Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

RuslanKostov avatar RuslanKostov 1 Точки

02. Treasure Hunt

Молба за малко помощ, ако някой може да помогне ще съм благодарен, защото не мога да открия къде е проблема в решението на задачата в джъдж ми дава:

Условието на задачата е следното:

The pirates need to carry a treasure chest safely back to the ship, looting along the way.

Create a program that manages the state of the treasure chest along the way. On the first line, you will receive the initial loot of the treasure chest, which is a string of items separated by a "|".

"{loot1}|{loot2}|{loot3} … {lootn}"

The following lines represent commands until "Yohoho!" which ends the treasure hunt:

  • "Loot {item1} {item2}…{itemn}":
    • Pick up treasure loot along the way. Insert the items at the beginning of the chest. 
    • If an item is already contained, don't insert it.
  • "Drop {index}":
    • Remove the loot at the given position and add it at the end of the treasure chest. 
    • If the index is invalid, skip the command.
  • "Steal {count}":
    • Someone steals the last count loot items. If there are fewer items than the given count, remove as much as there are. 
    • Print the stolen items separated by ", ":

"{item1}, {item2}, {item3} … {itemn}"

In the end, output the average treasure gain, which is the sum of all treasure items length divided by the count of all items inside the chest formatted to the second decimal point:

"Average treasure gain: {averageGain} pirate credits."

If the chest is empty, print the following message:

"Failed treasure hunt."

Input

  • On the 1st line, you are going to receive the initial treasure chest (loot separated by "|")
  • On the following lines, until "Yohoho!", you will be receiving commands.

Output

  • Print the output in the format described above.

Constraints

  • The loot items will be strings containing any ASCII code.
  • The indexes will be integers in the range [-200200]
  • The count will be an integer in the range [1….100]

Examples

Input

Output

Gold|Silver|Bronze|Medallion|Cup

Loot Wood Gold Coins

Loot Silver Pistol

Drop 3

Steal 3

Yohoho!

Medallion, Cup, Gold

Average treasure gain: 5.40 pirate credits.

Comments

The first command "Loot Wood Gold Coins" adds Wood and Coins to the chest but omits Gold since it is already contained. The chest now has the following items:

Coins Wood Gold Silver Bronze Medallion Cup

The second command adds only Pistol to the chest

The third command "Drop 3" removes the Gold from the chest, but immediately adds it at the end:

Pistol Coins Wood Silver Bronze Medallion Cup Gold

The fourth command "Steal 3" removes the last 3 items Medallion, Cup, Gold from the chest and prints them. 

In the end calculate the average treasure gain which is the sum of all items length Pistol(6) + Coins(5) + Wood(4)  + Silver(6) + Bronze(6) = 27 and divide it by the count 27 / 5 = 5.4 and format it to the second decimal point.

 

Input                                                                                            Output

Diamonds|Silver|Shotgun|Gold

Loot Silver Medals Coal

Drop -1

Drop 1

Steal 6

Yohoho!

Coal, Diamonds, Silver, Shotgun, Gold, Medals

Failed treasure hunt.

PasteBin : https://pastebin.com/gf8iKgHD

Тагове:
0
Python Fundamentals
icowwww avatar icowwww 2673 Точки

Здравей,

При команда Steal, трябва да гледаш дали има толкова елементи, колкото трябва да премахнеш. Ако командата е за повече трябва да премахнеш толкова, колкото има. При същата команда трябва да принтираш и откраднатите, а не накрая.

https://pastebin.com/18JVgtMc

1
Sitch1977 avatar Sitch1977 0 Точки

Overall, BitLife offers an immersive and engaging experience that allows players to explore different life paths and make choices that impact their character's outcomes. It has gained popularity for its addictive gameplay, humorous writing, and the wide range of possibilities it offers to players.

-1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.