Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

nikoletazlateva avatar nikoletazlateva 2 Точки

09. Miner - Python Advanced

Здравейте! Имам проблем със задача 9 - https://judge.softuni.org/Contests/Compete/Index/1835#8.

Judge ми дава 40/100 - https://pastebin.com/sqzrjPmP

Ако може някой да ми помогне, мъча я от няколко дни. 

 

1.*Miner

You are going to create a game called "Miner".

First, you will receive the size of a square field in which the miner should move.

On the second line, you will receive the commands for the miner's movement, separated by a single space. The possible commands are "left", "right", "up" and "down".

In the end, you will receive each row of the field on a separate line. The possible characters that may appear on the screen are:

  • * - a regular position on the field
  • e - the end of the route
  • c - coal
  • s - miner

The miner starts moving from the position "s". He should perform the given commands successively, moving with only one position in the given direction. If the miner has reached the edge of the field and the following command indicates that he has to get out of the area, he must remain in his current position and ignore the command.

When the miner finds coal, he collects it and replaces it with "*". Keep track of the collected coal. In the end, you should print whether the miner has succeeded in collecting the coal or not and his final position:

  • If the miner has collected all coal in the field, the program stops, and you should print the message: "You collected all coal! ({row_index}, {col_index})".
  • If the miner steps at "e", the game is over (the program stops), and you should print the message: "Game over! ({row_index}, {col_index})".
  • If there are no more commands and none of the above cases had happened, you should print the message: "{number_of_remaining_coal} pieces of coal left. ({row_index}, {col_index})".

Input

  • Field size - an integer number
  • Commands to move the miner - a sequence of directions, separated by a single whitespace (" ")
  • The field: some of the following characters ("*", "e", "c ", "s"), separated by a single whitespace (" ")

Output

  • There are three types of output as mentioned above.

Constraints

  • The field size will be a 32-bit integer in the range [0 … 2 147 483 647]
  • The field will always have only one "s"
Тагове:
0
Module: Python Advanced 02/10/2021 22:40:58
icowwww avatar icowwww 2673 Точки

Здравей,

Грешките, които ти дава индикират, че не принтираш резултат при някои случаи.

Тръгнах да оправям кода, но в крайна сметка стана по-трудно отколкото да обърна малко логиката.

Предвид това, че break прекъсва най-вътрешния цикъл, не виждам логика да го пишеш вътре във вложеш цикъл за редове и колони. Още повече, че тук:

print(f"Game over! ({new_row}, {new_col})")

break

С този break вероятно трябва да спре програмата по условие, но той просто прекъсва на вътрешния цикъл.

 

Направих цикъл, който намира позицията на s.

След това цикъл за всички команди. А когато няма повече да се изписва една от две възможности

Цялото с коментари: https://pastebin.com/ipEEqYag

 

0
nikoletazlateva avatar nikoletazlateva 2 Точки

Много ти благодаря, ще го прегледам и пререша

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.