Относно правата на онлайн студентите и достъпът им до качествена информация
Нека разделим онлайн студентите на три основни групи(може да има и други):
1. Хора, които са наясно с материята и са се записали заради единия сертификат, а и вероятно за достъп до платформата с обяви за работа.
2. Хора, които са загубили десетина години в друго поприще, но им е дошъл акъла в главата и искат да се преквалифицират и да научат нещо ново.
3. Хора от провинцията, които биха посещавали занятията присъствено, но нямат финансовата възможност да дойдат и да учат в София.
Настоящата система за обучение напълно удовлетворява първата група - приемаме, че за тях е важно максимално бързо да си вземат изпитите и сертификата и да си намерят друга работа.
Представителите на групи 2 и 3, обаче, със сигурност биха искали да получат повече и не мисля, че отговорът "Ами, това е недостатъкът да си в онлайн форма - т'ва е положението", е в духа на идеята залегнала зад Софтуни. Всички тук плащаме за да получим ноу-хау и въпросът не е "ти плащаш по-малко, затова получаваш по-малко", а по-скоро "кажете колко да плащам, за да получавам това, което искам".
Всичко би станало по-ясно ако сменим термина "онлайн" с "дистанционно".
Живеем в 21 век. България е на второ място в света по съотношение цена/качество на интернет свързаността. Не мисля, че е трудно лекциите и лабовете да бъдат стриймвани в реално време и да има чат канал, в който и онлайн студентите да задават въпроси. Не мисля, че би било излишно лекторите и/или асистентите да водят онлайн консултации и упражнения на живо в предварително уговорени дни и часове. Не мисля, че е много сложно и да се създаде чат-канал, в който всеки един студент да може да влезе и да потърси помощ от колеги, а и да може хората да решават задачи заедно и да си помагат.
Може би не всички онлайн студенти биха имали нужда от това и биха предпочели ниските такси, но със сигурност една не малка част според мен ще го подкрепят, което може да бъде коригирано със създаването на нов тип форма на обучение - онлайн с разширени права. Може би може и да се пусне една анкета във форума по въпроса. Още повече, че това би спомогнало и за интегрирането им в Софтуни общността, а не както е сега - ние сме и сме третирани като незаконно родените деца на Софтуерния университет.
One thing to say :) Това, че има случаи, в които "нищо не получаваш", няма общо със стандарта "плащаш по-малко, получаваш по-малко". Ако поради някакъв бъг в системата нещо не се е деливърнало както е казано - т.е. не сте получили видео или е некачесвено - съгласен съм да ви компенсират. Например да запишат видеото отделно и да го качат, или да удължат срока за домашната или нещо свързано с конкретния проблем, но далеч не съм съгласен, че уеднаквяването на условията е адекватна компенсация за това, че по някаква причина услугата Онлайн студент не е предоставена качествено :)
Поздравления за мнението - доста обективно и адмирации, че се опитваш да промениш нещата към по-добро. Успех.