Професионална програма
Loading...
atoro avatar atoro 29 Точки

[Technical Issue] Импортиране Blender -> Unity3D проблем

Някой има ли представа защо, когато направя 3D модел в Blender и го импортирам в Unity, битмап текстурите не се държат коректно? В нета има доста теми за подобни проблеми, но нищо конкретно не свърши работа при мен.

0
Unity 3D 10/12/2014 00:45:49
DrNerf avatar DrNerf 31 Точки

Ами да ти кажа, нямам голям опит с блендер но с Unity работя доста. Провери дали мапинга на текстурите е коректно направен и провери какъв шейдър използваш. Не съм имал подобни проблеми но ще проверя за какво става на въпрос. Ако откриеш решение сподели. Късмет :)

1
atoro avatar atoro 29 Точки

За да зибегна куп писане и обяснения, ето тук съм качил един съвсем прост 3Д модел експортиран във всевъзможни формати и една проста текстура. Можеш ли успешно да импортираш модела в Юнити и да му наложиш текстурата?

http://project-w2-hw.hit.bg/private/model3d/model3d.zip

 

1
30/10/2014 16:58:48
DrNerf avatar DrNerf 31 Точки

Аха добре изтеглих импортирах, и съм почти сигурен че е от мапинга. Сигурен ли си че си мапнал текстурите? В блендер как изглежда? Аз отворих блендер и не видях да си слагал текстури там. Не съм експерт по блендер пак казвам но знам, че в юнити материала няма да може да приложи текстура ако не си я мапнал в 3д софтуера. Можеш да проследиш този туториал за да видиш как се мапват текстури с блендер.

1
atoro avatar atoro 29 Точки

Благодаря много.

Случая е малко по-особен, защото модела не е точно изработен в Блендер. Направил съм си собствен софтуер, който генерира 3д фигури (на базата на някакъв алгоритъм, зададен програмно). С него мога да ги визуализирам на екрана, да експортирам до 2д растерно изображение, мога да ги анимирам, да записвам видео и т.н.

Като вариан за експорт към 3д до момента използвах DXF файлов формат (си се примирявах с липсата на текстури). Но понеже така не можах директно да ги импортвам в Юнити, реших да мина през Блендер (който пък доколкото видях не поддържа DXF и ми се наложи да мина през междинни етапи и т.н..........). В крайна сметка обаче упях да импортирам 3д формата в Юнити и се сблъсках с горепосочения проблем с ръчното наслагване на текстурата.

Сега от моя софтуер ще опитам да екпортвам директно към OBJ, заетно с оригиналните текстури и ще видя дали ще имам проблем и какво ще се получи.

Още веднъж благодаря, определено ми даде насоки.

0