Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

mariaukova avatar mariaukova 12 Точки

Задачи за рисуване

Здравейте! Тъй като аз съм от по начинаещите, искам да попитам относно задачите за рисуване, има ли някаква "матрица" или пък би било тънкост при решаването им, нещо, което да се повтаря при всички или всяка е различна за себе си и просто трябва да се вложи повчеко мисъл и разбира се, въпрос на възможности? Благодаря.

1
Programming Basics
evgenikolov avatar evgenikolov 304 Точки

Принципно, задачите за рисуване най-лесно се решават като разделиш "картинката" на отделни части.

  • Части, които са статични (най-често първи и последни редове), които са единствени в картинката и се използват само на едно място в нея и никъде другаде.
  • Части, които са променящи (например нарастват или намаляват в някаква зависимост). При този вид трябва да се използват цикли (най-често for-цикъл), при който чрез промяна на итератора (i) от цикъла да се постигне нужната зависимост.

Задачите за рисуване не са никак сложни и с малко упражнения се усвояват лесно.

Препоръчвам ти да гледаш стари подготовки за изпити, в който се решават подобни задачи, защото са много добре обяснени там.

Ето например линк към видеото от подготовката на Programming Basics Omega януари 2015. Задачата с рисуване започва на 45:05 мин от видеото. Мисля че така ще ти стане много по ясно.

https://softuni.bg/Trainings/Resources/Video/3598/Exam-preparation-on-the-problems-from-19-December-2015-Bogomil-Dimitrov-Programming-Basics-Omega-Jan-2015

1
10/07/2015 12:22:57
mariaukova avatar mariaukova 12 Точки

Много благодаря!

0
geesha avatar geesha -1 Точки

Здравей,  mariaukova !