Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

Здравей,

Една система/приложение има потребители - users.

Потребителя е този който използва системата/приложението по някакъв начин.

За това един потребител/user може да е клиент/customer а също така и един потребител/user може да бъде администратор/admin или собственик/owner и т.н. Това го давам като пример. Също така самите определения които си дал може да се използват като роли за отделните юзери.

1
23/03/2016 23:49:35
asata avatar asata 8 Точки

Това не е отговор. Поне не и практичестки. В задачата имаме: Add customer > Name, PID, Date of birth, Address. Ти как виждаш това на практика?

0
25/03/2016 17:57:47
g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

Ти го гледаш от страната на обикновен уеб стор - кошница.

Ако го погледнем от страната на търговец на едро, нещо като централизирана складова програма (виждам че има някакви справки за продажби и т.н.), то тогава нещата си идват по местата:

users:

    normal role - това са хората който работят с приложението

    admin role - това са администраторите които имат контрол в/у приложението - добавят, трият user-и и т.н.

 

customers това са клиентите на фирмата например кафе ЕдиКоеСи , и хората (normal user-ите) които работят с приложението - добавят нови къстъмъри, пускат им заявки/продажби и т.н.

 

Поне аз си мисля така като чета условието - не съм от курса но го прочетох че ми стана интересно.

 

Поздрави и успех!

1
asata avatar asata 8 Точки

Благодаря ти. Има логика в това което казваш. Като цяло самата идея на условието ми изглежда далеч от реалността.  Може би причината е, че това е web app, а не складова програма. Благодаря пак.

0
25/03/2016 17:57:54
dim4o avatar dim4o 288 Точки

Здравейте,

Аз искам да питам какво мислите за възможността на администратора да съсзава User. Ако администратота може да дава и сменя ролите на потребителя, следователно той може да го регистрира по нормалния начин и след това да му даде роля ако има нужда от повече права. Или по-скоро идеята е всичко това да става от администраторската страница чрез една форма подобна на тази за регистрация, но малко по-разшитена. 

 

Едит: Не правя Web Store, но проблема има отношение и към темата.

0
25/03/2016 17:12:21
milkopg avatar milkopg 47 Точки

Аз го разбирам по следния начин: задачата има два основни модула Basic Business Requirements and Advances Business Requirements.

1. До колкото помня Basic-а е за 3-ка, тоест се приема, че кандидата може да се изпълни само него. Та в този случай, в който нямаме security Customer-a e и User и Administrator т.е. той сам може да добавя, изтрива, редактира записи. Мисля, че тук основната идея да се покаже пред защитата, е че се владеят операциите : select insert delete update към база данни, но:

2. В Advanced частта според мен условие едно отпада и се разширява проекта - с добавянето на security-то се добавят и ролите и се взима в предвид това което казва колегата g.stoyanov и там вече потребителя след като има права и се аутентикира като администратор, ще може да редактира/изтрива продукти и потребители, които вече са линкнати към клиенти. т.е. в този случай customer-ите като се регистрират би трябвало да получават автоматично и ролята user.

 

Аз така го разбирам, моля Деян да потвърди!

0
asata avatar asata 8 Точки

Ами дано да не потвърди, защото аз го правя по примера от g.stoyanov

0
deyan.zhekov avatar deyan.zhekov 159 Точки

Здравейте,

осъзнавам, че задачите, които до сега сте решавали изискват получаване на един конкретен отговор и решение. Задачите в този курс не са такива. Тук се има за цел да покажете знанията и уменията си по конкретните технологии. Важно е как ги използвате, а не толкова каква е бизнес логиката която следвате. Т.е. имате свобода да интерпретирате бизнес логиката, но е важно да имате минимално количество функционалности (за да се покажат знанията в различните области).

За конректената задача - може да се разгледа и като система, която е насочена към бизнес потребители. В такива системи е нормално user-ите, които в някои случай са customers да се създават от администратор, а не всеки да си прави регистрация, както е към магазини насочени към частни лица. Алтернативно тълкувание не е грешно, стига да тръгнете от това каква бизнес логика искате да имплементирате, а не от това какво може да реализирате и да си измислите бизнес логиката :)

2
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.