) {
		cout << "Tihomir succeeded, he jumped over " << level << "cm after " << jumpCounter << " jumps." << endl;
	} else {
		cout << "Tihomir failed at " << level << "cm after " << jumpCounter << " jumps." << endl;
	}
	return 0;
}

Така написан кода дава само 70/100. Ако го заменя с закоментирания код, резултата е 100/100. Не разбирам защо? Някой може ли да даде пример за вход който ще даде грешка при първия вариант?

Тагове:
0
Programming Basics with C++ 03/02/2021 19:57:21
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки
Best Answer

По условие, задачата приключва при три неуспешни опита на дадена височина, или когато се прескочи текущата височина и тя е по-голяма или равна на крайната цел.

Задачата няма да даде верен резултат при вход като този:

231
232
212
213
228
229
230
235

Защото още след първия опит тази проверка ще сработи:

if (jump > target) // 232 > 231

0
03/02/2021 21:37:06
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.