Loading...
pataroka avatar pataroka 319 Точки

Относно правата на онлайн студентите и достъпът им до качествена информация

Нека разделим онлайн студентите на три основни групи(може да има и други):

1. Хора, които са наясно с материята и са се записали заради единия сертификат, а и вероятно за достъп до платформата с обяви за работа.

2. Хора, които са загубили десетина години в друго поприще, но им е дошъл акъла в главата и искат да се преквалифицират и да научат нещо ново.

3. Хора от провинцията, които биха посещавали занятията присъствено, но нямат финансовата възможност да дойдат и да учат в София.

Настоящата система за обучение напълно удовлетворява първата група - приемаме, че за тях е важно максимално бързо да си вземат изпитите и сертификата и да си намерят друга работа.

Представителите на групи 2 и 3, обаче, със сигурност биха искали да получат повече и не мисля, че отговорът "Ами, това е недостатъкът да си в онлайн форма -  т'ва е положението", е в духа на идеята залегнала зад Софтуни. Всички тук плащаме за да получим ноу-хау и въпросът не е "ти плащаш по-малко, затова получаваш по-малко", а по-скоро "кажете колко да плащам, за да получавам това, което искам".

Всичко би станало по-ясно ако сменим термина "онлайн" с "дистанционно".

Живеем в 21 век. България е на второ място в света по съотношение цена/качество на интернет свързаността. Не мисля, че е трудно лекциите и лабовете да бъдат стриймвани в реално време и да има чат канал, в който и онлайн студентите да задават въпроси. Не мисля, че би било излишно лекторите и/или асистентите да водят онлайн консултации и упражнения на живо в предварително уговорени дни и часове. Не мисля, че е много сложно и да се създаде чат-канал, в който всеки един студент да може да влезе и да потърси помощ от колеги, а и да може хората да решават задачи заедно и да си помагат.

Може би не всички онлайн студенти биха имали нужда от това и биха предпочели ниските такси, но със сигурност една не малка част според мен ще го подкрепят, което може да бъде коригирано със създаването на нов тип форма на обучение - онлайн с разширени права. Може би може и да се пусне една анкета във форума по въпроса. Още повече, че това би спомогнало и за интегрирането им в Софтуни общността, а не както е сега - ние сме и сме третирани като незаконно родените деца на Софтуерния университет.

Тагове:
Devforce avatar Devforce 16 Точки

Здравейте!

Нека и аз споделя мнение относно онлайн студентите. По принцип от самото стартиране на СофтУни следя как се развиват нещата. Участвал съм в няколко Fast Track курса записан онлайн. Причината е липса на време както се вижда и от други колеги, които са записали онлайн. При мен нещата не опират толкова до финансовата страна, колкото до липсата на време. И ще ви помоля да си спестите коментари от сорта на "Човек като има желание, намира време". По принцип съм съгласен с това нещо, но повярвайте ми ако имах време бих се възползвал от присъствената форма, желание има и отдаденост на 100% има когато намеря време. За мен недостатъка при онлайн формата е, че няма директен контакт с лектора. Докато гледам лекцията, ако се появят въпроси какво правим? Да, има къде да попитам, я фейсбук, или форума, но не е там идеята. Идеята е, че докато получиш отговор най-вероятно вече ще си забравил какво точно те е интересувало. Намираш в интернет? Гласувам с две ръце "ЗА" ровенето и търсенето на инфо в нета. При мен това е приоритет номер 1. Но повярвайте ми понякога личната кореспонденция с някой лектор или колега е в пъти по ползотворна.

Другото, което искам да отбележа е, тези които се изказват по въпроса срещу онлайн студентите и то неща от сорта. Плащаш по-малко, получаваш по-малко. Мога да им дам конкретен пример с Fast Track по PHP, имаше две лекции които не бяха записани целите. Имаше лекции звука беше под всякаква критика, не се виждаше почти нищо от проектора на екрана. И аз като съм онлайн студент и като за начало разчитам на тази лекция за някакви основни неща, в последствие като възникнат въпроси търсиш, обаче като ги нямаш основите, какво правим. Домашното идва, срока тече, а ти нямаш цяло видео. За случаите когато при обещани видеа на другия ден, видеото пристига 2 дена преди крайния срок. Така, че колкото и да ми говорите, плащаш по-малко получаваш по-малко, има случаи дори когато не получаваш. Тук също не става въпрос даже за по-малко или повече. Тук говорим за получаване на достатъчно.

Колкото до това, че ако и двете форми на обучение получават едно и също, защо тези присъствено да плащат повече като може да минат онлайн. Аз съм сигурен, че дори и да има разлика в цените, а да няма разлика в качеството, пак ще има хора, които да отидат присъствено в залата. И не за друго, ами защото реалният контакт с хора и колеги, отдадени на тази професия е много по ползотворен отколкото да стоиш сам пред компютъра и да учиш. Реално една компания от 10 или дори 5 човека, би се справила много по-бързо и всеки би бил полезен на другия, е много по успешна отколкото сам човек пред компютъра си.

За финал ще отбележа, че всяка една форма, дали присъствена или онлайн си има своите предимства и недостатъци. Аз лично съм пратил няколко писма на СофтУни екипа със предложения за подобряването най-вече на онлайн видеата и презентациите. Вярвам, че един следващ момент нещата ще се нормализират и ще прогресират.

Подкрепям изцяло идеята за IRC канал не само за онлайн студенти ами и за всички, които искат и се интересуват. Дори бих добавил цяла мрежа от канали за различни курсовете би било добра идея. Когато ти се наложи нещо винаги можеш да потърсиш помощ там, ако има хора, които биха били така добри да се присъединят и да споделят опит с другите.

И накрая вече последно за финал. Подкрепям изцяло и едната и другата форма. Сигурен съм, че и двете обучителни форми ще претърпят още промени, докато се изчистят максималко от грешки и пропуски. Важно е хората застанали зад проекта да не се отказват и да се вслушват в мнението на студентите.

 

Поздрави! Притен ден!

4
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

One thing to say :) Това, че има случаи, в които "нищо не получаваш", няма общо със стандарта "плащаш по-малко, получаваш по-малко". Ако поради някакъв бъг в системата нещо не се е деливърнало както е казано - т.е. не сте получили видео или е некачесвено - съгласен съм да ви компенсират. Например да запишат видеото отделно и да го качат, или да удължат срока за домашната или нещо свързано с конкретния проблем, но далеч не съм съгласен, че уеднаквяването на условията е адекватна компенсация за това, че по някаква причина услугата Онлайн студент не е предоставена качествено :)

Поздравления за мнението - доста обективно и адмирации, че се опитваш да промениш нещата към по-добро. Успех.

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.