Loading...
+ Нов въпрос
dimitarnik avatar dimitarnik 93 Точки

Препоръка относно онлайн обучението

Здравейте,

тъй като обучението става платено от тука нататък, предлагам на организаторите:

- да увеличат количеството от задачи за домашно и самоподготовка. Да ги доближат повече по трудност до тези от изпитите, тъй като за напълно начинаещите е доста по-трудно, това стана ясно от изпитите.

- много по-добре ще бъде, задачите за домашно да се решават в системата "judge", за да се учим да хващаме и граничните случей. 

- да препоръчат литература, която да се чете с цел подготовка.

- предлагам и нещо малко по-трудно постижимо, но може би доста ефективно. Организиране на онлайн учащите в екипи за отборна работа, като ги разпределят по териториален принцип. Вероятно всеки е попълнил в системата от кой град е.

- видео на упражнения с решаване на по трудните задачи.

Надявам се да не звучи като критика, а като предложение!

Успех на всички!

DNNdrago avatar DNNdrago 145 Точки

Това за отборната работа на районния принцип е супер идея и дори да не се подкрепи от университета, то онлайн обучаващите е добре да се събират и да си помагат, стига, разбира се да има хора и интерес.

3
Tr00peR avatar Tr00peR 566 Точки

Много добри идеи, напълно подкрепям. Само дето тестове за джъджа няма кой да седне да пише за всяко домашно, особено ако са повечко задачите, така че това е непостижимо. :)

1
aslv1 avatar aslv1 304 Точки

Според мен може да се зарежда авторско решение за всяка задача (с идеята да хваща всички случаи) в judge-а, и хората, които имат желание, да пращат входни данни. Авторското решение да смята изходните данни и по този начин да генерира тест за съответната задача. И ето както досега всеки допринася за проверката на домашни, би могъл да праща входни данни за тестове, и така ще се получи:

  • по-обективно оценяване - човешкият фактор ще се премахне;
  • задачите ще се тестват наистина здраво (чрез голям брой тестове, като хората ще се стремят да ги направят наистина tricky).

 

2
shorti avatar shorti 47 Точки

Относно писането на задачи в judge, ще има някои проблеми който трудно ще се хващата, като качеството на кода (там няма значение) а е хубаво да се научим да пишем качествено още от началото за да свикнем (под качествено имам на предвид: подредба, добре найменувани променливи и т.н. другото в КПК), също така няма как да проверява за добре написани коментари, а повярвайте в някой по голям проект без коментари доста трудно се ориентира човек, също така проверката на домашни която има сега най-вероятно ще отпадне, а ще се окаже нещо много добро (ще го осетите на отборните работи), да работиш в чужд код е си е доста сложно.

0
dimitarnik avatar dimitarnik 93 Точки

Не, непредлагам да отпада системата с коментарите и проверката от други колеги. Просто като едно допълнително средство за упражнените и развиване на други тип мислене, а именно изън рамките.

Много ми харесва идеята на aslv1

2
BoYaN avatar BoYaN 335 Точки

Здравейте колеги,
от доста време ми се върти една идея в главата, да се нанаправят менторски програми за онлайн обучаващите се.
Забелязах, че има голям брой студенти с 500/500 на изпита, които ще се запишат онлайн, предимно хора които си работят като програмисти или са в тази сфера. За мен най-големия недостатък на онлайн обучението е липсата на постоянен контакт с колеги. Едно е да питаш някой, за определен проблем, съвсем различно е сам да го търсиш в интернет, като имам предвид това, че понякога ти идва нещо наум, което си мислиш, че може да го има, но не можеш да го дефинираш както трябва и тогава търсенето в интернет става много дълго, докато попаднеш на нещо подобно и да разбереш, че въобще няма нищо общо, с това което си написал като ключова дума в търсенето. А друго си е да попиташ някой, който е наясно, да му обясниш горе-долу какво искаш да се получи и веднага да ти даде отговор. Тук искам да подчертая, не става дума за търсене от на нещо от сорта "как да си накарам VS да ми показва номерация на редовете" или "как се взима char от  string", имам предвид неща като "advanced topics" на курса, който минахме.
Аз примерно усетих, че ако си правя методи, ще ми е много по-лесно с решенията на задачи, в които се повтарят проверки, но на изпита не си позволих да ги ползвам, защото щях да загубя прекалено много време, за да ги наглася какво да взимат и какво да ми връщат, както и бях наясно, че ако нещо не сработи, незнаех как да го дебъгна правилно.

Та идеята за менторските програми е следната:

-Топ онлайн студентите, по желание разбира се, да поемат ангажимент, примерно да отделят по 2 часа да кажем 2 пъти в седмицата, да станат ментори на определена група студенти, по-слаби от тях, но с мерак да се развиват.

-Тази определена група от по-слаби (от тях) студенти, които разбира се и те проявят желание за участие, както и резултати(тук имам предвид да не се записват хора с 0 точки на изпита, с 0 предадени домашни), да си направят списък с неща, от които имат интерес или срещат проблеми с тях и да го изпращат на ментора, който да се подготви решения или насоки по дадените проблеми/материал.


-Менторите да получават допълни бонуси към оценките си, според представянето на зачислените им студенти и техните резултати и така да се стимулират.
-Студентите, които искат ментори, ще трябва да показват резултати или ще отпадат от менторската програма.
-Менторите да могат да премахват хора от програмата (съгласувано с екипа на Университета), които показват слаби резултати, за да може да се освобождават места за тези, които имат желание да се развиват.

Общо взето, това е накратко. Ако Ви допада идеята дайте и свои предложения и идеи, за реализирането.

Поне за мен, като онлайн студент, ще бъде много полезно да мога да се обърна, към колега, който е на по-високо ниво от мен.

4
dimitarnik avatar dimitarnik 93 Точки

Супер, ти е идеята, само трябва да се помисли дали на доброволни начала и ще има ли желаещи, или ще им се дават някакви други видове бонуси.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.