Loading...
atoro avatar atoro 29 Точки

[Technical Issue] Импортиране Blender -> Unity3D проблем

Някой има ли представа защо, когато направя 3D модел в Blender и го импортирам в Unity, битмап текстурите не се държат коректно? В нета има доста теми за подобни проблеми, но нищо конкретно не свърши работа при мен.

0
Unity 3D 10/12/2014 00:45:49
DrNerf avatar DrNerf 31 Точки

Ами да ти кажа, нямам голям опит с блендер но с Unity работя доста. Провери дали мапинга на текстурите е коректно направен и провери какъв шейдър използваш. Не съм имал подобни проблеми но ще проверя за какво става на въпрос. Ако откриеш решение сподели. Късмет :)

1
atoro avatar atoro 29 Точки

За да зибегна куп писане и обяснения, ето тук съм качил един съвсем прост 3Д модел експортиран във всевъзможни формати и една проста текстура. Можеш ли успешно да импортираш модела в Юнити и да му наложиш текстурата?

http://project-w2-hw.hit.bg/private/model3d/model3d.zip

 

1
30/10/2014 16:58:48
DrNerf avatar DrNerf 31 Точки

Аха добре изтеглих импортирах, и съм почти сигурен че е от мапинга. Сигурен ли си че си мапнал текстурите? В блендер как изглежда? Аз отворих блендер и не видях да си слагал текстури там. Не съм експерт по блендер пак казвам но знам, че в юнити материала няма да може да приложи текстура ако не си я мапнал в 3д софтуера. Можеш да проследиш този туториал за да видиш как се мапват текстури с блендер.

1
atoro avatar atoro 29 Точки

Благодаря много.

Случая е малко по-особен, защото модела не е точно изработен в Блендер. Направил съм си собствен софтуер, който генерира 3д фигури (на базата на някакъв алгоритъм, зададен програмно). С него мога да ги визуализирам на екрана, да експортирам до 2д растерно изображение, мога да ги анимирам, да записвам видео и т.н.

Като вариан за експорт към 3д до момента използвах DXF файлов формат (си се примирявах с липсата на текстури). Но понеже така не можах директно да ги импортвам в Юнити, реших да мина през Блендер (който пък доколкото видях не поддържа DXF и ми се наложи да мина през междинни етапи и т.н..........). В крайна сметка обаче упях да импортирам 3д формата в Юнити и се сблъсках с горепосочения проблем с ръчното наслагване на текстурата.

Сега от моя софтуер ще опитам да екпортвам директно към OBJ, заетно с оригиналните текстури и ще видя дали ще имам проблем и какво ще се получи.

Още веднъж благодаря, определено ми даде насоки.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.