Loading...
Saraalkadi avatar Saraalkadi 28 Точки

Задача 4. Битката на великденските яйца и Задача 4. Великденски магазин

Здравейте, имам идентичен проблем със задачи 04. Easter Eggs Battle и 04. Easter Shop, в Judge дава 50/100, къде може да е грешката?
https://pastebin.com/vRiFcvUD
https://pastebin.com/XqFjtDig

Изпит по "Основи на програмирането" – 20 и 21 април 2019

Задача 4. Битката на великденските яйца

На Великден семейството на Деси се събира и тя решава да организира "битка" между великденски яйца.

Правилата на "битката" са следните:

  • Участват двама играчи
  • Всеки от тях започва с определен брой яйца
  • При получаване на команда "one" -> първият играч печели => яйцата на втория намаляват с едно
  • При получаване на команда "two" -> вторият играч печели => яйцата на първия намаляват с едно
  • Играта приключва, ако някой от играчите остане без яйца или до получаване на команда "End of battle"

Вход

Първоначално се четат два реда:

  1. Брой яйца, които има първият играч - цяло число в интервала [1 … 99]
  2. Брой яйца, които има вторият играч - цяло число в интервала [1 … 99]

След това до получаване на команда "End of battle" се четe многократно един ред:

  1. Победител - текст - "one" или "two"

Изход

Ако първият играч остане без яйца:

  • "Player one is out of eggs. Player two has {брой останали яйца на втория играч} eggs left."

Ако вторият играч остане без яйца:

  • "Player two is out of eggs. Player one has {брой останали яйца на първия играч} eggs left."

При команда "End of battle" да се отпечатат два реда:

  • "Player one has {брой останали яйца на първия играч} eggs left."
  • "Player two has {брой останали яйца на втория играч} eggs left."

Примерен вход и изход

Вход

Изход

Обяснения

5

4

one

two

one

two

two

End of battle

Player one has 2 eggs left.

Player two has 2 eggs left.

Играч 1 има 5 яйца. Играч 2 има 4 яйца.

 

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 4 – 1 = 3

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 5 – 1 = 4

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 3 – 1 = 2

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 4 – 1 = 3

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 3 – 1 = 2

 

Край на битката => Първият играч има 2 яйца. Вторият играч има 2 яйца.

2

6

one

two

two

Player one is out of eggs. Player two has 5 eggs left.

Играч 1 има 2 яйца. Играч 2 има 6 яйца.

 

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 6 – 1 = 5

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 2 – 1 = 1

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 1 – 1 = 0

 

Край на битката => Първият играч остава без яйца. Вторият играч има 5 яйца.

6

3

one

two

two

one

one

Player two is out of eggs. Player one has 4 eggs left.

Играч 1 има 6 яйца. Играч 2 има 3 яйца.

 

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 3 – 1 = 2

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 6 – 1 = 5

Получаваме two -> Вторият печели, а яйцата на първия остават 5 – 1 = 4

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 2 – 1 = 1

Получаваме one -> Първият печели, а яйцата на втория остават 1 – 1 = 0

 

Край на битката => Вторият играч остава без яйца. Първият играч има 4 яйца.

 

 

 

 

 

 

Изпит по "Основи на програмирането" - 20 и 21 Април 2019

Задача 4. Великденски магазин

Покрай великденските празници, квартален магазин започва да продава боядисани яйца. Вашата задача е да напишете програма, която да изчислява колко яйца са продадени, като знаете началната им бройка в магазина. По време на продажбата е възможно да бъдат доставени допълнителни бройки яйца. Ако в даден момент от изпълнението на програмата, клиент поиска да купи повече, отколкото има в наличност, или се получи команда "Close", програмата трябва да приключи изпълнение.

Вход

От конзолата се чете:

  • На първи ред - Началното количество яйца в магазина - цяло число в интервала [1… 10000]
  • След това поредица от два реда (до получаване на команда "Close" или при заявка за купуване на повече от наличните в магазина яйца) :
    • Команда за купуване или допълване на яйца в магазина – текст ("Buy" или "Fill")
    • Брой на яйца, които да бъдат купени или допълнени в магазина – цяло число в интервала
      [1… 1000]

Изход

На конзолата да се отпечатат два реда според случая:

  • При получаване на командата "Close":
    • "Store is closed!"
    • "{броя на продадените общо яйца} eggs sold."
  • При заявка за покупка на повече яйца, отколкото има в магазина:
    • "Not enough eggs in store!"
    • "You can buy only {броя на останалите в магазина яйца}."

Примерен вход и изход

Вход

Изход

Обяснения

13

Buy

8

Fill

3

Buy

10

Not enough eggs in store!

You can buy only 8.

В началото магазина има 13 яйца.

Купуват се 8 яйца. Остават 13 – 8 = 5 яйца

Доставят се 3 яйца. След доставката има 5 + 3 = 8 яйца

Заявка за покупка на 10 яйца, но в магазина има само 8

Следователно могат да се закупят само 8 и програмата приключва

Вход

Изход

Обяснения

20

Fill

30

Buy

15

Buy

20

Close

Store is closed!

35 eggs sold.

В началото магазина има 20 яйца.

Доставят се 30 яйца. След доставката има 20 + 30 = 50 яйца

Купуват се 15 яйца. Остават 50 - 15 = 35 яйца

Купуват се 20 яйца. Остават 35 – 20 = 15 яйца

Получаваме команда за затваряне на магазина

Общо продадени яйца: 15 + 20 = 35

 

Тагове:
0
Programming Basics 21/04/2022 18:05:13
Axiomatik avatar Axiomatik 2422 Точки
Best Answer

Easter Egg =>

Zero Test 1 Input Data :

5
4
one
two
one
two
two
End // instead of "End of Battle"

Change :

       // if (command === "End of battle")
        if (command === "End")

;-)

0
Saraalkadi avatar Saraalkadi 28 Точки

Благодаря! А за втората задача нещо подобно дискретно ли трябва да се коригира? 

1
Axiomatik avatar Axiomatik 2422 Точки

No corrections needed, I've got 100% from judge system. Maybe try to submit again?

;-)

0
Saraalkadi avatar Saraalkadi 28 Точки

Благодаря, получи се! :)

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.